Hrvatska pošta je, uz odobrenje Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM), u listopadu podignula cijene slanja pisama, čestitki i razglednica za 25 lipa opravdavajući se poskupljenjem goriva. Kako su tada istaknuli, navedene stavke im spadaju pod znatan trošak obavljanja osnovne djelatnosti, a kako bi osigurali “postojeću visoku kvalitetu usluge”, bili su prisiljeni korigirati cijene prema gore.
Svega nekoliko dana prije početka poskupljenja, HAKOM je objavio rezultate inspekcije provedene u dva poštanska ureda na moru, potaknute brojnim žalbama zbog nepoštivanja roka dostave, gdje su zatekli stotine nedostavljenih pisama. Pošta je, zaključuje inspekcija, postupala suprotno zakonu jer su neka pisma skupljala prašinu u ladicama i do tri tjedna, a trebala su biti dostavljena u roku pet, odnosno sedam dana. Hrvatska pošta za Telegram tvrdi kako je bilo riječ o manjem poremećaju i da inače “premašuju propisanu kvalitetu dostave”.
Inspektori su stoga krajem svibnja i početkom lipnja posjetili dva, očito sporna, poštanska ureda u Dalmaciji i u njima zatekli više od pet stotina nedostavljenih pisama. Tako je u Biogradu na Moru 18. svibnja zatečeno više od 300 poštanskih pošiljaka zaprimljenih prije više od 11 dana, dok je u Solinu 2. lipnja evidentirano više od 200 pisama, koja također nisu uručena primateljima, niti je to pokušano. Dio pisama stajao je u uredima i do tri tjedna.
U inspekcijskom nadzoru, Hrvatska pošta nije sporila da su stotine pošiljki ostale neisporučene, ali su se pokušali opravdati bolovanjima, neiskusnim poštarima i promjenama naziva ulica. U Biogradu na Moru, ustvrdili su, došlo je do promjena naziva ulica i kućnih brojeva, pa je 30-40 posto adresa bilo netočno.
Slično je, tvrde, bilo i u solinskom poštanskom uredu, gdje je polovina poštara bila na bolovanju, a jedina četiri koja nisu, bili su novi poštari “bez iskustva i poznavanja terena”, pa je to “utjecalo na dinamiku uručenja” pisama, kojih je ionako bilo više zbog dostave poreznih rješenja u tom razdoblju.
Iz pošte su istaknuli i kako 2500 poštara svakodnevno dostavlja više od milijun pošiljaka, što znači “da nekoliko stotina pisama nisu i ne mogu biti osnova za zaključke o kvaliteti dostave na razini cijele Hrvatske”. Redovito, kažu, provode “neovisna vanjska mjerenja kvalitete” te pošta iz mjeseca u mjesec, tvrde, ispunjava sve propisane uvjete, pa čak i – premašuje propisanu kvalitetu dostave.