Pandemija koronavirusa i dvomjesečna karantena na dva su nas mjeseca potpuno odvojile od naših društvenih života i navele da više vremena provodimo s najbližima. Brojni su se mladi vratili u svoje rodne gradove, a mnoge obitelji uspjele su, unatoč stresu i neizvjesnosti, uživati u zajedničkim trenucima. Slična je priča i s obitelji Vican iz Imotskog. Tijekom pandemije i unatoč najavama svjetske krize, pod njihovim je krovom tih dana procvjetao Soul of Nature – Duša prirode, brend unikatnog nakita izrađenog od drva masline i epoksi smole nadahnut prirodom.
I baš prilikom posjeta stvaralačkom dvojcu obitelji Vican, gospođi Maji, diplomiranoj politologinji, profesorici politike i gospodarstva koja je svojom inovativnošću pokrenula cijelu priču o jednom imotskom brendu o kojem već bruje modni krugovi Hrvatske, i njezinoj nevjesti Ivani Granić Vican, stručnjakinji za digitalni marketing, kao kreatorici sadržaja, uvjerili smo se koliko poduzetništvo uz struku, protkanu ljubavlju prema prirodi, mogu donijeti rezultate.
– Karantena nas je na neki način vratila prirodi. Ponovno smo se okrenuli šetnji, istraživanju našeg okoliša i uživanju u pejzažu. Upravo u tim šetnjama stvorila se ideja o nakitu u koji bih zarobila komadiće prirode. Za vrijeme šetnji, naime, nazvala me je prijateljica iz Zagreba, a ja sam joj rekla da šetam oko našeg Modrog jezera. Ona je tužno rekla: ''Ajme, kako bih sada rado bila na jezeru!'' A ja sam joj, pak, odgovorila: ''Napravit ću ti jezero i poslati ga'' – govori nam Maja Vican, profesorica koja se u proteklim mjesecima transformirala u poduzetnicu.
Znatiželjan duh ovu je profesoricu odveo u bespuća interneta, gdje je otkrila tajne i ljepote procesa obrade epoksi smole. S obzirom na umjetničke sklonosti, Maji nije dugo trebalo da svlada proces obrade, ali proizvodima od same smole nije bila posve zadovoljna.
Nešto drugačije
– Smola je uistinu podatan materijal, ali znala sam da želim raditi nešto autentično, drugačije, neočekivano. Pitala sam se što bi to moglo predstavljati moju Dalmaciju i moj Imotski te ostale ljepote naše zemlje. Što bih to mogla dodati pa da finalni proizvod bude čudesan? Koja je to magija koju mogu spojiti sa samom smolom? Odgovor je, dakako, bio samo jedan – drvo masline.
Ono je ultimativni simbol života, nade i – hrvatskog priobalja. Odmah sam znala da je to pravi odgovor. Uputila sam se u radionicu i izradila prvu ogrlicu. Oduševljenje koje je izazvala u našem domu bilo je potvrda da imam pravi odgovor na svoja pitanja – prisjeća se Maja, koja svoje ogrlice proizvodi potpuno ručno.
U svojoj maloj radionici u obiteljskoj kući miješa boje, lijeva smolu uz maslinovo drvo, a potom ručno brusi svaki komad nakita. Zbog specifične tehnike izrade i materijala crpljenog iz neukrotive dalmatinske prirode, svaka je ogrlica neponovljiva. Unatoč pokušajima da se ukrote, komadi masline opiru se masovnoj produkciji pa je svaki milimetar nakita posve jedinstven, baš kao i svaka žena koja ga nosi. I nema Maja neke sofisticirane uređaje da joj budu suport izradi njezina nakita. Sve se radi ručno.
Svaka je ogrlica unikat, svaka jedinstvena.
– Proizvod sam prvi put pokazala na Facebook profilu i dobila salve komplimenata. Svakoj ogrlici počela sam nadijevati imena prema mjestu koje me je nadahnulo na njezinu izradu. U prvom redu tu su bili Modro i Crveno jezero – simboli moga grada. To su dva velika prirodna blaga i isto tako dva turistička potencijala, a u mojim su mislima i mojim kreacijama golemi, važni i nezaobilazni – tvrdi Maja Vican.
Marketing u kući
Međutim, razvoj Majina imotskog brenda nipošto nije tu stao. S obzirom na to da su se u njihovu obiteljskom domu našli i mlađi članovi obitelji, Majin sin Ivan i njegova supruga Ivana Granić Vican, znala je da može računati na njihovu pomoć. Ivana Granić Vican stručnjakinja je za digitalni marketing i kreatorica sadržaja koja je u nakitu svoje svekrve vidjela veliki potencijal i odlučila je prihvatiti se njegova plasmana na tržište. Ono što je Majinu proizvodu nasušno trebalo, a to je marketing, dobila je u kući. I dakako, posao je krenuo.
– Nekoliko godina provela sam u lifestyle industriji i prilično dobro znam što se cijeni kod proizvoda poput šminke i nakita, a odrađivanje posla na društvenim mrežama i preko interneta bio je dio moje zagrebačke svakodnevice. Znala sam što treba raditi pa sam prve komade nakita odnijela na fotografiranje te se bacila na brendiranje. Brendirati domaći proizvod uvijek je veliko veselje i veliki izazov. To je posao koji kreće od nule, gradi se strpljivo i svakodnevno – govori 26-godišnja nevjesta Ivana.
– Nisam dobro razumjela procese kojima se Ivana bavi. Prepuno je to analitike, promocija, sponzoriranih promocija. Shvatila sam da je najlakše zapravo da podijelimo posao: ja sam zadužena za dizajn i izradu ogrlica, a Ivana za njihov plasman na tržište. Zajednički smo dogovorile stvari vezane uz vizualni identitet brenda, pakiranje i opće smjernice za našu prezentaciju.
Onda smo vidjeli da naši nacionalni parkovi svake godine raspisuju javne pozive za proizvođače suvenira. Traži se da to budu autohtoni i umjetnički suveniri koji će imati obilježje toga podneblja. Mi smo se javili na natječaje koji su raspisali nacionalni parkovi Krka, Paklenica i Telašćica, i prošli smo. Pogledali smo fotografije tih parkova i tematski izradili nakit.A planovi su nam proširenje tržišta preko webshopa i ulazak u sve važnije suvenirnice u Hrvatskoj. Dakako da to sve ovisi o situaciji s pandemijom. Najvažnije nam je udovoljiti željama žena diljem Hrvatske i svijeta koje žele nositi naše ogrlice, a smisao ovog našeg dueta jest da svaka radi ono što voli i u čemu je dobra. Od naših prvih objava na internetu pa do prvih narudžbi trebalo je manje od 24 sata. Nismo mogle vjerovati kakav su interes i koliko reakcija izazvale naše ogrlice. S kupcima najčešće komuniciramo preko društvenih mreža, a tamo se nalaze i naši katalozi. Osim toga, u proteklim smo mjesecima plasirali naše proizvode na police suvenirnica nacionalnih parkova i parkova prirode, ali i brojnih drugih suvenirnica diljem zemlje. Ponosne su žene čije su ogrlice našle put do srca publike. Prostora za napredak uvijek ima, ali bitno je odnekud krenuti. Nakit Soul of Nature namijenjen je prvenstveno svim ljubiteljima hrvatske prirode i naših pejzaža te ljubiteljima pomno dizajniranog nakita.
Obožavatelji plavog mora, bistrih rijeka, veličanstvenih planina i zlatnih polja lako će pronaći komade baš po njihovu ukusu.
Naravno, nakit je doista pravi suvenir i uspomena iz Lijepe naše, pa vjerujemo da će je sa sobom ponijeti i svaki turist koji se zaljubi u naše krajolike – kaže Maja, koja već priprema prve komade jesenske kolekcije, kada će publici predstaviti još neke novitete, a jako se veseli i božićnoj liniji.
Autohtoni suvenir
– Za suvenirnice izrađujemo posebne kolekcije prema njihovim željama i potrebama. Svaka je ogrlica unikat i uvijek naglašavamo da je nemoguće proizvesti ogrlicu koja je potpuno ista kao neka koju smo imali prije, ali većina naših klijenata dobro nas razumije i ne ograničavaju nas u stvaranju. Puste nas da radimo svoj posao i vjeruju da će finalni rezultat biti baš kako treba. Mi smo otvoreni i iskreni s njima, a oni nam lijepo uzvraćaju. Dosad doista nismo imali nikakvih problema – unikati su i više nego poželjni i dobrodošli. Osim toga, ljudi u posljednje vrijeme više cijene hrvatski proizvod i spremni su izdvojiti novac za njega – otkrivaju nam ove dvije poduzetnice koje su u neobičnom trenutku krenule ostvarivati snove u gradu u kojem broj stanovnika već dugi niz godina opada. Pred njima će se sigurno naći brojni izazovi s kojima će se morati nositi, ali s obzirom na to da je posao krenuo u najizazovnijem trenutku, vjeruju da će i kroz sve ostalo proći s mnogo truda i mnogo ljubavi, objašnjava Maja, koja ističe da u poslu ima podršku ostatka obitelji.
I tako je skoro pa iz same izolacije uvjetovane koronom u Imotskom krenula jedna lijepa priča o autohtonim suvenirima. Za sada pun pogodak, a u budućnosti, po onome što smo vidjeli i oćutjeli u domu Vicanovih, i više od toga.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....