Jesmo li spremni za sve obrazovanije goste srednjih godina, dobro situirane Europljane, goste iz Azije, Amerike i Australije koji najviše vole putovati s partnerom?
Jesmo li za njih, a u Hrvatsku nam ih dolazi čak 78 posto cestom, pripremili parkirališta i brzu protočnost prometnica i prilaza gradovima, odlažemo li smeće kako to oni rade kod kuće, što im možemo ponuditi kada im loše vrijeme ne da u prirodu ili na plažu?
Ako naši turistički poduzetnici ni u siječnju još ne znaju ili ih ne zanima, onda im je bolje okrenuti se drugim poslovima. Jer, turistička kretanja i promjene navika gostiju u svijetu posljednjih godina tako su snažne, brze i nepredvidive, da samo neozbiljni mogu računati da će s istim komunikacijskim taktikama i ponudom kao prije 10 ili 20 godina pridobiti neke nove turiste.
U vrijeme kada naši turistički neimari naveliko štemaju, ruše, grade, zidaju i opremaju nove apartmane, hotele, kampove i hostele koja će u ovoj godini ponuditi tržištu, malo tko od njih sebi postavlja pitanje: Kakvog to gosta ja mogu očekivati na odmoru 2020.? Želi li baš ovo što mu planiram ponuditi? Kakvi su nam gosti bili lani, ili prije, što se promijenilo u njihovoj strukturi, platežnoj moći, kakvi su im zahtjevi...
Odgovori na ta pitanja trebali bi biti osnova svakog ozbiljnijeg turističkog posla, a najnovije istraživanje Instituta za turizam TOMAS o stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj u 2019. godini, čiji konačni podaci će uskoro biti predstavljeni, oslikat će našeg gosta od glave do pete. Tko je, koliko je star, koliki su mu prihodi, što voli, a što mu smeta u Hrvatskoj, kako i na što troši, zbog čega bira baš nas, s kim putuje...
USKORO DETALJNIJE
Prvi podaci najnovijeg istraživanja TOMAS 2019. o profilu naših turista već su poznati, a svi detalji će uskoro biti prezentirani pa je zanimljivo vidjeti koliko se naš prosječan gost promijenio od 2017., kada je bilo prethodno istraživanje. Ministarstvo turizma i HTZ u suradnji s Institutom za turizam prvi put su proveli nacionalno istraživanje, na moru i na kontinentu, u sezoni, predsezoni i posezoni. I dok se čekaju konačni rezultati, poznato je da su podaci za istraživanje prikupljani od turista u više od 100 mjesta u Hrvatskoj, obuhvaćajući jadranske županije, Zagreb, Slavoniju te sjevernu i središnju Hrvatsku. Anketirano je oko 14.500 gostiju, domaćih i inozemnih, iz više od 15 zemalja u hotelima, hostelima, kampovima i objektima obiteljskog smještaja, uključujući i OPG-ove.