Mirku Hrkaču, osobi sa stopostotnim invaliditetom, lani u rujnu pauk služba Zagrebparkinga podignula je automobil u Kačićevoj ulici i naplaćena mu je kazna, iako je na vjetrobranskom staklu imao jasno istaknutu oznaku pristupačnosti koja je bila važeća. Unatoč tome što ima sve dokaze za to i njegovim višemjesečnim žalbama nadležnim uredima, kazna nije stornirana, piše Jutarnji.
Hrkač je vid potpuno izgubio s 28 godina, a automobil u kojem ga prevoze kolege donacija je za njegovu Zakladu "Čujem, Vjerujem, Vidim". Između ostalog kao razloge zašto mu je naplaćena kazna i odvezen auto navodili su mu da mu je znak požutio, da datum isteka nije više bio vidljiv i da su zlouporabe takvih oznaka česte.
Žalio se Gradskom uredu za promet, Zagreb Parkingu pa i samom Uredu gradonačelnika, a unatoč tome što su mu obećali da će problem biti riješen, to se nije dogodilo.
Hrkač je u međuvremenu 500 kuna kazne platio jer mu je stiglo rješenje pred ovrhu.
- Netko je trebao naš parking, pa je kolegica odvezla auto ulicu dalje. Kad je kasnije došla, vidjela je da auta nema. Gdje je, što je, kad ono odvezao ga je pauk, opisuje nam Mirko Hrkač, osnivač Zaklade "Čujem, Vjerujem, Vidim" što se zbilo 3. rujna 2020. godine. Kao razlog odvoženja, Gradski ured navodi kako komunalni redar na znaku pristupačnosti nije mogao vidjeti datum isteka jer je požutio.
A taj datum je bio 17. veljače 2021. Oznaka pristupačnosti koja stoji na vjetrobranskom staklu auta vrijedi pet godina i doista je moguće da se mijenja pod utjecajem vremenskih prilika. Hrkač ističe krajnju nelogičnost, jer on ne može utjecati na to kako će znak izgledati, a upravo na temelju toga, dobio je kaznu.
- Već mi je puna kapa. Iz Prometnog redarstva su govorili da će riješiti, no onda mi prije par dana stigne prijedlog za ovrhu, kaže Hrkač. Kaznu od 500 kuna je platio, jer bolje i to nego da dođe do ovrhe. Nakon neuspjelih prigovora Uredu gradonačelnika, iz kojeg su ga spustili na Redarstvo, odlučio se obratiti medijima i požaliti na sustav.
Hrkač je nadležni sektor pitao zašto nisu kontaktirali ured koji izdaje znakove. Od tamo pak dobiva odgovor da postoje zloporabe znaka pa redari moraju reagirati na svaki znak sumnje.
- Ljut sam, ne kužim to njihovo… Pa ako ste mi izdali znak, možete provjeriti je li valjan, govori Hrkač. Razumije da se događaju zloporabe, no ako su shvatili da to ovdje nije bio slučaj, Hrkač se pita zašto ne mogu poništiti kaznu.
Iz Gradskog ureda Hrkaču su odgovorili kako ne mogu ništa ako je pauk digao auto i sve je otišlo u Zagrebparking. Nama pak dodaju kako službenici Odjela prometnog redarstava nemaju ovlasti za poništenje utvrđenog prometnog prekršaja. Jedino što se može učiniti je pisati prigovor u roku 8 dana od primanja prekršajnog naloga, o čijoj osnovanosti onda odlučuje Općinski prekršajni sud.
- Jednom nisu uspjeli vidjeti znak jer se nakosio pod šajbom, pa su isto izdali kaznu. To su uspjeli stornirati, prisjeća se Hrkač te dodaje kako i od drugih ljudi čuje za slične probleme sa znakom.
Automobil je donacija Zakladi od autokuće TRCZ i Hrkač ga koristi od 2013. godine. Često nakratko preparkirava s parkirnog mjesta Zaklade u obližnje ulice kada to mjesto treba ustupiti nekome tko je došao njima ili ako se odvijaju radovi na cesti. Zbog znaka pristupačnosti, koji omogućava parkiranje na bilo kojem mjestu na dva sata, to može učiniti. Prijašnji problemi s parkingom nikad nisu otišli tako daleko, a ako su svi upućeni svjesni da je znak bio važeći, ostaje pitanje zašto za požutjeli datum ili to što se u nekim drugim slučajevima događaju zloporabe mora odgovarati osoba sa stopostotnim invaliditetom koja ne može utjecati na fizičke izmjene znaka niti na ono što se događa u drugim slučajevima.
- Sad sam već napravio novi znak, pošto je stari istekao. Za to posebno odobrenje moram im dostaviti i znak pristupačnosti i rješenje na temelju kojeg je on izdan. Po meni je to apsurdno, frustriraju Hrkača nelogičnosti i zamršenosti u birokraciji.
- Znak vrijedi pet godina, a odobrenje jednu i sad im svake godine moram dokazivati jedno te isto, a uz to i tu proceduru plaćati, dodaje Hrkač.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....