Da je blue plavo, a house kuća – i to happy house – to već znaju svi mališani iz virskog Dječjeg vrtića Smješko koji od listopada prate nastavu engleskog jezika, odnosno integrirani program ranog učenja engleskog jezika. No nije riječ o običnoj nastavi ili štrebanju napamet; najmlađi Virani lako uče iz prilagođenih knjiga na engleskom, slikovnica i uz pomoć naljepnica, raznovrsnih i zabavnih edukativnih igri te najviše uz pomoć svojih teta. Izradili su pravi rocket kako bi brže i lakše otputovali na Moon, odnosno na Mjesec, ali poznaju po imenu i prezimenu sve ostale planete i poneki satelit iz Sunčevog sustava. Kako je u globalnom svijetu sve izraženija potreba za znanjem stranog jezika – posebno engleskog – u prvom redu zbog lakšeg uspostavljanja komunikacije s ljudima iz cijelog svijeta, učenje stranog jezika općenito pridonosi razumijevanju i stvaranju pozitivnih dojmova prema drugim kulturama i narodima. Pored toga, djeca koja počnu s učenjem jezika u ranoj dobi istovremeno bolje razumiju i materinski jezik.
- Upravo smo iz tih razloga i svjesni dobrobiti ranog učenja stranoga jezika za našu djecu, odlučili uvesti program ranog učenja engleskog jezika. Bilo je važno započeti s učenjem u što ranijoj dobi, jer tada djeca uče i usvajaju jezik potpuno prirodno i bez predrasuda. Jezik se usvaja uz igru i kroz različite dnevne aktivnosti - ističe ravnateljica Smješka Julijana Begonja.
Program ranog učenja engleskog jezika provodi se u Smješku integrirano u redovitom desetosatnom programu u tri dobno mješovite odgojne skupine i tijekom cijele pedagoške godine, a pohađaju ga djeca od treće godine do polaska u školu.
- Komunikacija na engleskom jeziku odvija se već od jutarnjeg dolaska u vrtić. Provodimo je potpuno spontano u svakodnevnim životnim situacijama i dijelovima odgojno-obrazovnog procesa. Naročito ističemo značaj dječjih igara, pjesmica i brojalica na engleskom jeziku, koje se izvode uz pokret i glazbu - kaže pedagogica Smješka Marina Grbić. Tako virski mališani aktivno sudjeluju i uključuje različite osjetilne modalitete; uz slušanje engleskog jezika aktivno izvode pokrete, samostalno razvijaju razumijevanje, jer je svaka riječ povezana s djeci bliskom situacijom i radnjom.
- Tako provjeravaju svoje znanje, a sve prolazi u veselom i raspjevanom tonu. Na ovakav način djeca najčešće razvijaju motivaciju i interes za učenje novog jezika te usvajaju rječnik i gramatičku strukturu spontano i kontekstualno, a ne kao poučavanje dijelova jezičnog sustava - dodaje pedagogica Grbić. Posebna se briga vodi, naglašavaju još u Smješku, o usklađivanju korištenja stranog jezika s materinskim jezikom. Cilj ovog programa ranog učenja engleskog jezika sadržan je u stvaranju okruženja u kojem se omogućuje učenje engleskog jezika i upoznavanje s kulturom i tradicijom drugog naroda, i to na način primjeren djeci ranog i predškolskog uzrasta. Sve materijale i didaktička sredstva potrebna za provođenje programa učenja engleskog jezika nabavio je Dječji vrtić Smješko uz financijsku podršku Općine Vir, kao i one za izvođenje sportskog programa u multifunkcionalnoj dvorani Dječjeg vrtića Smješko i na vanjskom vrtićkom igralištu. U kraći sportski program uključena su djeca iz sve tri dobne mješovite skupine. Mališani Smješka tako se valjaju, preokreću, razgibavaju, trče i vježbaju tri puta tjedno pod stručnim nadzorom kineziologa Mate Kapovića, pa je pored učenja engleskog jezika u virskom vrtiću zaživio još jedan verificirani program.
- Ponedjeljkom, srijedom i petkom svaka grupa radi pola sata, što je u skladu s normama s obzirom na njihovu dob. Radimo vježbe pravilnog hodanja, trčanja, puzanja, skakanja, penjanja, dodavanja i druge zabavne vještine. Program su djeca dobro prihvatila, pa se zabavljamo - kaže kineziolog Kapović.
U Smješku ističu kako nije potrebno posebno naglašavati važnost zadovoljavanja osnovnih biotičkih potreba djece predškolske dobi za kretanjem i igrom, ali je važno istaknuti da ulaskom kineziologa u predškolske ustanove, koji provode specifične kineziološke aktivnosti, ti programi dobivaju na kvantiteti i kvaliteti.
- Programom se pozitivno utječe na cjeloviti rast, razvoj i odgoj djeteta. Uz poštovanje individualnih osobitosti, djeci također omogućujemo razvoj svijesti o ulozi i značenju svakodnevnog vježbanja na cjelokupnu kulturu življenja - navodi Kapović kako se kroz program formira pozitivan stav prema sportu te stvara suradničko i partnersko ozračje. Zdrav način života navika je koja se usvaja programom primjerenom djeci ranog i predškolskog uzrasta, a postizanje ovog cilja temelji se na shvaćaju djeteta kao cjelovitog bića.
- Odgojno-obrazovni rad usmjeren je prema razvoju različitih kompetencija djece, naročito onih koje u ranoj dobi predstavljaju okosnicu razvoja samopoštovanja, samopouzdanja i pozitivne slike djeteta o sebi - još ističe pedagogica Marina Grbić.