Prema posljednjim informacijama, "Ever Given" je danas u 14.50 sati zaplovio prema jezeru Great Bitter Lakes, gdje će obaviti daljnju provjeru trupa broda i pogona.
Važno je napomenuti da se u tom jezeru nalazi 40 brodova koji su tu "zapeli" zbog havarije "Ever Givena" i da će oni, čim "Ever Given" uplovi u jezero, krenuti prema ponovnom ulazu u Sueski kanal i daljnjoj plovidbi prema Crvenom moru.
Kao što je Slobodna Dalmacija u nedjelju navečer najavila, 400-metarski brod "Ever Given", poznate svjetske brodarske kompanije "Evergreen", odsukan je jutros oko 4.30 u Sueskom kanalu, gdje je prije sedam dana zapeo prepriječivši plovni put svim brodovima koji su morali proći tu pomorsku žilu kucavicu.
Kako smo već pisali, napori egipatskih vlasti, odnosno službi koje rade na održavanju Sueskog kanala, nisu urodili plodom, nego su brodsku grdosiju, koja nosi više od 20 tisuća kontejnera i teži 200 tisuća tona, pomaknula ili odsukala dva inozemna remorkera, jedan nizozemski, "Alp Guard", i talijanski "Carlo Mango".
Što sada slijedi?
– Očekuje se da će brod uz pratnju remorkera biti otpraćen iz Sueskog kanala. Ako mu je glavni stroj ispravan i ako nema problema s kormilom, samo će ga prepratiti iz kanala. No, ako nije sposoban samostalno ploviti, tada će ga uzeti u tegalj, najvjerojatnije tri remorkera, jedan po pramcu i dva po krmi, te će ga otegliti izvan kanala, gdje će moći, ako je to potrebno, popraviti kvarove. Naravno, bit će potrebno srediti i svu papirologiju kako bi brod mogao nastaviti neometano ploviti – rekao nam je kapetan Toma Miletić.
Pokret konvoja
Nakon što plovni put u Sueskom kanalu bude u potpunosti slobodan, sa sjevera će, iz smjera Mediterana, te s juga, iz smjera Crvenog mora, krenuti brodski konvoji, koji su svakodnevica Sueskog kanala.
Prolaz kanalom traje oko 12 sati, a najveća dopuštena brzina je oko 10 čvorova, što ovisi o vremenskim prilikama, dok većina brodova kanalom prolazi brzinom od pet do sedam čvorova.
U svaki konvoj ide od 20 do 25 brodova, a budući da sada na ulaz u Sueski kanal s jedne i druge strane čeka više od 400 brodova, očekuje se da bi se broj brodova u konvojima mogao povećati na 35 kako bi što prije sredili "nered" koji vlada na tom području.
Iz Port Sueza (južna strana ulaza u kanal) konvoj kreće u Sueski kanal prema sjeveru u četiri sata ujutro, dok sa sjeverne strane, iz Port Saida, konvoj u smjeru juga kreće u večernjim satima.
Što se zaista dogodilo u Suezu, otkrit će istraga, no već nekoliko dana može se pronaći videosimulacija koju je izradila talijanska kompanija Maritime Casualty Specialists iz Genove, koja u svojem videu objašnjava što je mogao biti uzrok nesreće koja je uzdrmala gotovo čitav svjetski pomorski promet.
Nakon što smo dobili odobrenje Talijana da možemo koristiti njihovu videosimulaciju (autor: Francesco Morelli, Maritime Casualty Specialists, www.maricaspe.com), dužni smo i objasniti što bi mogao biti uzrok ove zaista neobične nesreće.
Efekt korita
Dakle, neposredno nakon ulaska broda u Sueski kanal, sa strane Port Sueza dolazi do gubitka kontrole upravljanja plovilom, vjerojatno zbog efekta korita i zbog utjecaja južnog vjetra koji gura brod prema lijevom koritu kanala. U tom je trenutku u Suezu puhao jak južni vjetar, brzine oko 50 kilometara na sat.
Nakon određenog vremena dolazi do zanošenja između desne i lijeve strane korita, pa brod udara o jednu i drugu stranu obale. Na koncu, nakon zadnjeg velikog zanošenja, "Ever Given" se nasukava i ostaje "treso" preko širine čitavog kanala, koji je širok oko 280 metara.
Moguće je da su na brodu imali velikih problema s upravljačkim uređajem, kao i s glavnim strojem, ali ostaje nejasno zbog čega brod nije usporio ako su bili svjesni da je zanošenje broda preveliko.
Zbog čega je došlo do ove nesreće, pokazat će istraga, a čitava komunikacija između zapovjednika broda i pilota na zapovjednom mostu moći će se preslušati iz brodske "crne kutije".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....