Sudbina danas već globalno poznatog mega kontejneraša Ever Given i dalje je vijest na svjetskim naslovnicama. Iako je 400 metara dug teretnjak prošlog tjedna odsukan, čime je sedmodnevna blokada pomorskog prometa napokon i okončana, on i dalje ostaje u proširenom dijelu Sueskog kanala. Razlog? Egipatske vlasti traže od vlasnika broda da plati otkupninu, odnosno naknadu štete prouzročene zatvaranjem kanala u trajanju od tjedan dana piše Morski.hr
Pedsjednik Uprave Sueskog kanala Osama Rabie, rekao je ovog tjedna na egipatskoj državnoj televiziji da će se ta zemlja zadržati ovaj brod dok istražuje što se dogodilo i sve dok vlasnik broda ne plati milijardu dolara. U ovaj iznos procijenili su gubitke proizišle iz blokiranja cjelokupnog proketa kroz kanal, 95 milijuna dolara izgubljenih provoznih naknada, a kako kažu, tu su i troškovi oslobađanja broda i drugi troškovi za nadoknadu.
Ever Given u međuvremenu ostaje na širem području Sueskog kanala, zvanom Veliko gorko jezero.
– Brod će ostati ovdje dok se ne završe sve istrage i dok se ne plati odšteta. Onog trenutka kad pristanu na naknadu, plovilu će se omogućiti kretanje – rekao je, navodi Wall Street Journal .
Prema svemu sudeći, sve bi to moglo poprilično potrajati. Na brodu je 25 indijskih članova posade, a Nacionalna unija pomoraca iz Indije objavila je izjavu u kojoj kažu da Vlasti Sueskog kanala i vlasnici brodova smiju istraživati što se dogodilo, ali da to ne smije sličiti na ucjenu ili piratstvo, pri čemu su indirektno odgovorili na zabranu i uvjetovanje isplovljavanja teretnjaka.
– Ako je Sueski kanal pretrpio gubitke, oni to mogu riješiti s onima koji su uključeni u vlasništvo broda i transporta, ali to nikako ne smije povlačiti pomorce – rekao je glavni tajnik Nacionalne unije pomoraca iz Indije za Times of India .
No ne traže novac samo egipatske vlasti. Wall Street Journal piše da se mogu očekivati brojna potraživanja osiguranja, zbog gubitka za pokvarljivu robu, kao i prekida lanca opskrbe piše Morski.hr
Podsjetimo, Ever Given je u vlasništvu japanske tvrtke Shoei Kisen Kaisha, koji su za ovaj magazin kazali da surađuju u istrazi i s egipatskim vlastima, ali i da nisu službeno čuli za potraživanje od milijardu dolara otkupnine. Tvrtka je započela sudski postupak za ograničavanja odgovornosti u Londonu.
Predstavnik Međunarodne federacije radnika u prometu, također sa sjedištem u Londonu, Wall Street Journal je kazao da se čini kako je posada koja za sad ostaje na brodu, dobro tretirana.