Međunarodna automobilistička federacija (FIA) objavila je u četvrtak revidirani kalendar Svjetskog prvenstva u reliju (WRC) za 2020., ali pored spoznaje datuma sljedećih pet utrka daleko je važnije za nas da je u službenoj medijskoj objavi spomenuta i WRC utrka u - Hrvatskoj.
“WRC Promoter nastavit će razgovore s organizatorima Ypres relija s ciljem da Belgija uskoro postane još jedan od domaćina utrke za SP. Nastavljaju se također i razgovori s Hrvatskim auto i karting savezom.”
Jedna je to rečenica u opsežnom materijalu, koja ne otkriva previše, ali opet je dovoljno indikativna kako se “nešto veliko sprema”.
- U nikad bližoj smo situaciji da Hrvatska dobije WRC utrku! - izravan je u komentaru bio predsjednik HAKS-a Davorin Štetner.
Hrvatska kao ‘joker’
Tema dolaska “kraljice automobilizma” u Hrvatsku “vrti” se već posljednje tri godine, a u veljači smo pisali kako je Hrvatska dospjela u poziciju da ove godine organizira kandidacijsku utrku, svojevrsnu audiciju za ulazak u natjecateljski kalendar WRC-a. Međutim, ubrzo nakon toga sve se drastično promijenilo pojavom koronavirusa, relijaška sezona je “zamrznuta”, otkazane su ili odgođene brojne utrke, a kako još uvijek vlada velika neizvjesnost hoće li se, može li se i gdje će se sve uopće sezona nastaviti, Hrvatska bi tu mogla uskočiti kao “joker”.
Konkretno, ukaže li se prilika Hrvatska bi mogla već ove sezone, dapače za samo malo više od dva mjeseca, uletjeti u kalendar i biti domaćin jedne od “pravih” utrka WRC-a. Bez testova, bez proba...
- Posljednjih deset dana vodim u ime HAKS-a intenzivne pregovore s Oliverom Cieslom, direktorom WRC Promoter, tvrtke koja provodi organizaciju utrka, i glavnim tajnikom FIA-e Peterom Bayerom. Očekujem pozitivne pomake u sljedećih desetak dana kada bismo trebali znati odgovara li nam ponuđeni termin - rekao je Štetner.
O čemu najviše ovisi konačna odluka, o hrvatskoj strani, financijama, otkazivanju drugih utrka...?
- U ovome trenutku najveći problem za nas je datum zbog brzine pripreme same utrke. FIA želi više od osam utrka, koliko ih je u trenutnom kalendaru s time da su neke vrlo upitne. Prema tome, mi smo jako atraktivni WRC-u u ovome trenutku i to nastojim iskoristiti.
Postoje li neki zahtjevi koje je FIA postavila HAKS-u da bi dobio utrku?
- U ovome trenutku većina zahtjeva je ispunjena. Uostalom, WRC nikad ne bi službeno u objavu stavio Hrvatsku da već nismo jako blizu dogovora. Ipak, bio sam osobno u puno situacija gdje su stvari bile i 99 % dogovorene, a onda je presudio taj jedan posto - s oprezom naglašava Štetner.
Sve su opcije otvorene
Ako nekim slučajem ne bude ni službene ni kandidacijske utrke ove godine, hoće li nešto od toga Hrvatska imati u 2021.?
- Sve opcije su otvorene, ali s FIA-om i WRC Promoterom u ovome trenutku razgovaram isključivo o službenoj utrci WRC-a ove godine. Situacija s COVID-19 koja je uzrokovala svjetsku krizu i zaustavljanje sporta, ali i svjetske ekonomije ipak je odradila neke pozitivne stvari za potencijalni WRC Hrvatska. Mnogi organizatori bore se s financijama te će u slučaju nastavka pandemije možda morati i odustati od organizacije. Hrvatska je prepoznata kao sigurna zemlja, geostrateški položaj je iznimno povoljan te vjerujem da smo idealni kandidati za SP u reliju. Pogotovo zbog kvalitetnih i iskusnih ljudi koje imamo i koji bi bili uključeni u organizaciju relija - podvukao je Štetner.
Je li Turska naša prilika?
Nije Štetner želio precizirati datum utrke, odnosno koja bi to sadašnja utrka mogla otpasti, a čije bi mjesto zauzela Hrvatska, no prema prijašnjim informacijama može se naslutiti da je u pitanju Turska (24. - 27. rujna). Zanimljivo, u gotovo identičnom terminu u kalendaru HAKS-a upisan je INA Delta reli, pa nije nelogično zaključiti kako bi se legendarni hrvatski reli mogao ove godine održati na doslovce svjetskoj razini.
- Reli bi bio u skraćenom obliku i vozilo bi se oko 220 km staza - na tu će temu Štetner.
Kako god, reli bi bio u Zagrebu, jer tako je bila planirana i kandidacijska utrka za koju je već ranije skicirano 20-ak mogućih asfaltnih brzinskih ispita.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....