Provođenje strogih propisa Europske unije i prilagođenih hrvatskih zakona, "na terenu" često izazivaju dramatične promjene jer "implementacija" nekome bitno izneredi život: u takvoj će se situaciji uskoro naći 15-ak zaposlenika Prijevozničkog obrta "Loši" iz Pakoštana koji se nalazi pred gubitkom koncesije za prikupljanje otpada na području Općine Sveti Filip i Jakov. Nakon 18 godina, Općina Sveti Filip i Jakov je odlučila taj posao povjeriti zadarskoj "Čistoći", što potvrđuje i njen direktor Dragan Maračić.
- U pregovorima smo koje je inicirala Općina Sveti Filip i Jakov, a s poslom bismo trebali krenuti iza 1. svibnja. Mogli su raspisati natječaj za izbor koncesionara, ali su se opredijelili za donošenje zakonom predviđene odluke Općinskog vijeća kojom su nas izabrali kao davatelja usluga prikupljanja miješanog i biorazgradivog otpada, kaže direktor "Čistoće" Dragan Maračić navodeći kako zadarska komunalna tvrtka radi i u nekoliko općina koje su raspisivale javne natječaje za izbor koncesionara.
Tako su zbog provođenja Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom koja je stupila na snagu 1. studenog prošle godine sve jedinice lokalne samouprave u Hrvatskoj do 1. veljače ove godine bile dužne donijeti odluku o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada. U Svetom Filipu i Jakovu taj je posao dosada obavljao "Loši".
-Uvijek je dosada raspisivan natječaj, ali sam u rujnu čuo da ga ovog puta neće biti i da će posao preuzeti "Čistoća". Nitko sa mnom na tu temu nije ni razgovarao, a načelnik mi je rekao da su to samo razgovori i da će natječaj biti raspisan. Ali, nije bilo tako, nego je Općina odlučila posao dati "Čistoći". Od 1999. nije bilo značajnih prigovora na način kako smo radili, a sada su zaključili da ne mogu zadovoljiti kriterije za obavljanje ovog posla. Zapošljavam 14-15 ljudi i sada ne mogu znati koliko će njih zbog smanjivanja obima posla možda ostati bez radnog mjesta, kaže vlasnik "Lošija" Frane Bačkov dodajući da sada mora razmisliti hoće li ostati kod planova o dokapitalizaciji svog obrta.
Bačkov je isti posao, također dugi niz godina, radio i za Općinu Pakoštane, ali kaže da mu je tamošnji načelnik Milivoj Kurtov rekao da će opet, kao i dosada, biti raspisan natječaj za izbor koncesionara.
- Da, raspisat ćemo natječaj. U ovom poslu uvijek ima većih ili manjih problema, kriteriji postaju jako visoki, od odvajanja otpada do reciklažnih dvorišta i sanacije divljih odlagališta, a penali su jako visoki ako izabrani koncesionar nije u stanju zadovoljtii potrebe posla. Ali, tu smo da popravljamo ono što nije dobro, to je u zajedničkom interesu. Mi pripremamo natječaj za izbor koncesionara i vidjet ćemo tko će nam se javiti, kaže pakoštanski načelnik Milivoj Kurtov.
- Sve ćemo provesti zakonito, ali moram reći da mi je stalo do tih radnih mjesta jer "Loši" velikom većinom zapošljava ljude s područja Pakoštana, pa sam tu možda emotivniji od ljudi iz Općine Sveti Filip i Jakov. Rekao bih da "Čistoća", kao velika javna tvrtka, ima dovoljno posla i ne bi bilo dobro da bilo tko ima monopol. Skloniji sam tržišnoj utakmici u kojoj uvijek imaš mogućnost izabrati onoga tko ispunjava sve tražene kriterije, a tako i oni "mali" imaju šansu prilagoditi se i zadržati posao, zaključuje načelnik Kurtov.
Na snagu "Čistoće" kao velike komunalne tvrtke koja pokriva 15-ak općina i gradove Zadar i Nin, očigledno je računao i načelnik Svetog Filipa i Jakova Zoran Pelicarić koji je, kako su prenijeli mediji, odluku Općinskog vijeća objasnio tvrdnjom da "Čistoća" "jedina može zadovoljiti stroge standarde koje nalaže Europska unija". Širi komentar načelnika Pelicarića nismo uspjeli dobiti.
"ČISTOĆA" SE GODIŠNJE "PROŠIRI" ZA JEDNU ILI DVIJE OPĆINE
Direktor "Čistoće" Dragan Maračić kaže da ova zadarska komunalna tvrtka godišnje potpisuje ugovore o obavljanju svog posla s jednom ili dvije nove općine. Neke od njih raspisuju natječaje na kojima "Čistoća" pobjeđuje, a u nekim se slučajevima posao sklapa temeljem odluke predstavničkog tijela.
"Čistoća" trenutno pruža usluge za oko 70.000 korisnika, a godišnje se radi o količini od oko 70.000 tona komunalnog otpada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....