Prvi čelični segment raspona mosta Ston postavljen je na betonski upornjak i stup tijekom vikenda.
Kao što smo već pisali, prva dva elementa stigla su nekidan na gradilište tijesnog Stonskog zaljeva, pokraj mjesta Broce, na barži "Golia", koju je iz Splita dovukao tegljač "Storione".
Čitav metalni raspon napravljen je još ljetos u splitskom brodogradilištu, koje je za podizvođača uzelo grčki "Avax", glavni izvođač radova na stonskoj zaobilaznici. Posebnost je projekta u činjenici da je čelične sekcije iz škvera trebalo provesti vrlo uskim i plitkim kanalom, zajedno s velikom "Brodosplitovom" dizalicom "Manitowoc" kapaciteta 750 tona.
Podsjetimo, most je dug 485 metara, premostit će zaljev i izravno povezati dva tunela, Polakovicu (1242 metra) i Supavu (1290 metara).
Iako se u nekim medijima prethodnih dana naglašavalo da je najduža sekcija već montirana, to nije istina. Na gradilište su stigla dva segmenta: jedan dug 93,8 metara i težak 323 tone, te drugi, dužine 60 metara i težine 353 tone. Na mjesto je postavljen prvi, odmah za njim ide idući.
Čeličnih sekcija ukupno je šest: dvije su već na Pelješcu, a ostale će stići u još dva putovanja, s tim da bi najduži segment – onaj središnji nad morem, dug 110 metara – trebao biti u Brocama za mjesec dana.
To će biti najatraktivniji dio montaže: baržom će tada doći i druga golema dizalica: škverani su je planirali unajmiti kod tvrtke "Lager". Najprije će biti dopremljena u splitsko brodogradilište, ali rastavljena u dijelove, koji će stići na čak 55 šlepera. Kad je sastave, ukrcat će je na teglenicu i s najdužim segmentom raspona prevesti je na gradilište. Dakle, za tri će tjedna dvije goleme dizalice podići središnju čeličnu sekciju mosta i postaviti je na dva središnja betonska stupa visoka 40 metara.
Kako su nam u ponedjeljak rekli iz Hrvatskih cesta, naručitelja radova, "planirano je završiti montažu do kraja ožujka, poslije čega slijedi betoniranje kolničke ploče, ujedno i najduljih radova na mostu".
Svakako, stonska zaobilaznica – čiji je dio i stonski most s tunelima – neće biti gotova do sezone, već najesen, najkasnije do kraja godine, pa će se promet idućeg ljeta na tom dijelu Pelješca vrlo izvjesno odvijati postojećom starom cestom kroz Ston.
No, veći dio projekta, uključujući pelješki most i glavninu pristupnih cesta na poluotoku, koje gradi Strabag i manjim dijelom Avax, bit će pušten u promet do ljeta.
Kako kaže Tamara Đurijanček, glasnogovornica HC-a, tehnički pregled pelješkog mosta završen je u petak:
"Hrvatske ceste, kao investitor radova, zaprimile su službeni zapisnik. Na pregledu se provjeravala gradilišna dokumentacija, dokazi kvalitete ugrađenih materijala te stanje na gradilištu. Predočeni dokazi uporabljivosti, kao i funkcionalni testovi nužni za uporabu mosta, zadovoljili su sve traženo građevinskom dozvolom. Pregledom su utvrđeni manji nedostaci, uobičajeni za tako kompleksne izvedbe u gradnji. Riječ je o radovima koji se mogu izvesti u kratkom roku, a tiču se zamjene manjeg dijela prometne opreme. Nakon uklanjanja tih nedostataka moći ćemo govoriti o završetku svih radova na pelješkom mostu."
Uporabna dozvola za most bit će izdana nakon završetka radova na pristupnim cestama i obavljenog tehničkog pregleda, budući da po lokacijskoj dozvoli most s pristupnim cestama predstavlja funkcionalnu cjelinu.
"Paralelno s uklanjanjem nedostataka na pelješkom mostu, nastavljaju se radovi po drugoj građevinskoj dozvoli, koja obuhvaća pristupne ceste prije i poslije mosta, na kopnenoj i na pelješkoj strani, od DC 8 do DC 414 u dužini od 12 kilometara. U tijeku su i radovi na dionicama koje se nastavljaju na pristupne ceste mostu, na obilaznici Stona, u dužini od 18 kilometara", poručuju iz Hrvatskih cesta.