Pronaći kvalitetnu radnu snagu u turističkom sektoru ove je godine, problem koji potražnjom i kreativnošću poslodavaca nadrastao predpandemijske godine. Oglašavanje sezonskog zapošljavanja počelo je već u studenome, a ovoga Božića tvrtke i sezoncima dijele božićnice i bonuse ne bi li ih privoljeli da se i dogodine vrate na iste poslove, piše Dubrovački vjesnik.
Takva je godina, a od nove se ljetne sezone puno očekuje.
Poslodavci kojima je turistička sezona sada, oni na austrijskim i švicarskim zimovalištima, pravi su lakmus papir stanja na tržištu rada u nas za iduće ljeto. Ovih dana se tako piše da na austrijskim zimovalištima poslodavci ne mogu naći dovoljno radnika iako im nude plaće i trostruko veće nego prethodnih godina.
Izvjesno je kako će tako kod nas biti ovoga ljeta. Već je sada jasno da će manje problema imati veliki poslodavci koji puno toga mogu platiti, a više poteškoća manje tvrtke, naročito ugostitelji.
U Dubrovniku se nadaju kako se neće ponoviti lanjski problem kada su sezonci na proljeće otišli raditi u Istru jer su se ugostiteljski objekti u nas zbog Covida otvorili tek kasnije pa su se onda zaposlenici tražili i usred sezone.
Na Dubrovačkom zavodu za zapošljavanje upravo je aktivno 26 oglasa u kojem se sada nude poslovi u uslužnim djelatnostima od šefa kuhinje do pomoćne radne snage u kuhinji, i još 22 za jednostavne poslove, uglavnom čišćenja, a traži se i desetak vozača itd. Na portalu Moj posao takvih je oglasa za poslove u Dubrovačko neretvanskoj županiji čak 75, u trgovini još 25, a taj će portal tek krajem siječnja organizirati sajam poslova za sezonu 2022. na web-platformi sezonac.hr.
„Deficit kadra zahtijeva agilan pristup u pronalasku kadrova“, navode u promidžbi sajma koji bi trebao u deset dana trajanja, posloprimcima omogućiti prijave na više pozicija odjednom uz izravnu komunikaciju s poslodavcima putem chata i video poziva.
Tako će sezonske zaposlenike pronaći najveći broj poslodavaca.
Grupacija JLH u sljedećoj turističkoj sezoni planira otvoriti sve svoje dubrovačke hotele i zapošljavanje gotovo na razini pretpandemijske 2019., odnosno, zaposlit će približno 450 sezonskih radnika uobičajene strukture radnih mjesta - sobarice, konobare, spremačice, pomoćne kuhinjske radnike i pomoćne radnike u domaćinstvu te u nešto manjem broju kuhare i slastičare.
Kada je u pitanju zapošljavanje, u JLH 'igraju' na pouzdanost grupacije pa se u najvećoj mjeri oslanjaju na svoje stalne djelatnike, čiji se broj nije smanjivao usprkos dvije pandemijske godine. Ipak i JLH aktivno sudjeluje u svim aktivnostima koje u svrhu zapošljavanja provodi Zavod za zapošljavanje, te na sajmovima poslova.
- Uz kampanje internog oglašavanja putem društvenih mreža, kandidate nastojimo pridobiti i putem virtualnih sajmova poslova organiziranih od strane specijaliziranih agencija za zapošljavanje. Već duži niz godina imamo kvalitetnu suradnju s jednom makedonskom agencijom za posredovanje u zapošljavanju, a od sljedeće godine planiramo istražiti mogućnosti suradnje i s agencijama koje zapošljavaju radnike i s drugih tržišta rada - navode iz te tvrtke.
No redoviti sajmovi i pomoć agencija za zapošljavanje iz šire regije, više nisu dovoljni pa se potraga za sezonskim radnicima ove se godine preselila na Internet i platforme društvenih mreža.
Stranice agencija za zapošljavanje pune su savjeta, seminara i blogova o tome kako naći kvalificirane i kvalitetne radnike i kako takve radnike i zadržati? Gotovo svaka tvrtka uz osnovnu mrežnu ima i Facebook stranicu samo za zapošljavanje.
Valamarova se na primjer zove Dobar posao u Valamaru, gdje se uz oglašene poslove među prvim objavama nalazi vijest kako će do kraja 2021. godine isplatiti 13. plaću i dodatne nagrade u ukupnom iznosu od 5.000 do 7.800 kuna neto koju će primiti više od 2.500 stalnih djelatnika, te će u stalni radni odnos primiti još 400 djelatnika. Valamar je također najavio novi program nagrađivanja za sezonske djelatnike po kojem će stalni sezonci kao i oni koji su u Valamaru već radili tri ili više sezona, te najbolji sezonci povratnici primiti nagradu od 5.000 kuna neto pri povratku na rad u sezoni 2022. godine.
No nije ni Facebook više dovoljan. U populaciji koja za iduće ljeto traži sezonske poslove uglavnom su mlađi od 30 godina, pa su i neki poslodavci otišli za njima – na Instagram i Tik-tok.
Turistička kompanija Aminess koja upravlja hotelima na Pelješcu i Korčuli provodi kampanju za zapošljavanje čiji su glavni protagonisti popularni kuhar David Skoko i poznata influencerica Ella Dvornik.
Kampanju koja je uključila Instagram influencere Aminess je pokrenuo još početkom studenoga, a za sljedeću sezonu traže ukupno tisuću zaposlenika za rad na pozicijama kuhara, pomoćnog kuhara, pizza majstora, mesara, konobara, servira-pomoćnog konobara, barmena, recepcionara i sobarica.
Osim što su influenceri odradili marketinški dio posla u svojoj brojnoj Instagram sljedbi prijatelja i pratitelja pa se i kampanja oglašava pod sloganom „Posao u Aminessu – gdje prijateljstvo čini razliku“, u toj su tvrtki procijenili da je dobro budućim zaposlenicima ponuditi i opipljiviju financijsku nagradu – stimulaciju do 5000 kuna u špici sezone, te isplatu božićnica do 3000 kuna i regresa.
Naravno, uz osiguran smještaj i topli obrok koji se podrazumijevao još i prije pandemije. Dođemo li do ljeta onako uspješno kako sada predviđa stanje bookinga - hoće li to sve biti dovoljno?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....