Da je pandemija potaknula kreativce dokaz je i mala prezentacija novog beskontaktnog sustava naručivanja jela i pića u restoranima, koji razvija Hrvatska obrtnička komora u suradnji s tvrtkom "Muzika i to". I dosad se mobitelom moglo naručiti jelo i piće uz dostavu, ali sada je to moguće i u lokalu.
Sustav "Smart service" najviše ide u prilog stranim gostima, jer ponuđen je na više jezika, kao i svima koji žele što manje kontaktirati s konobarima. Dakle, sjednete za stol na kojemu vas dočekuje QR kod (Quick Response, brzi odgovor) koji mobitelom slikate i odmah ulazite u jelovnik, birate i stavljate u košaricu ono što želite isto kao kod online kupovine. Ono što gost naruči, osoblju izlazi na printer. Gosti naručuju na engleskom ili njemačkom, a konobarima stiže na hrvatskom jeziku. Posjetiteljima nije potrebna aplikacija na mobilnom uređaju i čim napuste objekt više s njim online nemaju ništa.
– Jezičnih kombinacije je više, kako komu odgovara – pojašnjava Denis Štefanić iz "Muzika i to". Dodaje kako je u jednom restoranu vlasnik tražio da konobaru narudžba stiže na engleskom jer je stranac, a u jednom su inzistirali da ponuda bude i na češkom jeziku. To je stvar vlasnika.
Tri mjeseca besplatno
– A kako pojasniti želite li, na primjer, srednje pečeni biftek – pitamo ga, a on spremno odgovara kako je i ta mogućnost uređena.
Predstavnici županijske i gradske Obrtničke komore, Ivan Gotovac i Vilim Bujević, cijelu stvar pozdravljaju komentirajući kako je stvar dobra za strane i mlade goste. Sada je u epidemiji važno da nema ni dodira, ljudi misle koliko je osoba prije njih diralo jelovnik, ne žele blizinu ostalih...
A vlasnici restorana s ovim sustavom mogu zaposliti i osobe s posebnim potrebama.
HOK je u fazi isprobavanja sustava, trenutačno prezentiraju po obali i već se stotinjak ugostiteljskih objekata priključilo s obzirom na to da cijelu stvar nude besplatno prva tri mjeseca. Kako klikom do narudžbe prikazano je jučer u splitskoj pizzeriji "Đir", gdje su vlasnici Sanja i Vicko Majić ipak imali dodatnih pitanja.
– Prije svega nam je komplicirano sve to povezati s fiskalnom blagajnom, ali evo, rekli su da će i to srediti. Postoje još neke nedoumice oko ponovnih narudžbi za isti stol, ali sve skupa čini se zgodno – govori Vicko.
Sanja dodaje kako je dobro što su krenuli s ovom ponudom u danima kada nije gužva, iako se oni bez obzira na krizu puno ne žale. Zadovoljni su brojem domaćih gostiju i gura se nekako.
Ipak, kuda idemo ako smo od nekoga udaljeni dva metra i komuniciramo porukama na mobitel? Gdje je tu srdačnost, osmijeh konobara, dobrodošlica?
– Je, a ionako se sad pod maskama ne vidi smiju li se ili ne. Zato smo baš rekli kako im moramo na maske nacrtat osmijeh – govori Sanja.
A njih dvojica s kojima smo popričali, Josip Krželj i Andrija Jonjić, kažu nam da im još samo fali da narudžbe s mobitela idu ravno u kuhinju pa da ni toliko ne moraju radit. Smiju se, dakako, i dodaju kako se samo nadaju da u "cilom tom sustavu gosti neće zaboravit na njihovu manču".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....