Želite li biti zanimljivi segmentu putnika koji vole luksuzna putovanja, koji su predmet želja svih turističkih radnika u svijetu zbog svoje potrošnje, morate imati uslugu u kojoj će gosti prepoznati ekološku osviještenost, ekonomsku logiku, ali i raskoš, originalnost i dizajn u detaljima i usluzi koji će ih oboriti s nogu. Putnici na luksuznim putovanjima posebno cijene lokalnu radnu snagu u svim dijelovima turističkog servisa. Turisti iz segmenta putnika koji vole luksuz, među kojima prevladavaju žene, ne podnose ništa konfekcijsko i ništa svakodnevno, pokazala su najnovija istraživanja.
Kako putuju putnici na luksuznim putovanjima, što traže kada stignu na odmor, u čemu im treba udovoljavati, koliko uopće troše na te svoje prohtjeve i kako sebi organiziraju putovanje, bila su neka od pitanja na koje je odgovor dala analiza koju je napravio svjetski izdavač najuglednijih turističkih publikacija Conde Nast Johansens, a u kojoj je anketirano više od 700 korisnika u 60 zemalja.
Visoki kriteriji i zahtjevnost gostiju
Ne čude visoki kriteriji i zahtjevnost tih gostiju, jer oni su spremni potrošiti na putovanja od 3400 eura do 6200 eura, pa su doista kategorija za koju se ponudom i sve raskošnijom uslugom bore tisuće hotela i vila na svim kontinentima, ali i cijeli gradovi koji uživaju epitet najposjećenijih destinacija turista koji traže luksuz. Usporedbe radi, to je čak pet puta više od prosječnih troškova "običnih" putnika, koji iznose 1072 eura.
Čak 83 posto anketiranih putnika potroši taj iznos za uživanje u jednom do četiri luksuzna putovanja godišnje, uglavnom ljeti (40 posto) i u jesen (26 posto). New York i Barcelona najtraženiji su gradovi za takve razmažene putnike. Baš kao što se moglo i pretpostaviti, putnici koji vole luksuz najčešće traže i plaćaju najluksuznije hotelske sobe maksimalne kategorije (najčešće de luxe), dok se tek oko četvrtina njih odlučuje za "običnu" sobu u hotelu s pet zvjezdica.
Ako ne žele u hotele najviše kategorije, ti gosti traže vile na osami, bliže prirodi, na osami i u privatnosti, blizu plaže ili s bazenom, ali da u blizini imaju ponudu kulture, infrastrukturu koja to prati kako bi uživali u udobnosti i opuštanju.
Zanimljivo je da gostima luksuznog segmenta nije važna samo udobnost i raskoš hotelske sobe, nego posebno vrednuju kvalitetu hotela na temelju usluge, restorana, dizajna, održavanja, wellnessa i sportskih sadržaja, a vode računa i o tome koliko je međunarodnih i stručnih priznanja i nagrada dobio hotel u kojemu će odsjesti. Nije im nipošto svejedno koju vrstu kreveta, madraca i materijal za posteljinu nude, što sve sadrži kupaonica i koju vrstu kozmetike daje na korištenje, kolika je težina i gustoća tkanja ručnika koji su im na raspolaganju i slične detalje.
Osim toga, inzistiraju na tome da njihov hotel treba imati spa, wellness centar i tečajeve joge. Sportska ponuda važan je aspekt, baš kao i mogućnost dovođenja kućnih ljubimaca, tako da mogu putovati s njima. Broj hotelskih zvjezdica, osvojenih nagrada i ugled hotela također su dio njihovih zahtjeva, jer žele u svakom od tih detalja biti u najboljem od najboljeg.
Ekološki osviješteni
Iako najčešće iznadprosječno situirani i obrazovani, putnici koji traže luksuzna putovanja iznimno su ekološki osviješteni, pokazala je studija Conde Nasta, pa čak 74 posto njih kaže da se osjećaju bolje ako hotel čini sve što može kako bi smanjio emisiju ugljika. Iako traže i žele luksuz, takvi gosti smatraju da treba izbjegavati upotrebu nepotrebnih ručnika, da treba reciklirati materijale, imati svjetlosne senzore i druge sustave za uštedu energije i uzgajati vlastitu hranu. Koliko je trend niskotarifnih i ekonomskih avionskih linija uzeo maha, najbolje pokazuju putnici koji traže luksuzna putovanja, koji su spremni potrošiti enormne iznose na luksuzan smještaj, dok na avionskim kartama – štede.
Naime, čak 57 posto ispitanika na luksuznim putovanjima navodi da putuju zrakoplovom u ekonomskoj klasi, 37 posto ih odabire vrhunsku turističku klasu, dok ih samo pet posto putuje u prvom razredu ili u privatnom zrakoplovu.
Rezultati studije otkrivaju da, kad je riječ o rezervaciji smještaja, i putnici koji vole luksuz radije odabiru online rezervacije, a pri odabiru mjesta putovanja i hotela ili vile za odsjedanje, njih 91 posto pregledava turističke web-stranice kako bi se inspirirali za odabir odredišta. I ti putnici gledaju recenzije ostalih putnika, i to njih 83 posto, a pri odlučivanju presudno im je važna gastronomska i vinska ponuda, jer se nakon putovanja vole pohvaliti otkrivanjem nekog novog jela ili vina, bez obzira na cijenu.
A kako u toj kategoriji turista prevladavaju žene, mogućnosti dobre kupnje u vrhunskim trgovinama jedna je od važnih stavki, što potvrđuje i redoslijed najzanimljivijih metropola za luksuzna putovanja. Najdraža su odredišta u svijetu putnicima koji vole luksuz, uz New York i Barcelonu, Rim, Venecija, Firenca, Pariz, Amsterdam, Beč, Dublin i Kopenhagen.