Mogućnost uvijek postoji, ali nadam se da ta mogućnost neće biti potrebna. Sve ovisi o epidemiološkoj situaciji, a ja se nadam da će se ona značajnije poboljšati i da će se učenici vratiti na nastavu u razrede. Što god tko mislio, nema alternative poučavanju licem u lice. Možemo imati najsuvremeniju tehniku i alate, ali druga komponenta, to jest kontakt nastavnika i djece, užasno je bitan – istaknuo je to ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs odgovarajući u ponedjeljak, prije Vladine sjednice, na novinarska pitanja, među kojima je bilo i ono kolike su šanse da nastava u drugom polugodištu, od 18. siječnja, u svim školama u cijelosti počne online.
Podsjetimo, od ponedjeljka su sve srednje škole u nas, te viši razredi u osnovnim školama u Varaždinskoj, Međimurskoj, Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji prešli u cijelosti na nastavu na daljinu, odnosno C (online) model nastave.
– Osnovna je svrha da se time pridonese općim mjerama, i to u smislu smanjivanja eventualnih gužvi u javnom transportu, iako i dalje stojimo na stajalištu da je situacija u školama vrlo stabilna, što u konačnici pokazuju i današnje brojke pozitivnih – kazao je Fuchs.
– Cijelo vrijeme držimo se otprilike na istim relacijama, koji put imamo pedesetak do stotinu pozitivnih slučajeva više, a onda brojke padnu – istaknuo je, dodajući kako u školama nema izrazito "skokovitih" povećanja broja pozitivnih slučajeva kao što je to bilo otprilike prije mjesec dana.
Županije koje su odlučile na online nastavu prebaciti i više razrede osnovne škole, to su učinile zbog nešto lošije situacije, ali Fuchs kaže kako nema najava da bi do kraja prvog polugodišta i druge županije mogle posegnuti za istom mjerom. Podsjetio je i kako se od početka školske godine snimaju videolekcije sa školskim gradivom za sve razrede osnovnih i srednjih škola, i to najmanje dva tjedna unaprijed, što, uz ostale alate, može pomoći tijekom održavanja online nastave. Također, nastavnicima u online nastavi je na raspolaganju i dokument od sedamdesetak stranica s preporukama.
Fuchs je kazao kako škole, ovisno o mogućnostima, mogu organizirati online nastavu u realnom vremenu, ali da treba voditi računa o tehničkim mogućnostima škole te onima koje učenici i nastavnici imaju kod kuće.
– Ravnatelji su ti koji organiziraju rad škola, mi se nećemo miješati – poručio je Fuchs.