Zračna luka Zadar po drugi je puta raspisala natječaj za 3. fazu rekonstrukcije i dogradnje putničkog terminala.
Nakon što su na prvi natječaj stigle tri ponude koje su iznosile daleko više od procijenjene vrijednosti koja je tada iznosila 6,3 milijuna eura bez PDV-a, natječaj je poništen.
Tada je najeftinija ponuda za 3. fazu rekonstrukcije putničkog terminala iznosila 12.982.310,18 tvrtke Kamgrad. Ponude su još dale tvrtka Texo Molior u iznsou od 12.983.678,50 te Krekić Avangard s ponudom koja je iznosila 14.199.291,95 eura bez PDV-a.
Procijenjena vrijednost novog natječaja se itekako povećala i sada iznosi 12.988.369,69 eura bez PDV-a.
Radovi će se izvoditi prema idejnom projektu Arhitektonskog biroa Ante Kuzmanić iz Splita čijim je rješenjem predviđeno postupno proširivanje i zamjena postojeće putničke zgrade novom kroz četiri faze rekonstrukcije i dogradnje, a natječaj je otvoren do 19. svibnja.
U funkcionalnom smislu 3. faza rekosntrukcije odnosi se na proširenje odlazaka (gateovi) i dolazaka na postojećoj putničkoj zgradi. Sve ostale funkcije se zadržavaju unutar postojeće zgrade (sortirnica i prihvat prtljage, prijavljivanje i kontrola putnika, trgovina, ugostiteljstvo i prostori administracije).
- U građevinskom smislu odvojena je od ostatka prostora. Proširenjem zgrade započinje se proces promjene vizualne pojavnosti i postupne izgradnje potpuno novog putničkog terminala. Svi glavni elementi oblikovanja sadržani su već u ovoj fazi proširenja, a to su: krov, ovojnica pročelja prema stajanci i šesterokutni nosivi konstruktivni sustav. Proširenjem prema stajanci omogućava se lakši prihvat putnika u dolasku i ispraćaj putnika u odlasku koji predstavljaju značajno prostorno opterećenje unutar postojećih kapaciteta terminala u odnosu na stvarni broj putnika., navodi se u projektnoj dokumentaciji.
Terminal se u ovoj fazi dograđuje prema istoku (stajanci) kao prizemna građevina visine 12,30 metra tlocrtne površine oko 3510 kvadrata, duljine oko 125 metara, širine oko 16 metara na sjeveru, a oko 21 metra na jugu.
- U sjevernom dijelu novog objekta, ispod podne ploče izvodi se instalacijski tunel prema budućoj sortirnici kako bi se osigurala neometana doprema prtljage iz check-ina kroz daljnje faze gradnje. U južnom dijelu podruma izvodi se dodatni prostor za čekaonice s pratećim sadržajima. Podrumski dio čekaonica potrebno je izvesti ranije i privesti funkciji kako bi se osigurao neometan rad zračne luke prilikom gradnje nadzemnog dijela ove faze. Uz gabarit podrumskog dijela prema stajanci, na početku gradnje, izvodi se kanal za smještaj elektroinstalacija koje prolaze ispod čekaonica postojeće zgrade i dijela stajanke. Za potrebe proširenja uklanja se istočni dio postojeće zgrade u kojem su trenutno smješteni gateovi (452 kvadrata) i ulazni trijem dolazaka (85 kvadrata). Instalacije se vežu na postojeću infrastrukturu, dok se novi uređaji za grijanje i ventilaciju postavljaju uglavnom na krov postojeće zgrade, gdje se premješta i dio postojećih uređaja. Postojeća rampa za ulazak u sortirnicu rekonstruira se i izmiče prema sjeveru, stoji u dokumentaciji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....