Na zadarski kolodvor vlak je posljednji put ušao prije više od desetljeća. Otada je postojeća infrastruktura u gradskoj četvrti Arbanasi prepuštena propadanju. Najava države o obnovi pruge i ponovnoj uspostavi željezničkog prometa između Zadra i Knina razveselila je mnoge, ali i otvorila novu perspektivu razvoja Zadra, javlja HRT.
Nakon obnove pruge bit će premještena zgrada postojećeg kolodvora iz središta grada u luku Gaženica, čime se širom otvaraju vrata realizacije velebnog projekta. Naime, na mjestu zahrđalih tračnica trebao bi niknuti futuristički Zadar.
Gradonačelnik Zadra, Branko Dukić, kaže da bi ovaj projekt trebao povezati cestom, ali prvenstveno šetnicom, stari dio grada s lukom Gaženica.
- Mi smo to kolokvijalno nazvali Zadar 2, jer to bi u stvari i bio drugi centar grada, istaknuo je arhitekt Pero Marušić, autor projekta. Bio bi ondje niz novih sadržaja koji bi podignuli kvalitetu života, ali i dali novi gospodarski i turistički zamašnjak.
Arhitekt Marušić poručuje među ostalim da su planirani škola, vrtići, vjerojatno i Crkva te park i šetnica. Sve bi to niknulo na prostoru koji danas ne služi nikome i ničemu.
Gradonačelnik Dukić kazao je da će od države tražiti da im prepusti taj prostor.
Projekt predviđa i obnovu lučice Bregdetti, s novih, prijeko potrebnih, 300 komunalnih vezova, a u četvrti Arbanasi vesele se još jednom posebnom projektnom objektu - gradskom stadionu, ali za sada kapacitet još nije definiran.
Između 20-30 milijuna eura procijenjene vrijednosti bi se pokušalo namaknuti iz gradskog i državnog proračuna te spasonosnih sredstava EU-a, a Darko Kasap, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo, očekuje da se u jednom mandatu mogu realizirati svi projekti, javlja HRT na čijim stranicama možete pogledati i video vizualnog rješenja.