Kad je na telefonskom računu vidjela ime pokojnog svekra Svetina, kojeg sama nikad nije upoznala, Cviti Munjizi (84) iz Ljubitovice kod Trogira, isprva ništa nije bilo jasno... Na uplatnici je stajao iznos od 115 kuna uz opciju "Telefon Fix", premda bi u ovom slučaju prikladniji naziv paketa bio "Aleluja"...
Magična riječ
Cvita se naknadno sjetila kako bi sve to moglo imati veze s akviziterima koji su je danima zvali nudeći joj jeftiniju uslugu fiksne telefonije koju je dotad plaćala. Čitavu nam je priču iznijela Cvitina unuka, Ana Munjiza, budući da ona pokušava riješiti nastalu zavrzlamu.
- Moja baka je, dakle, već godinama pretplatnica T-Coma i dobiva mjesečne račune u iznosu od 80 kuna. Prije mjesec dana počeli su je nazivati akviziteri Optima Telekoma nudeći joj jeftinije razgovore ako im da svoj OIB. Ona, naravno, uopće nije znala da je riječ o Optimi, niti joj to ime išta predstavlja, čula je samo magičnu riječ "jeftinije" i pristala im dati svoje podatke.
Na to je, međutim, zaboravila sve dok joj nije stigao račun sljedeći mjesec, i to s većim iznosom nego što ga je dotad plaćala (115 kuna op.a.), a na njemu je stajalo ime mog pradjeda Svetina koji nije među živima zadnjih 70 godina - priča nam Ana.
Za njegovim su imenom akviziteri, dodaje naša sugovornica, posegnuli jednostavno zato što samu Cvitu Munjizu nisu mogli prebaciti iz jedne mreže u drugu budući da je uopće nema u sustavu pretplatnika. Naime, telefon u obiteljskoj kući u Ljubitovici glasi na Cvitina muža, pokojnog Antu koji je preminuo prije nekoliko godina.
- Računi su stizali na ime "Ante, pokojnog Svetina". U Optimi su, očigledno, odlučili izabrati ime drugog pokojnika... Strašno me sve to razljutilo jer smatram da se ovdje radi o prijevari starije osobe po sistemu "ako prođe, prođe"... Moja baka je još uvijek prisebna, ali sasvim sigurno nije upućena u različite opcije i pakete koje nude teleoperatori na tržištu.
Iz Optime su čak bili toliko aljkavi da su na račun stavili i krivu općinu - Sitno, umjesto Ljubitovice. Mislili su valjda da se 84-godišnjakinji neće dati "gombati" s njima, da nema nikoga svog - ogorčena je Cvitina unuka koja je htjela baku što prije vratiti u mrežu T-Coma, ali bez uspjeha.
Vlasnik linije
Iz Optime su joj, naime, poručili kako su voljni razmotriti njezin zahtjev, ali da im trebaju podaci o vlasniku linije, to jest smrtni list Svetina Munjize ili broj ugovora.
- Stvarno sam bila ljuta jer nikakav ugovor moja baka od njih nije dobila! Dakle, bez adekvatnog OIB-a i bez ugovora linija je prebačena na Optimu... Bili su toliko bezobrazni i da traže smrtni list osobe koja je rođena u pretprošlom stoljeću i čije tijelo, koliko znamo, nikad nije nađeno! Baka je navikla plaćati sve račune na vrijeme, ali rekla sam joj - nema šanse, neka šalju ovrhu pokojnom pradjedu! Tko zna koliko se sličnih situacija dogodilo, ali jadni starci nisu imali nikoga da im pomogne i da u njihovo ime reagira - govori Ana.
Povratak u T-com
Do zaključenja ovog teksta Optima je pristala izbaciti pokojnog Svetina iz svoje mreže, te vratiti liniju u T-Com, tvrdeći našoj sugovornici da u pitanju nije prijevara, već greška.
- Pokušali su me nagovoriti i da odustanem od priče za novine, ali na to jednostavno nisam pristala. Moj slučaj je riješen upravo zbog javnog iznošenja, no ono što ja želim jest da se praksa pridobivanja novih telekorisnika na ovaj način jednostavno ukine - kaže Ana Munjiza.
Prekršena pravila
Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga točno definira datum sklapanja ugovora na daljinu, odnosno putem telefona, kao i rok za raskid.
U njemu, naime, stoji kako se ugovor smatra sklopljenim tek kad je korisnik primio pisanu potvrdu, a rok za raskid ugovora teče od dana sklapanja, odnosno primitka obavijesti... U našem slučaju, ugovor na adresu Cvite Munjize nikad nije stigao.
Potrošači, inače, imaju pravo raskinuti ugovore s teleoperatorima sklopljene daljinskim sredstvima komunikacije u roku od 14 dana od dana primitka potvrde, a svoju obavijest o raskidu trebaju slati pisanim putem.
'Žao nam je zbog greške'
Briga o korisnicima zauzima centralno mjesto u svim našim aktivnostima te nam je iznimno stalo do njihova mišljenja.
Zbog vrijednosti na kojima gradimo naše poslovanje, nikada ne bismo prevarili ili namjerno obmanuli naše postojeće ili buduće korisnike.
Žao nam je zbog nastalih neugodnosti koje je gospođa Munjiza doživjela prelaskom na našu mrežu. Na žalost, došlo je do nenamjernog nesporazuma tijekom razgovora koji je vođen između agenta Optima Telekoma i gospođe Cvite Munjize, u kojem je agent greškom zapisao ime Svetina Munjiza. Svi ostali podaci koje je gospođa Cvita dala u razgovoru su točni i uredno upisani i zavedeni od strane Optima Telekoma.
U suradnji s gospođom Cvitom Munjizom i njezinom unukom Anom Munjizom, koja je ukazala na cijeli slučaj, postupili smo prema standardnoj proceduri Optima Telekoma u skladu s kojom će se gospođi otpisati računi za svibanj i srpanj te je ponovno prebaciti na usluge prijašnjeg operatora - stoji u odgovoru kojeg smo dobili od Optima Telekoma.