Zrakoplov tipa Cessna 182 s tri putnika i pilotom nestao je u nedjelju južno od Slunja, odnosno negdje između Slunja i Rakovice, na šumovitom i nepristupačnom području.
Zrakoplov koji je iz Splita letio prema Njemačkoj posljednji je put na radaru viđen u nedjelju oko 11 sati i 30 minuta, nakon čega mu se gubi svaki trag. Čim je ustanovljeno da se zrakoplov više ne vidi na radaru i da se s njime ne može uspostaviti kontakt, organizirana je intenzivna potraga.
Hrvatska kontrola zračne plovidbe obavijestila je Operativni centar civilne zaštite o nestanku zrakoplova sjeverno od Rakovice, na visini od 2300 stopa (malo više od 700 metara).
Civilna zaštita
Operativni centar civilne zaštite obavijestio je o koordinatama nestanka Operativno-komunikacijski centar MUP-a te Hrvatsku gorsku službu spašavanja (HGSS). Na koordinate nestanka odmah su upućeni članovi HGSS-a s dronom i policija. Županijski centar civilne zaštite 112 Karlovac koordinirao je operativne snage na terenu. Državna intervencijska postrojba civilne zaštite je u pripravnosti, priopćilo je Ravnateljstvo civilne zaštite.
– Teren je vrlo nepristupačan, a potragu za zrakoplovom i putnicima u njemu otežava nam jako loše vrijeme. Naime, na ovom je području kiša, naoblaka i magla, koja umnogome otežava potragu i pretragu terena. U potragu su odmah stupili pripadnici HGSS-a iz Karlovca i Ogulina, a pridružili su nam se i naši kolege iz Novske, Samobora i Zagreba – rekao nam je Matija Kovačević, pročelnik HGSS-a Karlovac.
Kako nam je rekao Damir Trut, ravnatelj civilne zaštite, u potrazi sudjeluju i pripadnici civilne zaštite i policije.
Vijest o nestanku Cessne objavila je na društvenoj mreži i grupa 9Aero – Croatian Aircraft Spotters, koja je objavila i fotografiju Cessne koja je imala oznake FR 182 D-EGLF, te screenshotove s podacima o njezinu letu.
Podaci s platforme isprekidani su i zasad su još uvijek upitne pouzdanosti, no oni koji su dostupni pokazuju da je zrakoplov letio sjeverno na oko 7000 stopa, te je kod Slunja napravio zaokret od 360 stupnjeva, koji je završio zabilježenom vertikalnom brzinom od 6300 stopa u minuti. Podaci se gube na oko 4500 stopa nadmorske visine. Vrijeme u trenutku nestanka (oko 11.20) pokazuje “kišu, nisku naoblaku i naglo pojačanje snage vjetra iz smjera juga u području pada”, napisali su spotteri.
Potječe iz 1956. godine
Sve do večeri nije bilo službene potvrde o eventualnom padu zrakoplova u kojem su, što još uvijek nije i službeno potvrđeno, bila četvorica mađarskih državljana.
Nestali je zrakoplov, prema javno dostupnim podacima, u privatnom vlasništvu, zadnje polijetanje bilo je u nedjelju u 9 sati i 13 minuta, a na repu je uz njemačku zastavu imao i logo farmaceutske kompanije Bayer iz Leverkusena u Njemačkoj.
Cessna 182 Skylane tip je američkog zrakoplova za četiri osobe s opcijom dodavanja dvaju dječjih sjedala u prostoru za prtljagu. Predstavljena je u Kansasu 1956. godine kao varijanta tricikla 180, a smatra se drugim najpopularnijim tipom Cessne nakon modela 172. Godine 1957. predstavljena je varijanta 182A zajedno s imenom Skylane.
Kako je proizvodnja nastavljena, kasniji modeli redovito su poboljšavani značajkama kao što su širi trup, zakrivljena repna peraja sa stražnjim “omni-vision” prozorom, povećan prtljažni prostor, veća bruto težina, promjene stajnog trapa.
Ovakvih nesreća malih ili manjih zrakoplova po kišovitom i maglovitom vremenu u hrvatskom zračnom prostoru bilo je i prije. Tako je 2009. godine na Velebitu pala Cessna 303, koja je pronađena nakon šest dana potrage i u kojoj su poginule četiri osobe.
Zrakoplov je pronađen u vrtači Smrčevac, dubokoj 150 metara, kod Vagana na 1400 metara nadmorske visine, na sjevernoj strani Velebita. Pokraj aviona pronađena su tijela preminulih pilota Gerda Govejšeka, Miljenka Bartolića, Aleksandra Waltera i Zvonka Keleka.
Tragedija kod Plitvica
U najtežoj potrazi u povijesti zrakoplovnih nesreća u Hrvatskoj teško je ozlijeđen 42-godišnji specijalac kojega je lavina nosila 100 metara i pritom je slomio bedrenu kost. U potrazi za ostacima zrakoplova sudjelovalo je više od 150 osoba te helikopteri i izviđački avioni.
Isto tako, na Plitvicama se 13. kolovoza 2005. godine srušio sportski zrakoplov Zlin 142, a u toj je nesreći smrtno stradalo dvoje mađarskih državljana. Najvjerojatnije je uzrok pada bila pogreška pilota.
Tog jutra 13. kolovoza iz Mađarske je prema otoku Braču poletjelo osam zrakoplova, od kojih se njih pet zbog loših vremenskih uvjeta spustilo u Zračnu luku Zemunik, dva pokraj Drniša, a jedan je, nažalost, pao pokraj Plitvica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....