Nastup američkog bluesera Erica Bibba sa bendom na nedavnom Zadar jazz/blues festivalu ispred Muzeja antičkog stakla, bilo je vjerojatno nešto najljepše što se moglo čuti ove godine u Zadru. Većina posjetitelja nastup ovoga sjajnog glazbenika vjerojatno bi opisala kao izvantjelesno iskustvo, posebno trenutak u kojemu je solo pjevanjem tradicionalne crnačke naricaljke, bez benda, prizvao slike berača polja pamuka američkog juga vjernije od ikakvog filma ili fotografije, što je ostavilo doslovno bez daha zadarsku publiku, a i turiste među kojima su mnogi došli u Zadar upravo zbog njegovog nastupa.
Jednako tako, energijom nepatvorenog funka nabrijan nastup Josepha Mr. Defunta Bowiea uz hrvatske Bastardze večer prije, također je stvorio večer za pamćenje, baš kao i uvertira u trodnevnu feštu kvalitetne glazbe s noćnim pogledom na Gradski most i uvalu Jazine, u izvedbi kubanskih vokalnih semplista.
Nekoliko dana prije uspješno je završilo i prvo izdanje Derivata, zadarskog festivala aletrnativnog rocka (uvjetno kazano jer su bile zastupljene i drugačije podvrste popularne glazbe). I dok je za peto izdanje Zadar jazz & blues festivala bilo jasno da ne može "omanuti" jer je organizacijski i financijski potkovano logistikom HNK u liku ravnatelja, a i iskusnog glazbenika Renata Švorinića, Derivat "u režiji" zadarskog glumca i kazalištarca Jure Arasa bila je riskantna avantura koja je, uz male "dječje bolesti" (sa strujom) srećom uspješno završila.
Zadar i rock oduvijek su se voljeli, ali kao da u tom braku nikad nije bilo sreće. Duga je lista neuspješnih rock koncerata i festivala u Zadru koje ovom prigodom nećemo ponavljati i otvarati bolne rane, a opet s druge strane, Zadar je dao neke od najboljih rock gitarista, od Vedrana Božića, do Jimmya Matešića, da spomenemo samo neke. Zadnji veliki rock festival JUMF pogonjen energijom neumornog glazbenog kreativca Vedrana Miočića Stošića Gumenog morao je na kraju posustati zbog financija i ignorancije gradskih vlasti, pa je nakon godina praznine bilo velike zebnje oko prvog Derivata u prostoru bivše vojarne pored Gradske knjižnice.
Festival je na kraju bio odličan. Bendovi predvođeni headlinerima Let 3 i beogradskim Repetitorima otprašili su svojski, a interes publike pokazao je da rock, pored bluesa i jazza, ipak nije umro u Zadru, mada su mu zadnjih godina mnogi, pod utjecajem srozane domaće estrade i gubitkom kriterija za kvalitetno, uzimali mjeru za lijes.
I Derivat je nešto malo sufinanciran od Grada Zadra, Turističke zajednice i Ministarstva kulture, mada niti izbliza koliko drugi "gradski" događaji. Zbog urbanog identiteta Zadra, gradskim instituicijama valja dogodine još obilatije potpomoći Derivat, barem koliko i Zadar jazz&blues festival, jer samo se na takav način, jasno, uz nezaobilazne Glazbene večeri u Donatu i ostale manifestacije Koncertnog ureda, može govoriti o Zadru kao gradu u glazbenom smislu. Rock'n'roll je tu također nezaobilazna stavka, jer rock odavno nije skupina čudnih obješenjaka, već sastavni dio subkulturnog tkiva svakog gradskog središta.
A Zadar bi to po svemu - trebao biti.