Kad je riječ o frazi "poznati i slavni" tu bi većina, nekako naučeno kroz godine, uvrstila tek nekoliko kategorija ljudi. Glumce, pjevače i sportaše. TV lica i voditelje, neki čak i političare. Sve one koje viđamo u javnome prostoru.
No u kategoriju, koliko god vam mrzak bio njezin naziv, "celebrityja", spadaju danas i mnogi koji su svoju popularnost ostvarili isključivo preko društvenih mreža.
Influenceri, blogeri, YouTube zvijezde, ali i one koje je planetarno popularnima učinila aplikacija za koju neupućeni kažu da je koriste isključivo djeca. TikTok.
Ako su i bili djelomično u pravu, nakon karantene povezane s pojavom koronavirusa, definitivno nisu. Ne samo da TikTok ne koriste isključivo djeca, već je aplikaciju u prvom tromjesečju ove godine skinulo 315 milijuna ljudi, pridonijevši ukupnome preuzimanju više od dvije milijarde.
Postao je TikTok tako treća najpreuzimanija aplikacija na svijetu, iza Messengera i WhatsAppa. Kratka videa koja snimaju korisnici dosegla su vrhunac popularnosti u karanteni, u kojoj se svijet našao u ožujku i travnju ove godine.
I TikTok prestao je biti "program za djecu", ozbiljni, odrasli ljudi na njemu su tražili razbibrigu, pa i sami snimali sadržaj.
No kad je u pitanju proizvodnja sadržaja na aplikaciji u vlasništvu tvrtke ByteDance sa sjedištem u Pekingu, neki itekako prednjače. Danas se među najpoznatijim licima iz javnog života nalaze upravo oni. TikTokeri.
Tinejdžeri ih pobožno prate
Iako termin još nije ustaljen, TikTok zvijezde na svojim profilima broje milijune pregleda, a njihovih je pratitelja isto toliko. A ako za brojna lica ove Z-generacije niste ni čuli, oni su svejedno popularnošću uspjeli nadmašiti neke od najpoznatijih ljudi.
Ovi novi, većinom mladi ljudi s "mega-celebrity" statusom postigli su ga na račun isključivo TikToka, okupivši oko sebe bazu uglavnom tinejdžera i mladih adolescenata koji ih pobožno prate.
Objavljivanje kratkih videa s koreografijama, komičnim sadržajem ili psinama, pa i savjetima i trikovima, zabavlja, pak, i sve ostale. Stoga se i popularnost – širi.
Ne iznenađuje stoga što se oni koji su osvanuli na TikToku probijaju lagano i u ostale sfere javnog života.
Dixie D'Amelio jedna je od njih. Ova 18-godišnjakinja iz Norwalka u Connecticutu potpisana je u svojim online biografijama kao pjevačica, no to je karijera kojoj se tek odnedavno posvetila.
Njezina prva pjesma "Be Happy" u nekoliko je sati ostvarila milijunske preglede. D'Amelio je granicu između TikToka i ostatka svijeta uspješno prešla i to sebi u korist – karijera pjevačice i više je nego izgledna s bazom fanova koji podržavaju svaki njezin pokret.
No njezina mlađa sestra, Charli D'Amelio, tek obara rekorde. 72,5 milijuna ljudi prati ovu 16-godišnjakinju na TikToku, a svaki novi video koji objavi uspješniji je od prethodnog.
Prisutnost na aplikaciji donijela joj je mjesto u HypeHouseu, udruženju TikTokera u Kaliforniji, ulogu u reklami prikazanoj u poluvremenu Super Bowla, a i ugovor s agencijom za talente. Sa svojih nepunih 16 godina, ova je djevojka već zarađivala nevjerojatne cifre.
Istovremeno je obična tinejdžerica. Njezina majka Heidi kućanica je, a otac Marc poduzetnik koji se bavi politikom. Ima stariju sestru, gore spomenutu Dixie (koja je u međuvremenu postala i zaštitno lice poznatog brenda za njegu kože Dermalogica) te ide u školu i druži se s vršnjacima.
No u isto vrijeme je i toliko popularna da se pojavila na pozornici s bendom Jonas Brothers i Bebe Rexhom.
Slava i izvan aplikacija
Što Charli radi?
Njezin talent je, očigledno, ples. Koreografije koje su i ranije bile popularan sadržaj na TikToku nitko nije toliko iskoristio poput nje. Plesala ona sama, s prijateljima, u kućnom ili "skockanom" izdanju, 16-godišnja Charlie oduševljava.
Plesala blesave plesove, ozbiljne koreografije, na originalne ili popularne predloške. Koja je njezina tajna? Ni ona sama ne zna.
Svoja videa uglavnom snima u sobi, prethodno se pobrine da je uredna. I upravo to je razlog zašto njezini vršnjaci toliko vole sadržaj koji objavljuje – ona je baš poput njih.
Autentična, a opet tako "svoja", blesava i šaljiva. Pokušate li naći drugi razlog, nećete mozganjem stići daleko.
I nemojte misliti da je njezina popularnost, kao i ostatka onih "u vrhu", poput Addison Rae, Zacha Kinga i Loren Gray "svijet za sebe". Možda vam se u ovom trenutku tako ne čini, no oni polako osvajaju scenu, šire prostor svoga djelovanja izvan aplikacije koja ih je proslavila i utvrđuju status pravih "celebrityja".
Koliko god vam, opet, mrzak bio taj izraz. Pjesme koje slušate na radiju dok se vozite na posao (Lil Nas, "Old Town Road"), obrade većinom klasičnih hitova, nastale su na TikToku. I proširile se i stigle, a vi i ne znate da ju je oblikovala aplikacija o kojoj mnogi još uvijek ne znaju ništa.
A mnogi su naučili u karanteni. U vrijeme koje je karakterizirala nesigurnost i izoliranost, nikad nije bilo lakše povezati se i osjećati sigurnim. Barem na kratko.