Otok Vir trenutno je apsolutno najbolja hrvatska turistička destinacija s najviše ostvarenih noćenja u srpnju, potom najviše ostvarenih noćenja od 1. siječnja do 30. srpnja, ili prva koja je došla do milijun noćenja.
Prvi put otkad se prati statistika ukupnog turističkog prometa u Hrvatskoj u komercijalnom i nekomercijalnom segmentu te nautičkom prometu, otok Vir apsolutni je turistički šampion u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu sezone. Vir je prema sustavu eVisitor s jučerašnjim danom postao prva turistička destinacija u Hrvatskoj koja je ostvarila milijun noćenja (1.000.595), ali je hrvatski otok rekorder pored toga i uvjerljivo najbolji po noćenjima u srpnju (683,1 tisuća) te istovremeno najbolji od 1. siječnja do 30. srpnja.
Drugoplasirani Rovinj u ovom trenutku od početka godine do 30. srpnja ima 917,5 tisuća, pa u jednom preostalom danu srpnja ne može nadoknaditi manjak od 80-ak tisuća noćenja u odnosu na otok Vir, odnosno gotovo 90 tisuća noćenja ako gledamo samo na turistički promet u srpnju. Ovakav rezultat Vira zapravo nije neočekivana priča.
- To je rezultat naše virske priče i nekretninskog turizma kojega su ranije mnogi podcjenjivali, jer u suštini nisu razumjeli o čemu se radi. U slučaju otoka Vira nije riječ o nekretninama koje su u isključivom vlasništvu hrvatskih državljana, već o nekretninama koje su u rukama stranaca - ističe načelnik Općine Vir Kristijan Kapović kako je otok zahvaljujući toj činjenici dobio stalne goste iz inozemstva i vrhunsku preporuku kao obiteljska destinacija.
- Stranci koji posjeduju kuće za odmor na Viru najčešće za sobom dovode svoju rodbinu, prijatelje i poznanike. Oni su najbolji mogući marketing za otok, a istovremeno se mnogi od njih bave turističkim poslovima na Viru - dodaje načelnik Kapović.
Ukazuje na to jedan podatak: od oko dvije tisuće individualnih ili profesionalnih iznajmljivača na Viru, a riječ je o brojci koja se svakodnevno povećava i koja je dodatno veća za broj tvrtki u turističkom biznisu, njih gotovo 50 posto su strani državljani. Oni praktički stalno dolaze na otok te istovremeno dovode nove goste, a mnogi od njih veći dio godine i provode na Viru. Sve je zapravo posljednjih 15-ak godina vodilo u tom smjeru: neprekidno povećanje noćenja i dolazaka domaćih i stranih gostiju iz godine u godinu, plasman Vira u hrvatskih top 10 destinacija te napokon preuzimanje liderske uloge u turizmu u okolnostima koje su samo djelomično ili površinski rezultat krize s koronavirusom, jer Vir je i ranije tijekom srpnja bio jedna od dvije najbolje destinacije u Hrvatskoj.
Tako je najvećim dijelom virska priča bila i ostala rezultat sveprisutne marketinške kampanje diljem Europe, ciljano brendiranje destinacije na strateškim ili emitivnim tržištima te izravno hvatanje u koštac sa sivom turističkom zonom. To je bila, smatra virski načelnik, kisela jabuka koju nitko u Hrvatskoj nije htio.
- Nitko se nije htio zamjerati ljudima, odnosno potencijalnim biračima, te tako sebi stvarati neprilike. Mi smo na Viru, s druge strane, u neprekidnoj borbi već punih 15 godina, a ta borba nije ugodna, ali smo zato na minimum smanjili rad na crno i sivu turističku zonu. Zato smo se u ovoj krizi pokazali najtvrđi orah - kaže Kapović. Potvrđuje to 35 tisuća turističkih dolazaka stranih gostiju i 25 tisuća dolazaka Hrvata na otok Vir od početka godine do 30. srpnja, odnosno 58 posto dolazaka stranaca i 42 posto domaćih turista. Kako se gosti iz inozemstva kraće zadržavaju, njihova brojka noćenja iznosi približno 400 tisuća (prosjek 11,4 noćenja), a domaćih turista više od 600 tisuća (prosjek 23,9 noćenja). Vir je dakle u pravom smislu riječi obiteljska destinacija, ali ako govorimo o turističkim dolascima, pa čak i ove sezone koju je obilježila korona kriza, prije svega destinacija stranog gosta.