Otvorena je sezona svadbenih svečanosti na koje može doći najviše 120 uzvanika, no mladencima su postavljeni nepopularni uvjeti.
Dok u crkvu može ući svatko, bez posebne provjere, sve dok se poštuje dopušteni broj vjernika sukladno površini sakralnog objekta, na proslavu u restoran, hotel ili svadbenu dvoranu mogu doći samo osobe s potvrdom da su preboljele COVID-19, da su cijepljene ili s negativnim testom na SARS-CoV-2. Prihvaćaju se PCR testovi koji se u Dubrovniku mogu obaviti za 650 kuna na vlastiti zahtjev, ali i brzi antigenski kojima je cijena 150 kuna.
Organizatori su najkasnije tri dana prije svadbene svečanosti dužni elektroničkom poštom obavijestiti nadležnu službu civilne zaštite o mjestu, vremenu i okvirnom broju osoba koje će biti prisutne. Obavijest se šalje na adresu Županijskog centra 112 (dubrovnik112@civilna-zastita.hr). Prije ulaska gostiju u prostor, dužni su provjeriti ispunjavaju li svi propisane uvjete.
Potvrdom nadležnog liječnika ili zdravstvene ustanove, uzvanici dokazuju da su cijepljeni, da su preboljeli ili su negativni na koronavirus, obvezni su dati svoj OIB, broj isprave i sve to potvrditi svojim potpisom. Potpisani popis prisutnih na svadbenoj svečanosti organizator mora dostaviti Civilnoj zaštiti u roku od 48 sati.
Tko su organizatori?
Upiti bez rezervacija
– Organizatori svadbene svečanosti po odluci su mladenci. Nadzor nad provođenjem odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja provode Državni inspektorat, Ravnateljstvo civilne zaštite, policijski službenici te pripadnici lokalnih stožera civilne zaštite – pismeni je odgovor Joška Cebala, načelnika Stožera civilne zaštite Dubrovačko-neretvanske županije.
U dubrovačkim hotelima kažu da itekako ima upita za održavanje svadbenih svečanosti, ali bez mnogo rezervacija.
– Ljudi se ne žele prijavljivati, trošiti na testiranje, ali žele organizirati svadbe. Restoraterima je rad neophodan, prinuđeni su poštovati mjere, razmicati stolove, i to na kraju ispade najobičniji obiteljski ručak ili večera.
Od početka pandemije prate nas nelogičnosti propisanih mjera. Zdrav razum to ne može razumjeti. S jedne strane se mjere popuštaju, a s druge imate zabrane ili ograničavanja vjenčanja za koja nije dokazano da su žarišta zaraze. Ako se sudi na temelju dva slučaja od 20 održanih vjenčanja, gdje smo onda s vrtićkim grupama i školskim odjeljenjima? – komentira Brigita Polanda, vlasnica ugostiteljskog objekta na Bosanci.
Otkako su dopuštene svadbene svečanosti, makar s ograničenjima, primaju brojne pozive i rezervacije, kaže Polanda.
– Da ste me pitali prije tjedan dana, rekla bih vam da ima nepoznanica. U međuvremenu vjerujem da su nepoznanice razjašnjene, osim pitanja trebaju li naši klijenti, a to su uglavnom stranci, ponavljati testiranje ako već imaju negativan test prije ulaska u Hrvatsku. Drugi par rukava je pitanje koliko su te mjere provedive, osobito za nas u destinacijskim vjenčanjima – kaže Ines Nanić, predsjednica Strukovne grupe organizatorica vjenčanja Županijske komore Dubrovnik.
Strana vjenčanja
Ove sezone se mogu očekivati samo "last minute" strana vjenčanja, a broj uzvanika će vrlo vjerojatno sa 70-ak pasti na samo dvoje ili najviše desetero. Nanić kaže kako nije došlo do korekcije cijena.
Cebalo nije decidirano odgovorio na pitanje, hoće li nadležne službe, među njima i Civilna zaštita, provjeravati provode li se propisane mjere, istinitost navedenih podataka koje dostavljaju organizatori vjenčanja, je li se među uzvanike netko prošvercao.
– Nadam se da se neće raditi scene! Treba imati na umu da vjenčanja nisu samo slavlja nego i način održanja ekonomije u bilo kojem gradu. Nadamo se kvalitetnoj komunikaciji s lokalnim stožerom, da nitko neće raditi probleme. Poanta je da zajedno pokrenemo industriju vjenčanja i slavlja, omogućimo ljudima dostojanstveno vjenčanje i kvalitetnu zabavu, i da se svim partnerima koji rade na vjenčanjima pruže prave informacije – pojašnjava Nanić.
Mladencima je postavljen još jedan nepopularan uvjet, svadba završava najkasnije u 23 sata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....