Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je u srijedu kako su na području reforme obrazovanja uvijek tražili rješenja, a ne izgovor te je ocijenila da je odradila izazovan posao.
Ministrica je to izjavila na konferenciji za novinare u Ministarstvu znanosti i obrazovanja dodavši kako treba posvijestiti da su na području reforme donijeli 40 novih kurikula u siječnju 2019. godine, čime su mijenjali neke kurikule stare 20 godina.
Naglasila je kako su ti kurikuli promijenili način rada, učenja te da oni stavljaju naglasak na ono što je važno, na nove metode poučavanja, vrjednovanja i kritičko razmišljanje.
To je sve pretočeno, napomenula je, i u edukaciju učitelja i ravnatelja, u kojoj je sudjelovalo više od 45 tisuća sudionika.
Ministrica Divjak podsjetila je i kako su donesene sve zakonske podloge za nove udžbenike prema novim kurikulima te da je zakonima o udžbenicima osiguran suvremeni pristup tako da se kvaliteta i cijena stave pod nadzor.
"Opremale su se i škole, a oprema je bila dostupna za kabinete, školske učionice i učenike", rekla je dodavši kako je digitalna transformacija omogućila i nastavu na daljinu.
Uveli smo, napomenula je, nove kurikule početkom 2019. godine te dodala kako su oni ove godine bili u funkciji u 1., 5. i djelomično 7. razredima te u prvim razredima srednjih škola.
Dodala je kako od sljedeće godine idu 2., 3., 6. i 7. te djelomično 8. razredi kao i 2. i 3. razredi u srednjoj školi, čime se sljedeće godine cijela vertikala naobrazbe izvodi po novome.
Obvezatna izborna informatika uvedena je još 2018. godine pa je odmah te godine uvedene obvezna informatika za 5. i 6. razrede osnovnih škola, napomenula je i dodala kako će od sljedeće školske godine djeca imati izbornu informatiku koja se mora uvesti u svim školama u Hrvatskoj, od 1. do 4. razreda osnovne škole.
Na području stručnoga usavršavanja imali smo, istaknula je, stručne skupove i virtualne radionice. Edukacije uživo su stale kad je nastupila pandemija, ali je online edukacija išla dalje, rekla je Divjak.
Istraživačko učenje je dobilo na težini tijekom nastave na daljinu, ocijenila je i dodala kako je i vrjednovanje dobilo svoje značenje jer je vrjednovanje činjenicom na daljinu nevjerodostojno. Od 2019. godine dobili smo 275 novih udžbenika za osnovne i srednje škole, a ove godine još 589 novih udžbenika u onim razredima gdje su novi kurikuli, istaknula je.
Osigurana su sredstva, kazala je, za nabavu udžbenika za osnovne škole - 170 milijuna kuna. Za osnovne škole se financiraju udžbenici i radne bilježnice za učenike korisnike zajamčene minimalne naknade u osnovnim i srednjim školama.
Za siromašnije učenike se kupuju i radne bilježnice, a u srednjoj školi i udžbenike i radne bilježnice, dodala je. Na pitanje o ranijem završetku "Škole na 3." ministrica je ustvrdila kako je to bio izvrstan projekt te dodala da projekt završava ovaj tjedan jer se gradivo iscrpilo.
Poručila je kako nadalje svi učenici trebaju biti u školama, a za one koji neće biti u školama vrijedi regulativa koja je u normalnoj situaciji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....