Drama koja se tijekom minulih božićnih i novogodišnjih blagdana dogodila Vilmi Neškovčin, poznatoj splitskoj spisateljici pjesama za estradu, ovih je dana dobila privremeni epilog.
On je stigao u obliku računa za usluge teleoperatera u visini od "samo" pet tisuća kuna. Šokantan iznos računa za mobitel zapravo je prava "kamilica" prema onom koji joj je Tele2 uručio petog siječnja za protekli mjesec, a taj – nazovimo ga tako – "neredigirani" račun, iznosio je nevjerojatnih 21 tisuću kuna!
Navukli je na poruku
Neškovčin je u vrijeme masovnog čestitanja, oko Božića, dobila preko aplikacije WhatsApp poruku nepoznatog pošiljatelja (s predbrojem 098), u kojoj joj – uz obiteljsku sličicu – čestita Božić, na što mu je primateljica čestitke pristojno zahvalila i zaželjela isto. Baš kao što je učinila i s desecima sličnih čestitki. Nekoliko dana kasnije, međutim, stigla joj je s istog broja poruka o dobitku mobilnog uređaja nasumičnim odabirom u nagradnoj igri, a "klik" na rečenu poruku (okićenu srcima) stajao ju je skoro 22 tisuće kuna! I zdravlja, jer Vilma Neškovčin je osoba u pedesetim godinama života te krhkog zdravlja...
– Bio je 29. prosinac, a meni je s adrese nepoznatih čestitara na WhatsApp stigla obavijest o nagradnom zgoditku. Kliknula sam da provjerim o čemu je riječ, pa mi je rečeno da proslijedim istu poruku na još deset adresa i da na moju kućnu adresu stiže novi mobitel. Proslijedila sam poruku kako mi je naloženo, pa i već pomalo zaboravila na to, ali zakratko. Za pola sata moj teleoperater šalje mi SMS-om obavijest u uobičajenoj maniri "VAŽNO –TELE2" da mi je račun isključen jer je dosegao tri tisuće kuna! U samo pola sata nakon "nagradne poruke" sa srcima! – uzrujano se prisjeća Neškovčin.
Postavila limit, ali...
Važno je napomenuti da je oštećenica inače dugogodišnja pretplatnica ovog operatera, te da joj neograničena pretplata u smislu poziva i SMS-ova te interneta iznosi 150 kuna mjesečno. K tomu, naložila je limit u visini 400 kuna, kako ne bi eventualnim nazivanjem inozemnih brojeva prekoračila sebi platežno prihvatljivu cifru. Stoga se Vilma Neškovčin s pravom zapitala: zašto me moj teleoperater nije zaštitio od štetnih poruka?
– Čim sam tog fatalnog 29. prosinca saznala da sam isključena i da mi račun iznosi tadašnjih tri tisuće kuna, zvala sam operatera. Uputili su me da im pošaljem e-mail na adresu tvrtke Telemach, zadužene za prigovore, sa sjedištem u Osijeku. Napominjem da sam u ključnim blagdanskim danima bila isključena iz mreže i nisam mogla ljude nazivati niti im slati poruke, osim u Wi-Fi zoni preko aplikacija – kaže naša sugovornica, već tada potresena.
No pravi stres uslijedio joj je petog siječnja, kad joj stiže mail s računom na iznos od 21.295,88 kuna! Umalo se onesvijestila, veli, a nakon toga otišla je u kupaonicu povratiti.
– Zamislite šok koji me snašao; bila sam blijeda kao zid. Srce mi se uzlupalo, popila sam Normabel i tada još jednom nazvala najprije korisničku službu Tele2, a potom, po stoti put, broj 098 – s kojeg mi je poslana najprije božićna čestitka, a potom i obavijest o "nagradnoj igri". Moram reći da mi se na taj 098 broj nitko nikada nije javio. Zvala sam s različitih brojeva mobitela, ali samo je zvonilo bez odgovora – napominje Neškovčin.
I nije neka utjeha
No javili su se operateri iz Tele2, te joj poručili da ponovno napiše prigovor na račun od 21 tisuću "i kusur" kuna. Promptno je to učinila, ohrabrena usmenim obećanjem operatera iz korisničkog servisa koji je najavio da će davatelj usluge pokušati korigirati iznos u njezinu korist. I bi tako, no iznos računa za mobitel koji joj je poslan naknadno, a iznosi točno 5149 kuna, baš i nije neka utjeha. Pogotovo u svjetlu činjenice da korisnica broja zapravo od toga nije iskoristila ni lipe.
Kad se pribrala, Vilma Neškovčin uvidjela je da ostaju dvije enigme: kako je operater Tele2 došao do kalkulacije od oko pet tisuća kuna, te tko je zapravo pošiljatelj "navlakuše" na WhatsAppu? Naposljetku, tko je od te telekomunikacijske prijevare profitirao?
Na poruci poslanoj od strane operatera piše sljedeće: "Zaprimili smo Vaš prigovor za račun za prosinac 2020. godine koji se odnosi na pogrešan obračun MMS poruka, te je isti djelomično uvažen. Nakon izvršene detaljne provjere utvrđeno je kako su sporne MMS poruke ispravno poslane i naplaćene s Vašeg korisničkog broja. Provjerom je također utvrđeno kako Vam poruka o potrošnji dvostruko većoj od prosjeka Vaših mjesečnih računa nije odaslana pravovremeno. Iz navedenog razloga izvršili smo umanjenje Vašeg računa za mjesec prosinac 2020. godine u iznosu od 5149,00 kn".
Stoji to u pismenom obraćanju na mailu, uz napomenu da ako nije zadovoljna rješenjem tijekom idućih 30 dana ima pravo podnijeti pisanu pritužbu Povjerenstvu za reklamacije korisnika Telemach Hrvatska d.o.o. Naznačena je adresa u Osijeku, te elektronička adresa kao druga opcija.
Prijava policiji
– Da su štitili moj račun kao što štite moje osobne podatke ne bi došlo do ovoga – poručuje, pak, ojađena korisnica usluga Tele2, koja je htjela raskinuti pretplatnički odnos, no u tom bi slučaju bila odmah izložena ovrsi. Naime, nezadovoljna je priopćenjem koje ne rasvjetljava okolnosti "nabijanja" tako paprenog računa za mobitel, kao i činjenicom da joj davatelj usluga mobilne komunikacije nije aktivirao dogovoreni limit kad je račun iznosio 400 kuna, kako je prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa dogovoreno.
Potaknuta tim nejasnoćama, odlučila je podnijeti i prijavu policiji, te je u Prvoj policijskoj postaji u Splitu saslušana od strane susretljivog policijskog inspektora Hrvoja Bradarića Šljuje. Odmah su poduzete preliminarne istražne radnje, te je ustanovljeno da je s broja Vilme Neškovčin automatski, svake sekunde po jedna, poslano oko 22 tisuće MMS-ova na različite adrese u inozemstvu. Cijena pojedinog MMS-a iznosila je 95 lipa, što je rezultiralo bilancom šokantnog računa.
Vilma Neškovčin odlučila je ići do kraja, do "zadnje lipe", potaknuta iskonskim motivom.
– Nisam kriva. Onaj tko ovakvim metodama varajući nedužne ljude zarađuje, mora biti kažnjen – poručila je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....