Laboratorij za ljude u kući Velikog brata nije polučio išta trajno zanimljivo širem krugu gledatelja. Televizijskim kuloarima širi se usmena predaja da ni jedno njegovo izdanje ne dopire do makar deset posto gledatelja. U čemu je produkcija pogriješila? To se u rizičnom i skupom televizijskom poslu nikad ne može ustanoviti nedvojbeno, ali razloga je zacijelo više, piše Jutarnji list.
Glavni je možda taj što je cijeli format izgubio privlačnost i tržište se eto u velikoj mjeri zasitilo promatranja skupine ljudi zatvorenih tri mjeseca u kamerama pokrivenom ambijentu izolirane kuće s dvorištem. Moglo bi se reći i da scenaristima ponestaje mašte, a osobito mi se činio neplodan tjedan u kojem su kandidate uvukli u vojne uniforme i podijelili im vojne zadatke.
Treći je razlog izbor kandidata, među kojima je odviše oportunista i bezličnih ljudi koji ne mogu privući pozornost ni da se postave na glavu, a kamoli ovako dok uglavnom sjede, spavaju i paze što će reći. Kolika je njihova pasivnost, zorno pokazuje to što radije, primjerice, vuku iz staklene zdjele papiriće s pitanjima o sebi nego da posegnu u susjednu zdjelu, u kojoj ih čekaju papirići sa zadacima. Nešto raditi, to je okupljenom društvancu a priori tlaka.
Prevelik je i promet u kući. Ne može se prosječan gledatelj snaći među toliko starih, novih i još novijih stanara, koji svi podjednako mašu guzicama i podjednako obilno psuju. Razlika između centralne i tajne kuće nije uvijek jasna i obrazložena, to jest nije u funkciji priče. Pjev ptičica koji prekriva psovke počesto je ujedno glavni element predstavljenog.
Zapravo, mnogo u zbivanju odviše ovisi o nastupu Velikog brata. Njegova kontrola glasa, reakcije, humor, vladanje nad situacijom zbilja su dojmljivi. Kandidatima lako manipulira šutnjom, odgođenim reakcijama, koji ove potiču da ipak izađu iz svojih krhkih i jednoobraznih ljuštura.
Mentalitet ukućana dakle možda je glavna prepreka gledanosti. Nevjerojatno su zapravo banalne njihove reakcije. Primjerice, koga doživljavaju kao protivnike. Stariji prvi lete van ako su imalo ambiciozni. A i stari i mladi zapravo se međusobno ne podnose čisto po, rekli bismo, majmunskoj liniji. Napirlitane djevojke najviše ne podnose druge napirlitane djevojke. Umišljeni mladići najmanje podnose druge umišljene mladiće. Ništa neočekivano nikako da se dogodi.
Jedini faktor koji može odvesti zbivanje ka nepoznatom jest alkohol. Dakle, ako produkcija želi da se njihovi puleni iole zasluže svoj boravak ispred kamera, mora im poturiti koju bocu alkoholnog pića. Neki bez alkohola, štoviše, kritiziraju i sve skupa nalikuje na birtiju neobičnu utoliko što ne radi kad gosti žele, nego kad želi - birtija.
Emisija uživo u nedjelju donijela je mnogo muka i voditeljici Antoniji Blaće, koja se bolje snalazi nego što se snalazila u prošlom izdanju, ali ni ona ne može sakriti neoduševljenje kandidatima, piše Jutarnji list.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....