Iz Agencije za obalni linijski pomorski promet obavještavaju korisnike otočnih iskaznica da je zakonskim izmjenama omogućena uspostava sustava kontrole nad korištenjem povlastica i prijavljivanja uočenih nepravilnosti Ministarstvu prometa.
U postojeći sustav kojim se prati izdavanje i korištenje "kartica" za trajektni i (brzo)brodski prijevoz ugrađen je mehanizam koji će obavještavati o mogućim njihovim zlouporabama.
Kako doznajemo, najčešći prekršaji su kupnja više karata istom otočnom iskaznicom koje se koriste na istom putovanju ili istovremeno na različitim plovidbama, korištenje više jednosmjernih povlaštenih putovanja bez povratka na otok ili kopno, te kupnja karata za osobe i vozila koja nemaju prava na jeftiniji ili besplatan prijevoz.
- Agencija će uočene pojedinačne slučajeve zlouporabe koje sustav detektira dostavljati na daljnje postupanje resornom Ministarstvu koje će onemogućiti korištenje prava na povlašteni prijevoz korisniku na razdoblje od šest mjeseci, a u slučaju utvrđene ponovljene zlouporabe rješenjem trajno oduzeti prava - naglašavaju iz državne institucije.
Građani koji izgube povlaštene putničke karte trebaju ih stornirati kod brodara, a u slučaju gubitka otočne iskaznice potrebno je obavijestiti Agenciju kako bi se "kartica" deaktivirala te time spriječila moguća zlouporaba.