Tradicionalno vjerovanje kako su najbolji potrošači Nijemci, Skandinavci, gosti s Bliskog Istoka, već godinama ne drži vodu – prema istraživanjima Instituta za turizam TOMAS, ali i brojnih europskih agencija, najveću potrošnju pri dolasku u Europu i Hrvatsku imaju američki turisti. U usporedbi s prosječnom potrošnjom od oko 80 eura po osobi, Amerikanci troše dvostruko više u destinaciji, čak do 160 eura dnevno.
Slični podaci vrijede i za goste iz Kanade, što ne treba čuditi jer su gosti koji plate avionsku kartu preko Atlantika spremni ostati duže i više platiti za kvalitetne sadržaje u destinaciji nego oni iz Europe koji će nas dogodine možda opet posjetiti. Manje od polovice prosječnog iznosa kojeg potroše pritom je za sam smještaj, dok ostatak troše za prehranu u autohtonim ugostiteljskim objektima, zanimljive izlete, suvenire i manje odjevne predmete poput kravata koje će lako spakirati u avion, a ostat će im trajna uspomena na putovanje.
S obzirom na to veseli činjenica da je u Zadru primjetan trend povećanja dolazaka i noćenja u odnosu na prošlu godinu, koji u samom gradu iznosi više od 15%. Zadar je tako zasad u posjetima Amerikanaca šesti u Hrvatskoj s tendencijom rasta, iza standardno najposjećenijeg Dubrovnika, potom Splita, Zagreba, Hvara i Plitvičkih jezera, što je značajan rezultat s obzirom kako naša Zračna luka nema direktnu avio poveznicu s Amerikom poput Zagreba ili Dubrovnika.
- Rezultat je to ponovnog otvaranja Amarikanaca prema prekooceanskim putovanjima nakon završetka pandemije, ali i većih ulaganja u promociju na ta dva najbogatija svjetska tržišta na sjevernoameričkom kontinentu u zadnjih nekoliko godina. Netom pred izbijanje pandemije covida-19 u siječnju 2020. godine TZ grada Zadra je u New Yorku organizirala prezentaciju destinacije za medijske kuće i partnere, na kojoj je među ostalima prisustvovao i David Farley, stalni suradnik za putovanja i eno-gastro teme u uglednom The New York Timesu. Gradska i županijska turistička zajednica sudjeluju zajedno s predstavništvom HTZ-a u New Yorku na turističkim sajmovima, pogotovo na onom najvažnijem u New Yorku krajem siječnja, a prisutni su i na promotivnim roadshowovima širom SAD-a. Ulaže se u online kampanje, a surađuje se i s novinarima, influencerima i medijskim kućama iz SAD-a i Kanade koji posjećuju Zadar i županiju, ističu iz TZ grada Zadra. Sve je to stvorilo osnovu za planiranje budućih promotivnih nastupa u Americi s ciljem uzimanja većeg udjela na ovom iznimno lukrativnom emitivnom turističkom tržištu.
U tijeku je i promotivna kampanja na važnoj online platformi za putovanja Expedia u SAD-u, kojoj je u ljetnom dijelu upravo Zadar u fokusu, a izvodi se u suradnji s Glavnim uredom HTZ-a. U svjetlu svih ovih aktivnosti treba gledati i zadnju veliku promociju koju je Zadar ovih dana dobio u New York Timesu, koji ga je proglasio jednim od sedam najljepših svjetskih gradova za šetnju, uz bok Parizu i Rio de Janeiru