stdClass Object ( [id] => 1219395 [title] => Zgode i nezgode na Pelješkom mostu kojim je ‘protutnjalo‘ 437 tisuća vozila, a među njima i nepromišljeni svatovi... [alias] => zgode-i-nezgode-na-peljeskom-mostu-kojim-je-protutnjalo-437-tisuca-vozila-a-medu-njima-i-nepromisljeni-svatovi [catid] => 306 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Mjesec dana od puštanja u promet Pelješkog mosta bio je povod za razgovor s voditeljem Odjela za promet Hrvatskih cesta Slavišom Babićem i ‘pretres‘ prvih tjedana rada Kontrolnog centra za nadzor i upravljanje prometom Zaradeže.

- Maksimalna brzina uvijek je 80 kilometara na sat, ali svi vozači dobro znaju da je treba prilagoditi uvjetima na cesti. Ako u kontrolnoj sobi uočimo gušći promet, ako pada kiša ili jače puše vjetar, svjetlosnim znakovima smanjimo ograničenje na mostu ali i pristupnim cestama putem promjenjivih. Ali, neki vozači voze iznad limita, dok mnogi koji prvi put vide most te veličine i oblika, voze značajno ispod limita koji ne znači da moraju voziti 80 kilometara na sat. Tko vozi 60, ne usporava jednako kao onaj tko vozi 40. Ovaj most i cesta su namijenjeni isključivo prometu motornih vozila, nikako vozila koja ne mogu razviti brzinu do 60 kilometara na sat. Skuteri od 50 "kubika" ne mogu ni mostom ni pristupnim cestama- napominje Babić.

---

image

Kontrolni centar Zaradeže nadzire 92 kamere, od kojih 25 na mostu

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
---

Na mostu 25 kamera

Za nedavno bezočno pretjecanje BMW-a zaustavnom trakom kaže da je svjesno, s predumišljajem zločesto i drsko kršenje prometnih propisa:

-To nije slučajni prelazak u zaustavnu traku nego smišljena namjera da se pretekne kolona da vozač ne bi čekao! Zaustavna traka je isključivo za izvanredno stanje kvara. Svako namjerno kršenje propisa policija će sankcionirati, ali to je izolirani slučaj. Svi koji misle slično raditi poručujem: nemojte, skupo će vas stajati - kaže Babić.

Od 92 kamere na dionici, na mostu je 25 kamera, vidi se sve i ako se odmah ne uoči, utvrđuje se naknadnim pregledom snimke. Stoga nema razloga za rizična ponašanja u koloni. Tko se ponaša nesavjesno na mostu to čini i na autocesti gdje smo nedavno svjedočili da je vozač Porschea slično pretjecao kolonu kad se formirao SOS-koridor za vatrogasna i vozila Hitne pomoći dok se čekala intervencija.

Incident kamiona koji je polomio stupiće otkrio je malo znani podatak:

- Pogrešna je percepcija o zabrani teretnog prometa za sva teretna vozila. Nije! Tko ima utovar, istovar ili stanuje na Pelješcu ili otocima koji imaju trajektnu poveznicu s Korčulom i Mljetom i dalje smiju nekažnjeno obavljati prijevoz vozilima iznad 7,5 tona nosivosti mostom i pristupnim cestama! Izuzetak su samo opasne tvari! Inače, prosječni dnevni promet mostom je 15.500 vozila! Točnije, barem 13 tisuća radnim danima, maksimalno 18 tisuća u dane vikenda! U 28 dana prometovanja, Pelješkim mostom je prešlo ukupno 437 tisuća vozila, a da nismo imali ni jednu prometnu nesreću! - pohvalio se sugovornik.

---

image

Voditelj Odjela za promet Hrvatskih cesta Slaviša Babić

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
---

Signalizacija i navigacija

Upravo je to najbolji kompliment kvaliteti izvedenih radova i kontroli prometa, ali i policiji: kroz Ston dnevno prođe više od 11 tisuća vozila ali zbog proširene ceste D-414 od Stona do Prapratnog te poboljšane prometne signalizacije dosad nije bilo značajnijeg zastoja u Stonu ni prometnih nesreća ili ugrožene sigurnosti:

- Ako je vozilo koje se polukružno okretalo imalo utovar ili istovar, smjelo je tamo biti, ali profesionalni vozač zna da se preko puna crta na kolniku i uz znak obaveznog smjera "ravno" ne smije polukružno okretati. Inače svjesno krši prometna pravila i propisa- ukazuje Babić.

Nakon početnih pritužbi vozača o neriješenoj signalizaciji i navigaciji koja ih upućuje na županijske ceste te zbunjuje, posebno kod Prapratnog, sugovornik podsjeća da su Hrvatske ceste prije otvorenja mosta prilagodile signalizaciju na način da se iz Splita prema Dubrovniku i obrnuto vozi preko Pelješkog mosta:- Iz smjera Dubrovnika uočit ćete da na spoju D-8 i D-414 prema Stonu u više nizova imamo putokaze koji vozače navode na Split lijevo a ne preko Neuma, dok vas na čvoru Prapratno putokazi ka Splitu navode lijevo. No, ljudi se zbune jer gledaju navigaciju a ne putokaze. Najčešće se koriste Google maps i odmah smo reagirali prema Googleu da na karte stave Pelješki most.

---

image

Vizura novog Pelješkog mosta

Ivana Nobilo/Cropix
---

Neki imaju drugu navigaciju koja to još nije učinila te ih sustav krivo navodi, iako vozači moraju pratiti putnu signalizaciju, posebno stoga što na cestama mogu biti i radovi koji ne moraju biti uneseni u navigaciju. Nadalje, ne smije se ući u zonu radova, stoga se mora paziti gdje usmjeravaju putokazi i prometni znakovi. Već prvi tjedan rada u Prapratnom smo dodatno na kolničke trake napisali Ferri ili ST, da se zna i pravac za Split. I za one što dolaze iz smjera Splita kolnik smo adekvatno obilježili za trajekt i Dubrovnik. Znači: imamo dva stupnja vođenja prometa, a društvu kapitala dali smo nalog da u Prapratnom postave oznake gdje je Pelješki most da vozači nemaju nedoumica. Na početku je tamo bila i policija te vozače usmjeravala, a sad već nije nužno jer sve funkcionira.

---

Nestašni svatovi

U Kontrolnom centru su izuzetno zadovoljni što su incidenti izolirani i dosad nije bilo prometnih nesreća unatoč gomili vozila. Sve se snima, pa tako i nestašna zaustavljena kolona svatova koja se fotografira:

- Ako već nije, sve će se sankcionirati. Alarmiramo policiju i mogu reći da dva biciklista koji su krenuli mostom, nisu stigli ni do polovice mosta, već ih je sustigla policija, kaznila i poslala tamo gdje se smiju kretati. Nejasnoća je bilo samo prvi dan, a pješaci koje vozači povremeno vide na mostu su radnici kineskog izvoditelja koji još rade na mostu i kontroliraju njegovih oko 700 senzora koji bilježe sve što se događa. Dakle, to nisu klasični pješaci koji prelaze preko mosta nego, nazovimo ih službena lica. U protivnom bi ih policija kaznila kao i nesavjesne vozače - kažu nam.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Brzina je ograničena na 80 kilometara na sat, ali se po potrebi mijenja. Neki kamioni ipak smiju preko mosta, ali oni s opasnim teretom nikako. Signalizacija je tu, samo je treba znati pratiti [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MJESEC DANA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => Brzina je ograničena na 80 kilometara na sat, ali se po potrebi mijenja. Neki kamioni ipak smiju preko mosta, ali oni s opasnim teretom nikako. Signalizacija je tu, samo je treba znati pratiti MJESEC DANA 2 0 4784 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2022-08-27 06:41:12 [created_by] => 264 [created_by_alias] => Ahmet Kalajdžić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2022-08-27 06:43:14 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2022-08-27 06:42:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 173 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 306 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--regional [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Zadarske županije i Dalmacije [menu-meta_keywords] => biograd, obrovac, benkovac, gračac, bibinje, pag, ugljan, pašman, tkon, dugi otok, ist, silba, olib, premuda [secure] => 0 [page_title] => Regional [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2022\/08\/27\/23187436.jpg","\/images\/slike\/2022\/08\/27\/23187440.jpg","\/images\/slike\/2022\/08\/27\/23187442.jpg","\/images\/slike\/2022\/08\/27\/23076392.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Ante \u010cizmi\u0107\/cropix\/","Tonci Plazibat\/Cropix\/Cropix","Tonci Plazibat\/Cropix\/Cropix","Ivana Nobilo\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

Promet Pelje\u0161kim mostom vrlo je gust: dnevno ga pre\u0111e 13-18 tisu\u0107a vozila<\/p>","

Kontrolni centar Zarade\u017ee nadzire 92 kamere, od kojih 25 na mostu<\/p>","

Voditelj Odjela za promet Hrvatskih cesta Slavi\u0161a Babi\u0107<\/p>","

Vizura novog Pelje\u0161kog mosta<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1024x682","hd_23187436_1920.jpg":"1920x1080","k_23187436_1280.jpg":"1280x1280","k_23187436_1024.jpg":"1024x1024","k_23187436_640.jpg":"640x640","k_23187436_480.jpg":"480x480","k_23187436_340.jpg":"340x340","k_23187436_220.jpg":"220x220","o_23187436_1280.jpg":"1280x852","o_23187436_1024.jpg":"1024x682","o_23187436_640.jpg":"640x426","o_23187436_480.jpg":"480x319","o_23187436_340.jpg":"340x226","o_23187436_220.jpg":"220x146","h_23187436_1280.jpg":"1280x854","h_23187436_1024.jpg":"1024x683","h_23187436_640.jpg":"640x427","h_23187436_480.jpg":"480x320","h_23187436_340.jpg":"340x227","h_23187436_220.jpg":"220x147","pp_23187436_1280.jpg":"1280x1628","pp_23187436_1024.jpg":"1024x1303","pp_23187436_640.jpg":"640x814","pp_23187436_480.jpg":"480x611","pp_23187436_340.jpg":"340x432","pp_23187436_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_23187440_1920.jpg":"1920x1080","k_23187440_1280.jpg":"1280x1280","k_23187440_1024.jpg":"1024x1024","k_23187440_640.jpg":"640x640","k_23187440_480.jpg":"480x480","k_23187440_340.jpg":"340x340","k_23187440_220.jpg":"220x220","o_23187440_1280.jpg":"1280x853","o_23187440_1024.jpg":"1024x682","o_23187440_640.jpg":"640x426","o_23187440_480.jpg":"480x320","o_23187440_340.jpg":"340x226","o_23187440_220.jpg":"220x146","h_23187440_1280.jpg":"1280x854","h_23187440_1024.jpg":"1024x683","h_23187440_640.jpg":"640x427","h_23187440_480.jpg":"480x320","h_23187440_340.jpg":"340x227","h_23187440_220.jpg":"220x147","pp_23187440_1280.jpg":"1280x1628","pp_23187440_1024.jpg":"1024x1303","pp_23187440_640.jpg":"640x814","pp_23187440_480.jpg":"480x611","pp_23187440_340.jpg":"340x432","pp_23187440_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_23187442_1920.jpg":"1920x1080","k_23187442_1280.jpg":"1280x1280","k_23187442_1024.jpg":"1024x1024","k_23187442_640.jpg":"640x640","k_23187442_480.jpg":"480x480","k_23187442_340.jpg":"340x340","k_23187442_220.jpg":"220x220","o_23187442_1280.jpg":"1280x853","o_23187442_1024.jpg":"1024x682","o_23187442_640.jpg":"640x426","o_23187442_480.jpg":"480x320","o_23187442_340.jpg":"340x226","o_23187442_220.jpg":"220x146","h_23187442_1280.jpg":"1280x854","h_23187442_1024.jpg":"1024x683","h_23187442_640.jpg":"640x427","h_23187442_480.jpg":"480x320","h_23187442_340.jpg":"340x227","h_23187442_220.jpg":"220x147","pp_23187442_1280.jpg":"1280x1628","pp_23187442_1024.jpg":"1024x1303","pp_23187442_640.jpg":"640x814","pp_23187442_480.jpg":"480x611","pp_23187442_340.jpg":"340x432","pp_23187442_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1200","hd_23076392_1920.jpg":"1920x1080","k_23076392_1280.jpg":"1280x1280","k_23076392_1024.jpg":"1024x1024","k_23076392_640.jpg":"640x640","k_23076392_480.jpg":"480x480","k_23076392_340.jpg":"340x340","k_23076392_220.jpg":"220x220","o_23076392_1280.jpg":"1280x800","o_23076392_1024.jpg":"1024x640","o_23076392_640.jpg":"640x400","o_23076392_480.jpg":"480x300","o_23076392_340.jpg":"340x212","o_23076392_220.jpg":"220x137","h_23076392_1280.jpg":"1280x854","h_23076392_1024.jpg":"1024x683","h_23076392_640.jpg":"640x427","h_23076392_480.jpg":"480x320","h_23076392_340.jpg":"340x227","h_23076392_220.jpg":"220x147","pp_23076392_1280.jpg":"1280x1628","pp_23076392_1024.jpg":"1024x1303","pp_23076392_640.jpg":"640x814","pp_23076392_480.jpg":"480x611","pp_23076392_340.jpg":"340x432","pp_23076392_220.jpg":"220x280"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 306 [name] => Regional [alias] => regional [description] => [parent] => 301 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 5 [params] => {"inheritFrom":"301","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7791905 Threads: 11 Questions: 1568284609 Slow queries: 4783722 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111709792 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 52 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /zadar/regional ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 306 [name] => Regional [alias] => regional [parent] => 301 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /zadar/regional ) ) [link] => /zadar/regional/zgode-i-nezgode-na-peljeskom-mostu-kojim-je-protutnjalo-437-tisuca-vozila-a-medu-njima-i-nepromisljeni-svatovi-1219395 [printLink] => /zadar/regional/zgode-i-nezgode-na-peljeskom-mostu-kojim-je-protutnjalo-437-tisuca-vozila-a-medu-njima-i-nepromisljeni-svatovi-1219395?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 455635 [name] => Pelješki most [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => peljeski-most [link] => /tag/peljeski-most ) [1] => stdClass Object ( [id] => 688899 [name] => mjesec dana od otvorenja [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-08-27 08:02:23 [main_article_id] => 0 [alias] => mjesec-dana-od-otvorenja [link] => /tag/mjesec-dana-od-otvorenja ) [2] => stdClass Object ( [id] => 309506 [name] => prometna nesreca [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => prometna-nesreca [link] => /tag/prometna-nesreca ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Brzina je ograničena na 80 kilometara na sat, ali se po potrebi mijenja. Neki kamioni ipak smiju preko mosta, ali oni s opasnim teretom nikako. Signalizacija je tu, samo je treba znati pratiti [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MJESEC DANA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Zgode i nezgode na Pelješkom mostu kojim je ‘protutnjalo‘ 437 tisuća vozila, a među njima i nepromišljeni svatovi... [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-16-11-40-40-264 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1342 [gender] => m [description] => [image] => 1342.png [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"3","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/08/27/23187436.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Ante Čizmić/cropix/ [mainImageDesc] =>

Promet Pelješkim mostom vrlo je gust: dnevno ga pređe 13-18 tisuća vozila

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/08/27/23187436.jpg [title] =>

Promet Pelješkim mostom vrlo je gust: dnevno ga pređe 13-18 tisuća vozila

Ante Čizmić/cropix/ ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/08/27/23187440.jpg [title] =>

Kontrolni centar Zaradeže nadzire 92 kamere, od kojih 25 na mostu

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/08/27/23187442.jpg [title] =>

Voditelj Odjela za promet Hrvatskih cesta Slaviša Babić

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/08/27/23076392.jpg [title] =>

Vizura novog Pelješkog mosta

Ivana Nobilo/Cropix ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Mjesec dana od puštanja u promet Pelješkog mosta bio je povod za razgovor s voditeljem Odjela za promet Hrvatskih cesta Slavišom Babićem i ‘pretres‘ prvih tjedana rada Kontrolnog centra za nadzor i upravljanje prometom Zaradeže.

- Maksimalna brzina uvijek je 80 kilometara na sat, ali svi vozači dobro znaju da je treba prilagoditi uvjetima na cesti. Ako u kontrolnoj sobi uočimo gušći promet, ako pada kiša ili jače puše vjetar, svjetlosnim znakovima smanjimo ograničenje na mostu ali i pristupnim cestama putem promjenjivih. Ali, neki vozači voze iznad limita, dok mnogi koji prvi put vide most te veličine i oblika, voze značajno ispod limita koji ne znači da moraju voziti 80 kilometara na sat. Tko vozi 60, ne usporava jednako kao onaj tko vozi 40. Ovaj most i cesta su namijenjeni isključivo prometu motornih vozila, nikako vozila koja ne mogu razviti brzinu do 60 kilometara na sat. Skuteri od 50 "kubika" ne mogu ni mostom ni pristupnim cestama- napominje Babić.

---

image

Kontrolni centar Zaradeže nadzire 92 kamere, od kojih 25 na mostu

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
---

Na mostu 25 kamera

Za nedavno bezočno pretjecanje BMW-a zaustavnom trakom kaže da je svjesno, s predumišljajem zločesto i drsko kršenje prometnih propisa:

-To nije slučajni prelazak u zaustavnu traku nego smišljena namjera da se pretekne kolona da vozač ne bi čekao! Zaustavna traka je isključivo za izvanredno stanje kvara. Svako namjerno kršenje propisa policija će sankcionirati, ali to je izolirani slučaj. Svi koji misle slično raditi poručujem: nemojte, skupo će vas stajati - kaže Babić.

Od 92 kamere na dionici, na mostu je 25 kamera, vidi se sve i ako se odmah ne uoči, utvrđuje se naknadnim pregledom snimke. Stoga nema razloga za rizična ponašanja u koloni. Tko se ponaša nesavjesno na mostu to čini i na autocesti gdje smo nedavno svjedočili da je vozač Porschea slično pretjecao kolonu kad se formirao SOS-koridor za vatrogasna i vozila Hitne pomoći dok se čekala intervencija.

Incident kamiona koji je polomio stupiće otkrio je malo znani podatak:

- Pogrešna je percepcija o zabrani teretnog prometa za sva teretna vozila. Nije! Tko ima utovar, istovar ili stanuje na Pelješcu ili otocima koji imaju trajektnu poveznicu s Korčulom i Mljetom i dalje smiju nekažnjeno obavljati prijevoz vozilima iznad 7,5 tona nosivosti mostom i pristupnim cestama! Izuzetak su samo opasne tvari! Inače, prosječni dnevni promet mostom je 15.500 vozila! Točnije, barem 13 tisuća radnim danima, maksimalno 18 tisuća u dane vikenda! U 28 dana prometovanja, Pelješkim mostom je prešlo ukupno 437 tisuća vozila, a da nismo imali ni jednu prometnu nesreću! - pohvalio se sugovornik.

---

image

Voditelj Odjela za promet Hrvatskih cesta Slaviša Babić

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
---

Signalizacija i navigacija

Upravo je to najbolji kompliment kvaliteti izvedenih radova i kontroli prometa, ali i policiji: kroz Ston dnevno prođe više od 11 tisuća vozila ali zbog proširene ceste D-414 od Stona do Prapratnog te poboljšane prometne signalizacije dosad nije bilo značajnijeg zastoja u Stonu ni prometnih nesreća ili ugrožene sigurnosti:

- Ako je vozilo koje se polukružno okretalo imalo utovar ili istovar, smjelo je tamo biti, ali profesionalni vozač zna da se preko puna crta na kolniku i uz znak obaveznog smjera "ravno" ne smije polukružno okretati. Inače svjesno krši prometna pravila i propisa- ukazuje Babić.

Nakon početnih pritužbi vozača o neriješenoj signalizaciji i navigaciji koja ih upućuje na županijske ceste te zbunjuje, posebno kod Prapratnog, sugovornik podsjeća da su Hrvatske ceste prije otvorenja mosta prilagodile signalizaciju na način da se iz Splita prema Dubrovniku i obrnuto vozi preko Pelješkog mosta:- Iz smjera Dubrovnika uočit ćete da na spoju D-8 i D-414 prema Stonu u više nizova imamo putokaze koji vozače navode na Split lijevo a ne preko Neuma, dok vas na čvoru Prapratno putokazi ka Splitu navode lijevo. No, ljudi se zbune jer gledaju navigaciju a ne putokaze. Najčešće se koriste Google maps i odmah smo reagirali prema Googleu da na karte stave Pelješki most.

---

image

Vizura novog Pelješkog mosta

Ivana Nobilo/Cropix
---

Neki imaju drugu navigaciju koja to još nije učinila te ih sustav krivo navodi, iako vozači moraju pratiti putnu signalizaciju, posebno stoga što na cestama mogu biti i radovi koji ne moraju biti uneseni u navigaciju. Nadalje, ne smije se ući u zonu radova, stoga se mora paziti gdje usmjeravaju putokazi i prometni znakovi. Već prvi tjedan rada u Prapratnom smo dodatno na kolničke trake napisali Ferri ili ST, da se zna i pravac za Split. I za one što dolaze iz smjera Splita kolnik smo adekvatno obilježili za trajekt i Dubrovnik. Znači: imamo dva stupnja vođenja prometa, a društvu kapitala dali smo nalog da u Prapratnom postave oznake gdje je Pelješki most da vozači nemaju nedoumica. Na početku je tamo bila i policija te vozače usmjeravala, a sad već nije nužno jer sve funkcionira.

---

Nestašni svatovi

U Kontrolnom centru su izuzetno zadovoljni što su incidenti izolirani i dosad nije bilo prometnih nesreća unatoč gomili vozila. Sve se snima, pa tako i nestašna zaustavljena kolona svatova koja se fotografira:

- Ako već nije, sve će se sankcionirati. Alarmiramo policiju i mogu reći da dva biciklista koji su krenuli mostom, nisu stigli ni do polovice mosta, već ih je sustigla policija, kaznila i poslala tamo gdje se smiju kretati. Nejasnoća je bilo samo prvi dan, a pješaci koje vozači povremeno vide na mostu su radnici kineskog izvoditelja koji još rade na mostu i kontroliraju njegovih oko 700 senzora koji bilježe sve što se događa. Dakle, to nisu klasični pješaci koji prelaze preko mosta nego, nazovimo ih službena lica. U protivnom bi ih policija kaznila kao i nesavjesne vozače - kažu nam.

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Ante Čizmić/cropix/ Tonci Plazibat/Cropix/Cropix Tonci Plazibat/Cropix/Cropix Ivana Nobilo/Cropix
Ante Čizmić/cropix/

Promet Pelješkim mostom vrlo je gust: dnevno ga pređe 13-18 tisuća vozila

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Kontrolni centar Zaradeže nadzire 92 kamere, od kojih 25 na mostu

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Voditelj Odjela za promet Hrvatskih cesta Slaviša Babić

Ivana Nobilo/Cropix

Vizura novog Pelješkog mosta

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/zadar/regional/zgode-i-nezgode-na-peljeskom-mostu-kojim-je-protutnjalo-437-tisuca-vozila-a-medu-njima-i-nepromisljeni-svatovi-1219395 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=2a07b7f5aaca2fbe6648d4d83fd6036cf1fb532e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Zgode+i+nezgode+na+Pelje%C5%A1kom+mostu+kojim+je+%E2%80%98protutnjalo%E2%80%98+437+tisu%C4%87a+vozila%2C+a+me%C4%91u+njima+i+nepromi%C5%A1ljeni+svatovi...&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fzadar%2Fregional%2Fzgode-i-nezgode-na-peljeskom-mostu-kojim-je-protutnjalo-437-tisuca-vozila-a-medu-njima-i-nepromisljeni-svatovi-1219395 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fzadar%2Fregional%2Fzgode-i-nezgode-na-peljeskom-mostu-kojim-je-protutnjalo-437-tisuca-vozila-a-medu-njima-i-nepromisljeni-svatovi-1219395 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Brzina je ograničena na 80 kilometara na sat, ali se po potrebi mijenja. Neki kamioni ipak smiju preko mosta, ali oni s opasnim teretom nikako. Signalizacija je tu, samo je treba znati pratiti [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MJESEC DANA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM
RegionalMJESEC DANA

Zgode i nezgode na Pelješkom mostu kojim je ‘protutnjalo‘ 437 tisuća vozila, a među njima i nepromišljeni svatovi...

Piše Ahmet Kalajdžić
27. kolovoza 2022. - 08:42

Mjesec dana od puštanja u promet Pelješkog mosta bio je povod za razgovor s voditeljem Odjela za promet Hrvatskih cesta Slavišom Babićem i ‘pretres‘ prvih tjedana rada Kontrolnog centra za nadzor i upravljanje prometom Zaradeže.

- Maksimalna brzina uvijek je 80 kilometara na sat, ali svi vozači dobro znaju da je treba prilagoditi uvjetima na cesti. Ako u kontrolnoj sobi uočimo gušći promet, ako pada kiša ili jače puše vjetar, svjetlosnim znakovima smanjimo ograničenje na mostu ali i pristupnim cestama putem promjenjivih. Ali, neki vozači voze iznad limita, dok mnogi koji prvi put vide most te veličine i oblika, voze značajno ispod limita koji ne znači da moraju voziti 80 kilometara na sat. Tko vozi 60, ne usporava jednako kao onaj tko vozi 40. Ovaj most i cesta su namijenjeni isključivo prometu motornih vozila, nikako vozila koja ne mogu razviti brzinu do 60 kilometara na sat. Skuteri od 50 "kubika" ne mogu ni mostom ni pristupnim cestama- napominje Babić.

image

Kontrolni centar Zaradeže nadzire 92 kamere, od kojih 25 na mostu

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Na mostu 25 kamera

Za nedavno bezočno pretjecanje BMW-a zaustavnom trakom kaže da je svjesno, s predumišljajem zločesto i drsko kršenje prometnih propisa:

-To nije slučajni prelazak u zaustavnu traku nego smišljena namjera da se pretekne kolona da vozač ne bi čekao! Zaustavna traka je isključivo za izvanredno stanje kvara. Svako namjerno kršenje propisa policija će sankcionirati, ali to je izolirani slučaj. Svi koji misle slično raditi poručujem: nemojte, skupo će vas stajati - kaže Babić.

Od 92 kamere na dionici, na mostu je 25 kamera, vidi se sve i ako se odmah ne uoči, utvrđuje se naknadnim pregledom snimke. Stoga nema razloga za rizična ponašanja u koloni. Tko se ponaša nesavjesno na mostu to čini i na autocesti gdje smo nedavno svjedočili da je vozač Porschea slično pretjecao kolonu kad se formirao SOS-koridor za vatrogasna i vozila Hitne pomoći dok se čekala intervencija.

Incident kamiona koji je polomio stupiće otkrio je malo znani podatak:

- Pogrešna je percepcija o zabrani teretnog prometa za sva teretna vozila. Nije! Tko ima utovar, istovar ili stanuje na Pelješcu ili otocima koji imaju trajektnu poveznicu s Korčulom i Mljetom i dalje smiju nekažnjeno obavljati prijevoz vozilima iznad 7,5 tona nosivosti mostom i pristupnim cestama! Izuzetak su samo opasne tvari! Inače, prosječni dnevni promet mostom je 15.500 vozila! Točnije, barem 13 tisuća radnim danima, maksimalno 18 tisuća u dane vikenda! U 28 dana prometovanja, Pelješkim mostom je prešlo ukupno 437 tisuća vozila, a da nismo imali ni jednu prometnu nesreću! - pohvalio se sugovornik.

image

Voditelj Odjela za promet Hrvatskih cesta Slaviša Babić

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Signalizacija i navigacija

Upravo je to najbolji kompliment kvaliteti izvedenih radova i kontroli prometa, ali i policiji: kroz Ston dnevno prođe više od 11 tisuća vozila ali zbog proširene ceste D-414 od Stona do Prapratnog te poboljšane prometne signalizacije dosad nije bilo značajnijeg zastoja u Stonu ni prometnih nesreća ili ugrožene sigurnosti:

- Ako je vozilo koje se polukružno okretalo imalo utovar ili istovar, smjelo je tamo biti, ali profesionalni vozač zna da se preko puna crta na kolniku i uz znak obaveznog smjera "ravno" ne smije polukružno okretati. Inače svjesno krši prometna pravila i propisa- ukazuje Babić.

Nakon početnih pritužbi vozača o neriješenoj signalizaciji i navigaciji koja ih upućuje na županijske ceste te zbunjuje, posebno kod Prapratnog, sugovornik podsjeća da su Hrvatske ceste prije otvorenja mosta prilagodile signalizaciju na način da se iz Splita prema Dubrovniku i obrnuto vozi preko Pelješkog mosta:- Iz smjera Dubrovnika uočit ćete da na spoju D-8 i D-414 prema Stonu u više nizova imamo putokaze koji vozače navode na Split lijevo a ne preko Neuma, dok vas na čvoru Prapratno putokazi ka Splitu navode lijevo. No, ljudi se zbune jer gledaju navigaciju a ne putokaze. Najčešće se koriste Google maps i odmah smo reagirali prema Googleu da na karte stave Pelješki most.

image

Vizura novog Pelješkog mosta

Ivana Nobilo/Cropix

Neki imaju drugu navigaciju koja to još nije učinila te ih sustav krivo navodi, iako vozači moraju pratiti putnu signalizaciju, posebno stoga što na cestama mogu biti i radovi koji ne moraju biti uneseni u navigaciju. Nadalje, ne smije se ući u zonu radova, stoga se mora paziti gdje usmjeravaju putokazi i prometni znakovi. Već prvi tjedan rada u Prapratnom smo dodatno na kolničke trake napisali Ferri ili ST, da se zna i pravac za Split. I za one što dolaze iz smjera Splita kolnik smo adekvatno obilježili za trajekt i Dubrovnik. Znači: imamo dva stupnja vođenja prometa, a društvu kapitala dali smo nalog da u Prapratnom postave oznake gdje je Pelješki most da vozači nemaju nedoumica. Na početku je tamo bila i policija te vozače usmjeravala, a sad već nije nužno jer sve funkcionira.

Nestašni svatovi

U Kontrolnom centru su izuzetno zadovoljni što su incidenti izolirani i dosad nije bilo prometnih nesreća unatoč gomili vozila. Sve se snima, pa tako i nestašna zaustavljena kolona svatova koja se fotografira:

- Ako već nije, sve će se sankcionirati. Alarmiramo policiju i mogu reći da dva biciklista koji su krenuli mostom, nisu stigli ni do polovice mosta, već ih je sustigla policija, kaznila i poslala tamo gdje se smiju kretati. Nejasnoća je bilo samo prvi dan, a pješaci koje vozači povremeno vide na mostu su radnici kineskog izvoditelja koji još rade na mostu i kontroliraju njegovih oko 700 senzora koji bilježe sve što se događa. Dakle, to nisu klasični pješaci koji prelaze preko mosta nego, nazovimo ih službena lica. U protivnom bi ih policija kaznila kao i nesavjesne vozače - kažu nam.

16. svibanj 2024 13:40