- Nisam u stanju iznositi svoju obranu. Nalazim se u jako teškom stanju zbog čega pijem tablete. I želio bih još reći da mi je jako žao zbog svega što se dogodilo - jedino je što je izustio Marin Kamenički (20) po izlasku iz bolnice pred istražiteljima tijekom kriminalističkog istraživanja. U prostorije Općinskog državnog odvjetništva doveden je nakon 30 sati provedenih u policiji u čijoj je pritvorskoj jedinici na Oranicama i prenoćio.
Nakon izlaska iz policijskog auta ispred zgrade tužiteljstva, Kamenički je skrivajući glavu pod kapuljačom vidno šepao, što je očito posljedica stravične prometne nesreće od četvrtka navečer kada je na zagrebačkoj Ilici vožnjom u Mercedesu ugasio živote Laure S. (22) i Nadice H. (64). Istražni sudac Županijskog suda u Zagrebu Kameničkom je sinoć odredio jednomjesečni pritvor zbog opasnosti od ponavljanja djela, kao što je to bilo i predložilo Općinsko državno odvjetništvo u Zagrebu. Naime, sudac je prihvatio argumente tužiteljstva prema kojima je nesreću počinio kao izrazito mlad vozač vozeći prekomjernom brzinom vozilo čije performanse definitivno premašuju vozačeve mogućnosti upravljanja te je ugrozio veći broj sudionika u prometu.
Multimedijski sustav
Prema svemu dosad utvrđenom, Kamenički je vozio najmanje 50 km brže od dopuštene brzine na spornoj dionici, tako da je, baš kao što su inicijalno spominjali svjedoci očevici, vozio najmanje 100 kilometara na sat u trenutku jezivog sudara koji je zaprepastio cijelu zemlju. Uredno je, doznajemo, osim alkotesta, prošao i test na opijate, tako da je itekako bio svjestan opasnosti u koju je doveo sudionike u prometu dok je nonšalantno, u društvu 22-godišnje Laure S., pritiskao papučicu gasa.
Što se tiče točne brzine kojom je išao, ona će biti poznata nakon nalaza vještaka, ali i pošto se očitaju podaci iz tzv. crne kutije, odnosno CDR-a (crash data recorder) koju Mercedes tog kalibra zasigurno ima, a koja pamti podatke senzora u autu nekoliko trenutaka prije nego što su se otvorili zračni jastuci i na osnovi čega se, otkrivaju nam upućeni u problematiku, može napraviti i kompletna 3D animacija trenutaka prije nesreće.
U vozilu Marina Kameničkog sve što se dotakne ima svoj senzor te ostaje u memoriji automobilskog računala. Prema pisanju Auto kluba, što je auto opremljeniji multimedijskim sustavima i raznom sigurnosnom elektronikom, bilježi više podataka o vozaču i njegovu ponašanju. Tako pomoću senzora pritiska sjedala nije teško odrediti je li vozač u autu bio sam, navigacijski sustav zna je li se tijekom vožnje slušala muzika, pričalo na telefon, slali SMS-ovi. Isto tako, auto izvrsno pamti i kako ga se vozilo. Uz sustav za čitanje prometnih znakova, nije teško odrediti je li se vozač pridržavao ograničenja brzine, a vojska senzora otkriva je li vozač davao žmigavce pri skretanju, naglo kočio ili ubrzavao, jurio kroz zavoje, kakvo je bilo stanje ceste, pa i vanjska temperatura. Uza sve to, auto sa sustavom nadzora budnosti zna i je li vozač bio odmoran ili nepažljiv u vožnji.
Pravorijek suda
Unatoč kaznenoj prijavi zbog izazivanja nesreće s dva smrtna ishoda zbog kojih mu prijeti do 12 godina zatvora, Marin Kamenički je za svoju majku nedužan, a što je ogorčeno rekla i novinarima pred bolnicom dan ranije. Konačni pravorijek o njegovoj krivnji dat će, pak, sud.