Hoće li Dalmacija nakon novog Masleničkog mosta dobiti još jedan sličan objekt koji će se morati zatvarati za promet zbog pozicije koja je na udaru olujnih refula bure?
Ako je suditi prema samoj poziciji, sve izraženijim klimatskim promjenama koje uključuju snažne udare vjetrova, ali i projektu koji se priprema, opasnost od prekida prometa prijeti mostu koji se upravo gradi visoko u kanjonu iznad rijeke Cetine. "Hrvatske ceste" (HC) raspisale su natječaj za projektiranje vjetrobrana na mostu "Cetina", procijenjene vrijednosti 625 tisuća kuna, za koji se ponude potencijalnih izrađivača očekuju do 23. svibnja u sjedištu državne tvrtke.
Iz prateće dokumentacije vidljivo je da će objekt koji se upravo "slaže" na 70 metara visine iznad krške ljepotice imati i dekorativnu rasvjetu, ali nas je u kontekstu odvijanja budućeg prometa zanimalo hoće li planirane barijere imati utjecaja na suzbijanje moći prirode. Naime, službeni meteorološki podaci koje je upravo HC ishodio za jedan od svojih prethodnih natječaja, onaj za zahvat kod nedalekih Naklica, govore da je na omiškom području bura najčešći vjetar (33 posto) koji puše tijekom godine, a jugo se nadovezuje s 21 posto.
Zbog svega toga očito će na mostu biti potrebni obostrani plastični vjetrozaštitni paneli, ukupne visine 2,5 metara.
- Ispuna ograde je projektirana od prozirnih ploča s efektom mutnog stakla radi postizanja što boljeg svjetlosnog efekta u kombinaciji s dekorativnom rasvjetom, smještenom u rukohvat ograde.
Budući da se u kanjonu Cetine zbog konfiguracije terena javljaju udari bure, okomito na smjer kretanja vozila, potrebno je projektirati "barijere" za zaštitu od bure, kako se odvijanje prometa na mostu ne bi moralo prekidati zbog udara vjetra na vozila - navodi se u HC-ovu projektnom zadatku, uz napomenu da će se "dodatak" mostu morati testirati u vjetrovnom tunelu.
Nije se teško prisjetiti brojnih pokušaja umanjivanja snage bure na podvelebitskoj dionici Dalmatine, gdje se od plastičnih vjetrobrana i usmjerivača vjetra u konačnici došlo do izgradnje cijelog "kineskog zida" od kamenih blokova između tunela "Čelnika" i "Bristovac" na zapadnoj serpentini uspona od Masleničkog mosta prema tunelu "Sveti Rok". Međutim, ni te konstrukcije nisu uspjele spriječiti da se ključni cestovni spoj Dalmacije s ostatkom Hrvatske ne zatvara tijekom vremenskih (ne)prilika.