Kafići, barovi i restorani otvoreni su već nekoliko mjeseci od proljetnog lockdowna, no epidemija koronavirusa ne posustaje. I dalje su na snazi preporuke i restriktivne mjere koje direktno utječu na ugostiteljski sektor. To ostavlja vidljiv trag na njihovo poslovanje, ali i utječe na promjenu navika i ponašanje gostiju.
Istraživanje HEINEKEN Hrvatska u suradnji s agencijom IPSOS pokazalo je zanimljive rezultate.
Rezultati odgovora na pitanja vezana za poslovanje u ugostiteljskom sektoru u sljedećih šest mjeseci pokazuju da je 63 posto ispitanika izrazito pesimistično. Više od polovice ispitanika oporavak ugostiteljstva očekuje tek za nekoliko godina (54 posto), dok četvrtina (25 posto) očekuje daljnju eskalaciju širenja virusa i novi lockdown nalik proljetnom.
Osim toga istraživanje je pokazalo da u sljedećih šest mjeseci 17 posto ispitanika planira zatvoriti svoj ugostiteljski objekt, a 24 posto njih planira to učiniti privremeno – kroz jesen i zimu.
Dodatna ulaganja
Oni koji planiraju nastaviti poslovanje u hladnijem dijelu godine, spremni su na dodatna ulaganja kako bi zaštitili goste i zaposlenike. Više od 60 posto ugostitelja planira gostima i zaposlenicima osigurati dodatna zaštitna sredstva u nadolazećem razdoblju, 59 posto će dodatnim natpisima u objektima podsjećati na mjere i odgovorno ponašanje, 45 posto dodatno će educirati zaposlenike, a čak trećina, odnosno 33 posto uložit će u grijanje terasa kako bi gosti mogli i tijekom hladnijih mjeseci boraviti vani.
Uslijed teških uvjeta poslovanja mnogi su ugostitelji bili primorani smanjiti broj zaposlenika. Petina njih ih je bila primorana otpustiti veći dio radne snage (20 posto), ali ohrabruje činjenica da je čak 42 posto vlasnika ugostiteljskih objekata ipak uspjelo zadržati isti broj radnika kao i prije početka pandemije, a 2 posto ispitanika čak i zaposliti nove ljude.
Ugostitelji su odgovarali i na pitanja o promjenama ponašanja gostiju. Njih 82 posto ispitanika u većoj mjeri primjećuje da u objekte dolazi manje gostiju, da preferiraju vrijeme provoditi na terasama (77 posto), ali i da se kraće zadržavaju u objektu (59 posto).
Značajnije promjene u spolnoj strukturi gostiju koji dolaze u njihove objekte nisu primijetili, no 34 posto ispitanika primjećuje da u njihove objekte dolazi više mlađih gostiju.
Kod više od polovice gostiju (52 posto) u većoj mjeri se primjećuje pojačan oprez i držanje distance, a zanimljivo je da je 56 posto ugostitelja uočilo da gosti manje čitaju tiskovine koje su im dostupne u kafićima i barovima.
Vidljiv je i značajan pad u konzumaciji pića, što je očekivano s obzirom na manji broj gostiju koji posjećuje ugostiteljske objekte i koji se tamo kraće zadržavaju.