Uzroci tragičnog pada mađarskog vojnog helikoptera još uvijek nisu poznati, kao ni sudbina trećeg člana posade.
– Očekujemo što skoriji početak istrage i izvješće o svim detaljima ove nesreće koja će se prioritetno rješavati unutar sustava. Pilote obučavamo u zadaćama posebnih sposobnosti specijalnih snaga, a istraga koja slijedi odvijat će se po NATO – ovim standardima, tako da očekujemo i prisutnost mađarskih istražitelja. Nama je trenutno najbitnija komunikacija s mađarskim kolegama, kako bi što bezbolnije riješili ovu nesreću i dali im podršku dok borave u Hrvatskoj- kazao je ministar obrane Mario Banožić na izvanrednoj konferenciji za novinare u Zemuniku na kojoj su uz njega bili načelnik Glavnog stožera OSRH, admiral Robert Hranj, zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, brigadni general Michael Križanec te brigadir Tomislav Pušnik, direktor Međunarodnog središta za obuku specijalnih zračnih snaga.
Mađarski helikopter Griffon koji se nalazio na obuci u Međunarodnom središtu za obuku specijalnih zračnih snaga (Multinational Special Aviation Programme Training Center – MSAP TC) u vojarni "Pukovnik Mirko Vukušić", srušio se u srijedu 21. lipnja 2023., oko 12 sati u blizini Drniša, kod Pakovog Sela, na povratku sa zadaće na matični aerodrom u Zemuniku.
Nesreća se dogodila zbila tijekom obučnog događaja u planinskom letenju MSAP – a, koji od 2019. godine zajednički provode četiri zemlje: Hrvatska, Mađarska, Slovenija i Bugarska uz pokroviteljstvo NATO – a.
– Dva mađarska helikoptera planiranu obuku su provodila u istoj zoni, a posljednja komunikacija dogodila se neposredno prije nego je jedan od helikoptera krenuo natrag. Još uvijek ne znamo zašto se nesreća dogodila, nismo primili nikakvu uzbunjujuću poruku o nekakvom tehničkom problemu. Vojni helikopteri nemaju crne kutije, već uređaj za praćenje parametara leta helikoptera. Ako ju istražitelji pronađu, definitivno će biti važan dio istrage. Za trećom osobom još uvijek tragamo- kazao je Pušnik.
Na pitanje kada su posljednji put ažurirane karte i jesu li na njima ucrtane sve atrakcije, poput zip linea, Križanec je kazao kako "redovito dobivaju informacije i ažururaju karte te kako na visinama manjim od 300 metara iznad terena ne možeš nikada biti siguran da ništa nije u zraku. "
- Sigurnost letenja prvi prioritet. Prije letačke obuke su ažurirane sve karte, kao i označeni svi dalekovodi i prepreke, kao zip lineovi, radio odašiljači i meteo antene. Posade su dužne svoj let prilagoditi tim informacijama i osmatrati zračni prostor, pojasnio je Pušnik, dodavši kako je i zip line u kanjonu Čikole bio ucrtan, kao i dalekovid koji je iznad njega.
.