Županijska uprava za ceste (ŽUC), kojoj je od travnja ove godine na čelu v.d. Branko Kutija, objavila je natječaj za izvođača radova za izgradnju mosta preko rijeke Karišnice, srušenog u vrijeme Domovinskog rata. Most će se u cijelosti nanovo izgraditi, a otvaranje ponuda predviđeno je 13. studenog.
- Vrijednost radova procijenjena je na četiri i pol milijuna kuna. Taj izdatak u cijelosti će pokriti ŽUC, unatoč „borbi“ za sredstva kojih je uvijek premalo za sve potrebe – kazao je v.d. ravnatelj Kutija.
Stanovništvo na području Karina, ali i mnogobrojne izletnike, obradovat će vijest o gradnji novog mosta, koji će se nalaziti na istom mjestu gdje je postojao stari. Željezni most, koji je sada u uporabi, potpuno je neuvjetan i derutan, izgradio ga je UNPROFOR nakon rušenja postojećeg mosta u Domovinskom ratu. Promet se i danas još uvijek odvija preko željeznog mosta, koji nije dvotračan i kojim se može samo osobnim automobilima.
- Željezni most se dosta koristi, krajnje je vrijeme da se napravi novi. Na mjestu gdje ćemo graditi novi most još se vide kameni upornjaci starog, srušenog mosta. Novi će biti dug 30 metara – kazao je Kutija, koji je na nedavnom podnošenju izvješća o stanju u tvrtki čiji je osnivač Zadarska županija kazao da godišnji proračun ŽUC-a iznosi oko 45 milijuna kuna izvornih sredstava, te da ŽUC upravlja i održava ukupno 1.200 kilometara cesta.
- Veći dio su lokalne ceste, 676 kilometara, dok je županijskih 514 km. Novac kojim raspolažemo nedostatan je za potrebe na terenu, o čemu je nedavno govorio i resorni ministar Oleg Butković, predlažući rješenja za povećanje proračuna ŽUC-ova u Hrvatskoj. Mi smo u prvih šest mjeseci ove godine uprihodili 27,4 milijuna kuna, od čega najveći dio od naknade za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji vozila, čak 22,9 milijuna kuna. Ta naknada nam je, kako se vidi, najveći izvor prihoda – kazao je Branko Kutija.
U istom razdoblju je izvršeno gotovo 70 posto plana u održavanju cesta.
Za radove redovitog održavanja u 2019. godini bit će utrošeno 22,8 milijuna kuna, dok je za program građenja planirano nešto više od osam milijuna kuna.
Radovi su prije nekoliko dana počeli na dvije nove dionice: jedna dionica, u dužini od 800 metara, rekonstruira se od Starigrada do ulaza u Nacionalni park Paklenica.
- Postojeći gabariti ceste, široke četiri metra, manji su od zakonski propisanih, te radimo proširenje te dionice na pet i pol metara, a izgradit će se i nogostup. Tih 800 metara ceste važno je rekonstruirati i zbog NP Paklenica i broja posjetitelja koji tuda prolaze. Vrijednost ovih radova je 1,5 milijuna kuna, također ih financira ŽUC – naveo je Branko Kutija.
Druga dionica čija je rekonstrukcija nedavno započela je na potezu od Suhovara do nadvožnjaka preko autoceste kod Baštice, u vrijednosti 2,1 milijun kuna. Radove financira ŽUC.
Ono što je u planovima ŽUC-a od 2010. godine, a čija se realizacija privodi kraju, je rekonstrukcija mosta preko rijeke Zrmanje kod Kaštela Žegarskog.
- Projekt sanacije postoji od 2010. godine, prema odluci Ministarstva kulture most je proglašen kulturnim dobrom. U to vrijeme, unatoč postojanju projekta, nije bilo sredstava za sanaciju, te se posljednjih godina stanje mosta pogoršalo. Jedan svod se u cijelosti urušio. Konzervatori su tražili intervenciju i mi smo most sredinom prošle godine zatvorili za promet – kazao je Kutija, dodajući da je projekt dopunjen i da su radovi, vrijedni dva milijuna kuna, počeli ove godine.
- Za nekoliko dana svi radovi bit će završeni i most će biti pušten u promet. Komunikacija između Krupe i Kaštela Žegarskog će lokalnom stanovništvu, kao i posjetiteljima, donijeti novu kvalitetu života. Taj most je ujedno najbliža poveznica između stanovnika Zadarske i Šibensko-kninske županije – rekao je Branko Kutija.
Kutija je, naglasivši da se nada primjeni smjernica za povećanje proračuna Županijskih uprava za ceste, kazao da ne može biti zadovoljan postojećim stanjem u Zadarskoj županiji.
- Previše je još makadamskih cesta. Drugo, puno je lokalnih cesta koje gabaritima ne udovoljavaju ni minimalnim uvjetima za odvijanje prometa. Dok je takvo stanje ne mogu biti zadovoljan, no isto tako se puno toga i gradi, u okviru mogućnosti za koje vjerujem da će biti veće – zaključio je Kutija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....