HANZA MEDIA
Čak 1753 vozila trenutačno u špici sezone ulazi na zaštićeno područje rta Kamenjak na jugu Istre. Pomnožimo li to s prosječno tri osobe po vozilu, dolazimo do 5260 ljudi koji ondje dolaze na sunčanje i kupanje, a u tu brojku ne ulaze biciklisti i pješaci.
Dnevno, naime, na Kamenjak u srcu ljeta dolazi i oko 420 biciklista te 450 pješaka. Kako saznajemo u Javnoj ustanovi Kamenjak, lani je na to područje ušlo 33.500 vozila, a ove se godine očekuje porast od čak 10 posto. Kamenjak su očito, prema njihovim statistikama, otkrili turisti iz Austrije, Njemačke i Italije, a znatno se povećao i broj posjetitelja iz Poljske i Češke. Mnogi domaći zato tada izbjegavaju odlaziti na Kamenjak koji odavno nije skriveni dragulj, a očito je da zaštita prirode i ovoliki broj posjetitelja ne idu ruku pod ruku.
Kolone po dva kilometra
Prije nekoliko dana za ulazak u Kamenjak zabilježena je kolona koja se protezala sve do Šćuze, oko dva kilometra dalje od ulaza u to zaštićeno područje.
- Možda kolona nije bila zbog ulaska u Kamenjak nego se u Premanturi nešto drugo događalo. Ali taj dan je bio prvi dan u životu otkako odlazim na Kamenjak, a idem već godinama, da nije bilo mjesta za parkiranje nedaleko od uvale Debeljak. Jasno mi je da je špica sezone, ali da uopće nema mjesta za parkiranje, nije mi jasno. Kamenjak više nije skriveno mjesto, to je sada mjesto gdje je šugaman do šugamana, auti su parkirani posvuda, po cesti, putovima, livadama. Vlada pravi kaos. O WC-ima da ne govorim što je tamo - ispričala je jedna čitateljica koja je ovog tjedna pokušala stići do Kamenjaka.
Njegova “razvikanost” očito je dovela do toga da se ovo područje više ne može nositi s tako velikim brojem dnevnih posjetitelja koji moraju negdje ostaviti svoja vozila, ali i smeće.
- Pitam se i ima li to više veze sa zaštitom prirode, mislim da nema. Vjerujem da bismo svi mi koji plaćamo ulaz u Kamenjak htjeli da sve to drukčije izgleda. Potrebno je uložiti u prometnu infrastrukturu koja će pratiti porast broja posjetitelja. Ovako to nema smisla - rekla je ona.
S time se slaže i ravnateljica Javne ustanove Kamenjak Maja Šarić.
- Studija prihvatnog kapaciteta jasno pokazuje da je prometno opterećenje Kamenjaka preveliko i s ovolikim brojem vozila, a brojka u špici sezone dostigne i 3000 vozila, Kamenjaku prijeti ozbiljna devastacija. Namjera JU Kamenjak svakako je krenuti u smjeru smanjenja broja vozila na tom području radi očuvanja i daljnje zaštite - izjavila je Šarić.
HANZA MEDIA
Auti na livadama
- Kako napokon imamo izrađene studije prihvatnog kapaciteta područja, prometnu i turističku studiju, nakon sezone planiramo početi uređenje parkirališnih zona koje će biti usklađene s prostornim planom, a zajedno s odlukom o mjerama onemogućit će parkiranje na za to neprimjerenim mjestima, poput obale, livada na kojima se nalaze strogo zaštićene biljne i životinjske vrste - dodala je. Inače, prihodi te javne ustanove sukladni su povećanju broja posjetitelja te itekako rastu. Godine 2014. iznosili su 3,600.000 kuna, 2015. godine 4,900.000, a lani 5,000.000 kuna bez PDV-a.
- Ove godine imamo porast nešto više od 10 posto. Za sezonu se inače pripremamo cijele godine. Kako se 100 posto samofinanciramo, sav prihod vraća se na područje, i to kroz održavanje, projekte, istraživanja - zaključila je Maja Šarić.
Ravnateljica Maja Šarić: Globit ćemo turiste koji nanose štetu
Odlukom o mjerama zaštite bit će propisane i novčane kazne za posjetitelje koji se oglušuju o pravila ponašanja na tom području i svjesno nanose štetu i ugrožavaju održivost - istaknula je ravnateljica Maja Šarić - te dodala kako uskoro planiraju urediti i glavnu prometnicu koja će omogućiti uvođenje alternativnih oblika prijevoza po tom području.
- Geodetska podloga glavne prometnice već je napravljena i čekamo odgovor katastra da su ucrtali našu cestu kako bismo mogli krenuti dalje u realizaciju planova - tvrdi ravnateljica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....