Vivian Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji, najavljuje dolazak gostiju s druge strane Jadrana i vjeruje da bi ova turistička sezona, unatoč i dalje ozbiljnoj situaciji s pandemijom koronavirusa u svijetu, mogla biti bolja i od lanjske kad smo po broju turista prednjačili na Mediteranu.
Kakav je interes Talijana za odmor u Hrvatskoj? Što ih najviše zanima, traže li od Vas informacije, imaju li nedoumica u vezi putovanja u Hrvatsku s obzirom na korona-krizu?
-Interes za našom zemljom na ovom je tržištu vrlo izražen što je vidljivo i po prvim turističkim kretanjima. Najveći se interes iskazuje za nautiku, kampove, zdravstveni turizam, otoke, ali i regije kao što su Istra, Kvarner, Zagreb i Dalmacija. Za sada bilježimo pedesetak telefonskih poziva dnevno, puno upita stiže i putem e-maila.
Talijani najviše pitaju za pravila ulaska u Hrvatsku: je li im dovoljna samo jedna doza cjepiva za ulazak, moraju li djeca imati negativan test, mogu li slobodno proći kroz Sloveniju pri dolasku u Hrvatsku, gdje mogu u Hrvatskoj napraviti testove za povratak u Italiju, treba li prevoditi dokumente i potvrde potrebne za prelaske granica i slično. U svakom slučaju, od talijanskog tržišta očekujemo doprinos u ukupnim turističkim rezultatima Hrvatske u ovoj godini koja će, prema svim procjenama i očekivanjima, biti bolja od prošle.
Što se sve u prvom dijelu godine napravilo da bi se Talijane pozvalo na ljetovanje u Hrvatsku?
- U kontinuitetu provodimo promotivne aktivnosti i kampanje, ali i komuniciramo aktualno stanje vezano za turizam i vijesti iz turističkog sektora. Naime, velik broj eminentnih talijanskih medija poput La Repubblica, La Stampa, Ansa, Si viaggia i drugi, objavljuju što poduzima Hrvatska za pripremu sezone, a tu su i stručni talijasnki turistički mediji koji također posebnu pozornost posvećuju pripremi sezone u Hrvatskoj.
Uz marketinške i PR aktivnosti, u svibnju je na talijanskom tržišu krenula informativna kampanja "Safe stay in Croatia", a tijekom lipnja započinjemo s provedbom glavne pozivne kampanje “Trust me, I’ve been there”. Također, organiziramo i vrlo posjećene virtualne prezentacije i susrete za turističke agente putem kojih dodatno plasiramo sve korisne informacije i protokole koji se provode u Hrvatskoj. Moram naglasiti kako se u talijanskim medijima izuzetno cijene napori hrvatske strane da učini sve potrebno za kvalitetnu pripremu nadolazeće sezone s posebnim naglaskom na projekt "Safe stay in Croatia" i njegovu edukacijsku ulogu, kako za domaće, tako i za inozemne turiste. Hrvatska se u talijanskim medijima spominje kao pozitivni primjer organizirane turističke zemlje koja se kvalitetno priprema za prihvat turista, ali i kao jedna od zemalja koje će, uz Grčku i Španjolsku, biti glavni konkurenti Italiji.
Koliko je u tom smislu važan turistički sajam u Napulju?
- Riječ je o najvažnijem međunarodnom sajmu turističkih profesionalaca u južnoj Italiji, koji se ove godine održava od 18. do 20. lipnja 2021. Na sajmu će sudjelovati i Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Italiji te "Jadrolinija". To će biti prvi sajam na jugu Italije u prisutnosti publike od pojave pandemije koronavirusa te očekujemo kako ćemo tom prilikom dobiti prve značajnije signale o interesu i potražnji za Dalmacijom i Hrvatskom općenito.
Mogu li se, u vrijeme ferragosta, u Dalmaciji očekivati gosti iz Italije i u kojem broju?
- Talijansko tržište karakterizira individualnost i "last minute“ rezervacije zbog čega je i u normalnim tržišnim okolnostima teško unaprijed predviđati trendove s ovog tržišta, a navedeno je dodatno otežano uslijed globalne pandemije koja je snažno utjecala na talijansko gospodarstvo, odnosno na mogućnosti stanovništva da putuju u inozemstvo. Ove će se godine svakako čekati do samog kraja. Talijana će biti, sigurno ne onoliko koliko smo navikli, ali sam sigurna kako će njihov broj kontinurano rasti. Da bi u tome bili što uspješniji treba voditi računa o fleksibilnosti, brzim reakcijama, prilagodbama te naravno o sigurnosti jer to su parametri koje Talijani najviše uzimaju u obzir pirlikom donošenja odluke o putovanjima.
Hrvatski građani rado posjećuju Italiju. Kakvo je uopće stanje kod naših susjeda, a što se pandemije i mjera za njihovo suzbijanje tiče? Koliko se njihova trenutna situacija razlikuje od naše?
- Italija je destinacija koja je vrlo ozbiljno pogođena pandemijom koronavirusa, kako zdravstveno, tako i ekonomski. Ozbiljnijih turističkih kretanja u Italiji u 2020. godini nije bilo, nedostajali su letovi iz SAD-a, Kine, Rusije, Japana, primarnih tržišta za Italiju. Gradovi kulture poput Rima, Venecije i Firenze bili su prazni, a i skijaška sezona u Italiji je bila izgubljena. Trenutna je situacija takva da se polako popuštaju mjere, smanjuje se broj novozaraženih, turistička kretanja započela su od 15. svibnja nakon što su talijanske vlasti ukinule petodnevnu karantenu za sve koji dolaze u Italiju. Postupnim relaksiranjem mjera vjerujem da će biti sve više turista. Međutim, stječe se dojam kako su Talijani umorni od stalnih ograničenja, već sedam mjeseci žive pod policijskim satom za koji se očekuje da bi s poboljšanjem epidemiološke situacije mogao biti ukinuti kroz lipanj. I dalje se na otvorenom nose maske, a do nedavno nisu mogli ni putovati između svojih regija ukoliko za to nisu imali valjani razlog. U Hrvatskoj nema policijskog sata, mjere su blaže, a posebnu brigu posvećujemo protokolima i informiranju ključnih javnosti što našu zemlju pozicionira kao kvalitetnu, sigurnu i dobro pripremljenu destinaciju.
Italija je 2020. godine gledala u leđa Hrvatskoj iako se radi o turističkoj velesili. Kako su se Talijani pripremili za glavnu turističku sezonu i možemo li im i kako parirati?
- Talijanske regije su krenule s promidžbenim kampanjama, a sve u cilju privlačenja i podsjećanja Talijana na ljepote domaćih regija. Medijski prostor u potpunosti je posvećen destinaciji Italija i svemu što je Made in Italy. U medijima vlada podrška domaćem turizmu, pa tko god može reklamira Italiju, od sportaša, influencera, glazbenika i drugih, dok je talijansko Ministarstvo turizma od 7. svibnja pokrenulo posebnu kampanju za domaće tržište i putovanja po Italiji. Što se tiče Hrvatske, u našoj je zemlji prošle godine ostvareno više od 54 milijuna turističkih noćenja što je 50 posto rezultata iz 2019. godine. Ovim je postignućem Hrvatska u prošloj godini zauzela poziciju jedne od vodećih destinacija Mediterana koju planiramo zadržati i ove godine.
U Italiji još nije zaživio sustav nalik našem eVisitoru. Ispada da smo tu korak ispred Talijana?
- Sustav eVisitor je jedinstven projekt koji je u potpunosti razvijen u Hrvatskoj i koji je vrlo zapažen u međunarodnim okvirima. Navedeno najbolje potvrđuje nagrada koju nam je za ovaj sustav dodijelila Svjetska turistička organizacija (UNWTO) za inovativnost u istraživanju i tehnologiji, ali i upiti pojednih zemalja koje su iskazale interes za preuzimanjem jednog takvog tehnološkog rješenja. Naime, osim što se njime znatno smanjuje administrativni posao, sustav eVisitor služi i kao izvrstan alat za daljnji razvoj turističkih ponuda te marketinških i promotivnih aktivnosti svih korisnika, a daje nam i mogućnost praćenja turističkog prometa u gotovo realnom vremenu. Za razliku od Hrvatske koja redovno objavljuje statističke pokazatelje, druge zemlje tu mogućnost nemaju pa se objava njihove službene turističke statistike čeka i po nekoliko mjeseci. Uz sustav eVisitor treba naglasiti kako su Talijani vrlo dobro prihvatili i portal eVisitor nautika koji omogućuje plaćanje turističke pristojbe online, a dobro je prihvaćen i sustav Enter Croatia kojeg su mnog talijanski gosti rado koristili.
Što je s brodskim linijama između Italije i Hrvatske? Hoće li ih biti u onoj mjeri kao što je to bilo 2019. ili su znatno reducirane?
- Obzirom na sve okolnosti, s prometnom povezanošću možemo biti zadovoljni. Naime, u glavnoj sezoni za Hrvatsku će iz Italije letjeti Croatia Airlines, Vueling, Volotea, Ryanair, Easylet, Wizz air, a tu su i brodari Jadrolinija, SNAV i Gomo viaggi. Moramo biti svjesni činjenice da pandemija još traje, da brojni prijevoznici vrlo često reprogramiraju svoje operacije, ali i to će se postepeno vraćati u normalu i stabilnost. Kada govorimo o brodskim linijama, Gomo viaggi iz Pesara potvrdio je brzi brod iz Italije prema Hrvatskoj za ovu turističku sezonu. Linija će prometovati od 24. srpnja do 29. kolovoza na relacijama Pesaro/Cesenatico - Mali Lošinj i Novalja te Cesenatico – Rovinj. Isti je partner potvrdio kako će za ovu sezonu pokrenuti i avio liniju iz Ancone za Split i to od 31. srpnja do 28. kolovoza.
Lani se puno pisalo o subvencijama kojima je talijanska Vlada poticala njihove građane da odmor provedu kod kuće. Koliko je ta akcija bila uspješna?
- Možemo reći kako korištenje vouchera u prošloj godini nije ostvarilo očekivane efekte obzirom da je, od izdvojenih 2,6 milijardi eura, potrošeno samo 820 milijuna eura. Neki od razloga neuspjeha mogu biti ti što nisu svi prihvaćali vouchere jer pružatelji usluga smještaja taj iznos nisu dobivali u gotovini od države, nego bi dobili odbitak poreza u određenom iznosu. Obzirom na neuspjeh bonusa u prošloj godini, odlučeno je da se produži rok korištenja za dodatnih šest mjeseci pa će tako ovogdišnji bonusi vrijediti do 30. lipnja 2022. godine. Radi se o voucherima maksimalnog iznosa do 500,00 eura, ovisno o broju članova obitelji i ekonomskoj situaciji, a mogu se potrošiti u hotelima, kampovima, seoskim domaćinstvima, turističkim naseljima u Italiji. Novost je i to da će se bonus moći iskoristiti i u agencijama te neće biti potrebno potrošiti cijeli iznos odjednom.
Znate li hoće li i kada zaživjeti COVID putovnice u Italiji, odnosno, kad će se moći putovati u Italiju bez PCR testa na koronavirus?
- Važno je naglasiti da se već sada može ući u Italiju bez PCR testa, ali je potrebno imati barem brzi test. Također je obvezno ispuniti obrazac Passenger Locator Form. Vezano za tzv. COVID putovnice, talijanske su vlasti najavile da će se s primjenom krenuti tijekom druge polovine lipnja ili početkom srpnja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....