StoryEditorOCM
RegionalDAJ ŠTO DAŠ

Damir Zec s Pomorskog fakulteta u Rijeci radi studiju koja će odrediti sudbinu turističke sezone na Dugom otoku: hoće li saljska luka biti otvorena?

Piše P.O.
15. travnja 2022. - 20:01

Saljani su svjesni dugoročne važnosti preko 90 milijuna kuna vrijedne izgradnje novog lukobrana u mjesnoj luci, ali ih je, unatoč tome, itekako zabrinula mogućnost potpunog zatvaranja luke za sav promet. Zbog nesmetanog odvijanja radova, sav putnički promet je već preusmjeren na Zaglav, a Sali je uzbunila mogućnost da preko sezone ni turistički brodovi neće smjeti ući u mjesto.

-Dosta ljudi na otoku praktično živi od luke, tu su restorani, kafići, štandovi, trgovine. Našim obiteljima treba pribrojiti i sve sezonske radnike, a svi zajedno bismo teško preživjeli gubitak ove sezone, a kamoli da luka ostane zatvorena do kraja radova koncem sljedeće godine. I to da ne bude nikakvog kašnjenja! Mi to ne bismo preživjeli, kaže nam jedan od saljskih ugostitelja uzdajući se da će prošlotjedni sastanak organiziran u Zadarskoj županiji iznjedriti nekakvo kompromisno rješenje koje bi otočanima omogućilo kakvu-takvu sezonu, a izvođaču radova i investitoru dalo dovoljno prostora za završetak radova.

Takvom se kompromisnom rješenju nadaju i dugootočki općinari jer bi blokada mjesne lučice ostavila dubokog traga i na njihov proračun.

-To je izvanredan projekt i mi smo zbog njegove realizacije sretni, jer smo svjesni što će na m u budućnosti značiti. Ali, ne možemo dvije godine ne jesti! Preko 70 posto Sali ovisi o funkcioniranju luke, ugostitelji zapošljavaju oko 150 ljudi, tu je i osam brodara koji će, ako luka ne radi dvije godine, dići sidro i napustiti Dugi otok jer žive isključivo od toga. Kad je projekt prezentiran, rečeno je da će piloni iz mora izroniti do ljeta, pa bi se radovi „približili” kopnu ostavljajući dovoljno prostora za uplovljavanje u luku. Međutim, bilo je potrebno obaviti istražne radove morskog dna što je dovelo do kašnjenja, pa je u jednom trenutku izgledalo da sve vodi prema potpunom zatvaranju luke, što bi za nas bila katastrofa, kaže saljski načelnik Zoran Morović.

Na prošlotjednom sastanku u Zadarskoj županiji zaključeno je da će  „Županijska lučka uprava Zadar inicirati izradu Studije sigurnosti plovidbe u luci s ciljem formiranja koridora sigurne plovidbe za vrijeme izvođenja radova, a do tada pripremiti dodatne znakove upozorenja o zabrani korištenja luke koji će se postaviti na krajnje točke saljskog porta, razmotriti mogućnosti postavljanja privremenih pontona za privez na slobodnom dijelu luke, dodatnih sidrišnih plutača i sličnih rješenja kojima bi se, u skladu s mogućnostima, olakšalo odvijanje redovitih sezonskih aktivnosti lokalnog stanovništva i njegovih gostiju”. Uz to bi se „dodatno s brodarima izanalizirala opcija oko izmještanja u Zaglav i potencijalnog korištenje operativne obale kao mjesta priveza za brodare”.

Osim toga, Županijska lučka uprava je na sebe preuzela financiranje studije čiji je zadatak postoji li mogućnost uspostavljanja koridora za uplovljavanje i isplovljavanje iz saljske luke. Već je sada jasno da će promet biti ograničen, ali u kojem obimu i kako bi se sve odvijalo, znat će se tek nakon što studija bude dovršena.

-Vidjet ćemo što će struka reći i kakav će prijedlog uspostave koridora dati, a da bude osigurana plovna sigurnost prvenstveno za stotinjak plovila domicilnog stanovništva. Tek nakon studije će se više znati o mogućnostima i kapacitetima turističkog prometa do luke koji ne bi ugrožavao izvođenje radova, kaže direktor Lučke uprave Zadar Davor Škibola.

Škibola dodaje da je studija vrijedna 45.000 kuna već naručena i da će je raditi prof. Damir Zec s Pomorskog fakulteta u Rijeci, te da će biti dovršena u roku od mjesec dana. Kada je o turističkom prometu riječ, a o njemu ovisi uspješnost dugootočke sezone, na otoku očekuju da će u mjesnu luku moći uploviti makar motorni brodovi, jer je teško zamisliti da bi jedrilicama ostalo dovoljno manevarskog prostora za sigurno uplovljavanje i isplovljavanje.

28. studeni 2024 20:27