"Vidio sam da se ono što se događa u Splitu, koji ima klubove na otvorenom i gdje gosti mrtvi pijani leže na ulicama, mokre gdje god im padne napamet, može dogoditi i u Dubrovniku. Zato sam donio odluke koje možda jesu restriktivnije, a riječ je o smanjenju jačine glazbe u povijesnoj jezgri. Dubrovnik ne može biti party na otvorenom. Ne smije si to dozvoliti!", kaže gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković za Jutarnji.hr, dodajući kako su i drugi gradovi u svijetu, primjerice Venecija ili Barcelona, također to limitirali i svi žele mjeru. Žele turizam i goste, ali sve uz mjeru i dozu razuma.
Na primjedbe koje idu u smjeru toga da je u Dubrovniku smanjen buking zbog mjera koje Grad Dubrovnik uvodi, odgovara da se s njima ne slaže: "Prvo, nije točno da nam je buking manji. Imamo dobre, i bolje rezultate nego prošle godine, a na razini smo 87 posto 2019. godine, koja se uzima kao referentna".
Dodaje da je ključ dugoročnog razvoja Dubrovnika kao turističke destinacije u održivosti i mjeri. Split je, napominje, tu mjeru izgubio.
"Sada govore je li kriva Ultra ili nije. Ne bih se složio s time da je kriva Ultra, nego je posrijedi propagiranje grada kao party destinacije. Ako ugostiteljski objekt ima reklamu koja glasi ‘dođite ovdje i sigurno se nećete sutra sjećati današnjeg dana‘, onda je to propagiranje upravo ovakve kulture koja se Splitu događa - pijanih gostiju na otvorenim trgovima i degradacije svega onoga što smo naslijedili, a to je spomenička baština", kaže Franković.
‘Priče o kaznama za povlačenje kofera su laž‘
Na pitanje što misli o tezama da su za pijanu mladež koja se valja, povraća i urinira po splitskim ulicama krive low cost aviokompanije, Franković odgovara da nisu krivi jeftiniji avioprijevoznici.
"Premda Dubrovnik nema toliko low cost kompanija, mi također imamo puno mladih gostiju. S programom ‘Respect the City‘ započeli smo komunikaciju koja je ključna i kroz koju navodimo što kao grad očekujemo od gostiju koji nas posjećuju. Taj projekt ‘Respect the City‘ nastavljamo dalje i važno je da se ne smijemo pretvoriti u grad zabrana, grad limita i grad kojemu sve smeta", govori, dodajući da mu je jako ružno ovo što se događa u Splitu, gdje komunalni redari u tri sata ujutro love pijane posjetitelje i kažnjavaju ih s 200 ili 300 eura zbog neprimjerenog ponašanja.
Ističe kako ti gosti vjerojatno nisu ni svjesni da rade nešto što nije dopušteno jer im je Split reklamiran kao potpuno drugačija destinacija i zbog toga su i došli ondje, a sada ih se odjednom hvata u tri ujutro i kažnjava jer piju na otvorenom prostoru, a to piće su kupili na nekom kantunu - također na otvorenom prostoru.
"To nije rješenje, rješenje je edukacija i kontrola onih koji prodaju te proizvode. Tu je ključ za održivost destinacije", nastavlja naš sugovornik i skreće na vijest koja se proširila posvuda u Hrvatskoj i svijetu kako će Dubrovnik kažnjavati goste koji povlače kofere unutar gradske jezgre.
"To je potpuno netočno, a čak su izbacili i visinu kazne od 265 eura! Nema portala u svijetu koji nije objavio tu laž! Takvo nešto nam ne pada napamet, ali kroz naš animirani video ‘Respect the City‘ komuniciramo kako ne želimo da gosti u gluho doba noći ili u ranim jutarnjim satima povlače kofere jer tako remete mir svih koji spavaju. Radi se o sitnici koju može napraviti svatko tko boravi u povijesnoj jezgri, a to je da podigne kofer i ne buči. To nije nešto dramatično teško, a doprinosi kvaliteti boravka gostiju, kao i života domaćih ljudi", kaže Franković, napominjući da je posrijedi komunikacija, a ne kažnjavanje.
‘Nismo ukinuli glazbu, nego je limitirali‘
Premda pravila koja Dubrovnik uvodi zvuče vrlo razumno, Franković nailazi na niz kritika. Bivši gradonačelnik Andro Vlahušić propagira "živi turizam", na što mu aktualni odgovara kako ne misli da je "živi turizam" jako glasna glazba, niti misli da je Dubrovnik mrtav grad zato što limitira decibele glazbe.
"Postoji niz ugostitelja koji također kritiziraju ove restrikcije jer misle da će biti puniji ako će puštati 20 ili 30 decibela glasniju glazbu. To je potpuno pogrešno. Nismo ukinuli glazbu na javnim površinama, nego smo je limitirali. I dalje dozvoljavamo izvođenje elektro-akustične glazbe, dozvoljavamo da se pjeva, ali uz određene limite, a ne tako da se susjedni restorani nadglasavaju", pojasnio je za Jutarnji.hr, navodeći kako to ne bi imalo smisla, nego smisao vidi u tome da svi malo smanje i da svi jednako uživaju.
Franković smatra da povijesne jezgre nijednog grada u Hrvatskoj ne bi smjele biti mjesta za partijanja i da vrijedi i izgubiti pokojeg gosta ako se dugoročno žele sačuvati destinacija i grad.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....