StoryEditorOCM
ForumTIHA OPASNOST

Ispovijest vozača: ‘Romobil mi je uletio u traku s 30 na sat, skoro sam doživio nesreću...‘ Policija: Zakonom nisu definirani, pa spadaju u - pješake!

Piše Matea Roglić
11. listopada 2020. - 18:55

Za razliku od muzike na struju, čiji glasni zvukovi tjeraju Bajagu i njegove Instruktore na ples, električni romobili i bicikli nečujni su, tihi, a ako se neoprezno koriste, mogu biti i opasni.

– Vozač sam 20 godina. Prije mjesec dana, niotkud mi je u traku na cesti uletio romobil na struju, čiji je vozač jurio sigurno nekih 30 kilometara na sat i skoro sam doživio nesreću. U teoriji je to, neki će reći, praktično i brzo prometalo, ali u praksi je nestabilno i tiho. Ne znam smiju li uopće voziti po cesti, ali i ta brzina po nogostupu također nije primjerena. Najgore je što su nerijetko vozači maloljetnici koji često znaju nagariti gas – tvrdi naš sugrađanin Duško Nakir.

Klara Janjić, djevojka koja posjeduje električni bicikl, smatra kako za vrijeme vožnje električnog prometala valja biti oprezan.

– Vozači električnih bicikala i romobila nipošto ne smiju nositi slušalice, a koliko god to smiješno zvučalo, ja znam nositi i kacigu dok vozim – kaže djevojka koja je mišljenja da je sigurnost u prometu prioritet.

S druge strane, unatoč tome što su tihi i česta prijetnja vozačima automobila, riječ je o praktičnim vozilima, ekološki prihvatljivima, kojima se u velikim gradovima može brzo kretati i pritom izbjegavati prometne gužve s kojima se suočavaju oni koji koriste osobna vozila ili javni prijevoz. Zbog toga i svjedočimo porastu korisnika električnih romobila, smatra mlada Dora Čović.

image
Mladi ljudi često posežu i za novitetom na dva kotača
Božidar Vukičević/Ilustracija/Cropix

– Za grad kao što je Split, električni romobil idealno je prijevozno sredstvo. Primjećujem da sve više ljudi uviđa njegovu prednost. Kada idem negdje s autom, potrošim dosta vremena na pronalazak parkinga, a romobil se samo sklopi i unese u prostoriju te izbjegnem muke potrage koje znaju trajati po desetak minuta.

Ovisi o modelu, ali pune se jako kratko, gotovo kao mobiteli, ne zagađuju okoliš i idealni su za ovo podneblje, gdje je uvijek relativno toplo i suho. Sve više vozača nema strpljenja za ovakvu vrstu prometala, ali ja smatram da električni romobili do sada nisu nikoga ugrozili – domeće Čović, te dodaje kako su za nesreće u prometu uglavnom odgovorni neodgovorni vozači.

Perica Orešković, glavni policijski inspektor u Službi za sigurnost cestovnog prometa Policijske uprave, kaže da električni bicikli nemaju zasebnu kategoriju, nego spadaju u kategoriju bicikala.

– Bicikl je bicikl, tako je propisano u zakonu, a što se tiče romobila, uopće nisu definirani pa spadaju u kategoriju pješaka i nisu u kategoriji vozila pa se ne bi smjeli kretati po cesti. Električni bicikli moraju se u pravilu kretati što bliže desnom rubu kolnika, a ako se nalaze u skupini, dužni su se kretati u koloni. Naravno, u slučaju da nema biciklističke trake ili staze, koja je u ovom podneblju rijetkost.

Nema zakona o dopuštenoj brzini, nego se mora pratiti prometna signalizacija. U uvjetima slabije vidljivosti i po noći, biciklisti bi trebali nositi zaštitni reflektirajući prsluk te imati urednu i ispravnu svjetlosnu signalizaciju, odnosno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani.

Prvih devet mjeseci ove godine identičan je broj prometnih nesreća na biciklima kao prošle godine, a najvažnije je da nije bio ni jedan smrtni slučaj. Za romobile ne vodimo evidenciju jer nisu definirani kao vozila. Važno je naglasiti kako osobe na biciklu do 16 godina u prometu obvezno moraju nositi zaštitnu kacigu – tvrdi Orešković i domeće kako sve veći broj ljudi koristi ovu alternativu jer je zdravija i ekološki bolja opcija.

U svakom slučaju, kad pogledamo prednosti ovih električnih prometala, možemo zaključiti kako su praktična, ekonomična i ekološki naklonjena. Ne preostaje nam ništa drugo nego revidirati pjesmu Ive Robića i zaželjeti novi električni bicikl i romobil.

15. studeni 2024 02:24