U sklopu 23. Biograd Boat Showa održane su sjednice Udruženja marina, čartera, turističkih brodara i male brodogradnje Hrvatske gospodarske komore na kojima se raspravljalo o aktualnim izazovima u svakoj od tih branši.
Na sjednici Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK, istaknuto je kako su čarteraši jako zadovoljni rezultatima sezone pa se polako vraćaju staroj problematici: vršnom opterećenju smjene gostiju subotom i s tim povezanim problemom nedostatka radne snage. „Jedan od načina na koji se to može riješiti je kroz povremeno zapošljavanje po modelu markica koje su trenutno dostupne samo za poljoprivredu. Nadamo se da će nadležno ministarstvo prepoznati to rješenje za turizam sad kad je nedostatak radne snage opet postao gorući problem“, kazao je predsjednik Udruženja Paško Klisović, naglasivši kako im brojke iz 2019. nisu cilj ni benchmark, već žele novi način poslovanja s manjim brojem noćenja i dolazaka, a većim prihodom po plovilu i održivijim poslovanjem.
Također se razgovaralo o poziciji čartera u novoj Strategiji razvoja turizma do 2030. i sredstvima koje se očekuju kroz NPOO.
Sjednica Udruženja marina HGK obilježena je raspravom o obračunu koncesijske naknade za ovlaštenike koncesije koji imaju sklopljene ugovore o potkoncesijama. Nina Perko, ravnateljica Uprave pomorstva u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, naglasila je da se navedeni obračun nikako ne odnosi na sporedne djelatnosti u marinama, već isključivo na ugovore o potkoncesijama.
Najavljene su izmjene zakonodavne regulative iz segmenta pomorstva, a posebno je istaknuta nužnost donošenja novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, o čemu se duzi niz godina raspravlja. Predsjednik Udruženja marina HGK, Sean Lisjak, naglasio je kako nadležne institucije hitno moraju donijeti reformske mjere da bi se u potpunosti mogla iskoristiti sredstva koja su njihovoj djelatnosti dostupna kroz NPOO.
Predsjednik Udruženja turističkih brodara Ante Rakuljić kazao je kako su nakon konstruktivne sjednice izašli s konkretnim zaključcima koje žele realizirati do sljedeće sezone. „Između ostalog, govorilo se o učestalim problemima sa zimskim i ljetnim vezovima te je naglašena potreba za boljom suradnjom svih uključenih strana, a posebice mjerodavnih institucija na terenu. Ministarstvo je na ovoj sjednici po prvi puta najavilo kako se sprema revizija direktive EU vezane uz energente, te je moguće ukidanje plavog dizela kakvog sada poznajemo već 2023. godine. Cilj nam je ispregovarati sa Ministarstvom kako bi se sustav plavog dizela trebao revidirati te vjerujemo pronalasku učinkovitog rješenja do same primjene. Svakako nas čeka radna zima za korigiranja svih problema uočenih tijekom sezone, a sve s ciljem bolje pripreme za sezonu 2022. godine“, pojasnio je Rakuljić
Na Sajmu nautike se uz plovila domaćih brodograditelja predstavilo i Udruženje male brodogradnje HGK te je tim povodom održana i sjednica Udruženja. „Praćenje i primjena naprednih tehnologija nužan su uvjet opstanka i napredovanja na globalnom tržištu, kao što su 3D tehnologija i napredni materijali na organskoj bazi,“ istaknuo je predsjednik Udruženja Boris Vukušić.
Naime, 3D tehnologija omogućava skeniranje linija trupa i izradu prototipova novih plovila i maketa za sajmove. Neke je dijelove moguće i 3D printati u malim serijama. Plovila izrađena od organskih materijala, primjerice smole, su reciklabilna te je potrebno poticati proizvodnju takvih plovila. Od ključnih poticaja koja su potrebna djelatnosti istaknuti su i poticaji za plovila na elektropogon.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....