- Umjesto da otok kao ljetna destinacija ide naprijed, ovim zakonom nazaduje. Naša prometna infrastruktura neće moći podnijeti tu količinu automobila koja je najavljena u ljetnoj sezoni i na koncu ćemo dobiti nezadovoljne turiste koji stoje u kolonama po dva do tri sata da bi došli do plaže, kazao je predstavnik ceha prijevoznika grada Novalje Ivan Vidas na mirnom prosvjedu koji se održao na Paškom mostu u petak ujutro.
Među okupljenim prosvjednicima bilo je 70 licenciranih vozača taksija na otoku Pagu, točnije njih 50 iz grada Novalje i 20 iz Općine Kolan. Ta dva mjesta, koja pripadaju različitim županijama, Kolan Zadarskoj, a Novalja Ličko-senjskoj, imaju najviše taksista na otoku zbog Zrća, odnosno uvale Katarelac, koja se točno nalazi na granici između dvije županije. U gradu Pagu registrirano je 30 taksista, ali se, izgleda, niti jedan nije na prosvjedu pojavio.
Taksisti su na most stigli u želji da ukažu na probleme koje očekuju izglasavanjem novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Naime, prijedlog novog, izmjenjenog zakona temelji se na liberalizaciji tržišta. Jedinice lokalne samouprave morat će izdavati dozvole za obavljanje taksi usluge na svom području svim vlasnicima licence, a ne, kao dosad, samo onima sa svog područja. To jednostavno znači da će netko iz kontinentalne Hrvatske moći legalno taksirati na obali, pa otočani očekuju da će čak 400 novih vozila stići na Pag i na taj način im ugroziti posao, egzistenciju, ali i kvalitetnu turističko-gospodarsku ponudu.
- Naše su prometnice već sada na rubu izdržljivosti, a imamo najave o dolasku još 400 vozila koji žele u sezoni zaraditi. Na kraju nećemo zaraditi ni mi ni oni, a posljedica će biti nezadovoljni turisti. Želimo skrenuti pažnju i na Zakon o otocima, kojim je propisana briga i skrb za zadržavanje stanovništva, te poticanje obrtništva i gospodarstva, tvrdi Vidas, a podršku mu je, kao i ostalim paškim taksistima, pružio gradonačelnik Novalje Ante Dabo, naglasivši kako otoke treba gledati kao specifične sredine.
- Ovdje sam i u ime svih lokalnih samouprava na otoku Pagu kako bismo zamolili Vladu i saborsku većinu da još jednom razmisli o mogućim izmjenama zakona. Osobno smatram da postoje dva problema. Prvi je da smo premalo kapacitirani za promet koji nam se najavljuje, a drugi je šteta otočkom gospodarstvu. Svi ovi mladi ljudi žive na otoku 12 mjeseci i nije im svejedno kad netko dođe i u dva, tri mjeseca pokupi škorup, a oni ostaju bez one glavne zarade. Nije na otoku lako živjeti, lijepo je u špici sezone, ali ne baš u prvom i drugom mjesecu, kazao je gradonačelnik Dabo.
Vozači na otoku Pagu zabrinuti su za svoju ljetnu zaradu od koje praktički žive cijelu godinu, kako saznajemo od jednog taksista u Novalji, Lea Meštrovića, jer zimi tek preživljavaju. Svatko od njih ima licencu za jedno vozilo na otoku i ono stavlja kruh na njihove stolove. Ipak, liberalizacija tržišta u današnje je vrijeme neminovna u gotovo svim gospodarskim granama, pa tako ni taksiste nije zaobišla...
- Smatram kako je liberalizacija dobra za veće gradove sa većom infrastrukturom, u tom se dijelu slažem sa prijedlogom zakona, no otoci su posebna priča. Mi smo sada već prenategnuti, u samoj Novalji postoje samo dvije ceste, a znate i sami kako bi svi rado vozili na Zrće. Ovime samo dodatno režemo granu na kojoj sjedimo, a to je turizam, kazao nam je taksist Leo objašnjavajući kako ukoliko prijedlog Zakona o prijevozu o cestovnom prometu bude izglasan prije ove sezone, neće biti ugrožena samo njihova egzistencija, već i turizam na čitavom otoku Pagu.