Razvojem interneta razvile su se brojne mogućnosti za zaradom i osnivanjem vlastitog posla. Svatko ima priliku pronaći svoje poslovno mjesto pod suncem. Među svim čarima internetskih platformi i mogućnosti, najpoznatiji je Instagram preko kojeg raznorazni influenceri objavljujući svoje fotografije stvaraju horde sljedbenika i na taj način zarađuju za život.
U tom moru virtualnih prilika posebno atraktivna je gaming scena o kojoj se u Hrvatskoj relativno malo zna. Njena vrijednost u svijetu mjeri se u miljardama dolara, samo rijetki su kod nas uspjeli iz toga napraviti vlastiti posao. Od igranja igrica stvorili su dobar biznis.
Alen Pejić iz Benkovca, svoju dječačku zaluđenost i ljubav prema igranju igricu, pretvorio je u svoj posao i tako spojio ugodno s korisnim. Alen je vlasnik Youtube kanala "TechXpose" i, kako najjednostavnije kaže, "njegov posao je igranje igrica" te je jedini u Zadarskoj županiji koji živi od toga.
- Ljubav prema igricama krenula je vrlo rano, kada sam se kao petogodišnjak prvi put susreo s "Game boyem". Nastavio sam igrati razne igrice i u osnovnoj i u srednjoj školi, a znao sam izostajati s nastave samo kako bih mogao igrati. To mi je uvijek bio doživljaj i volio sam to, prisjeća se 32-godišnji Alen svojih početaka.
Probao je razne poslove, bavio se PR-om i marketingom, ugostiteljstvom, ali igrice su na kraju prevagnule.
- Polako sam se počeo zagrijavati za kompjutere i gledao sam strane youtubere i njihova videa. Učio sam tako o raznim komponentama računala, što je dobro, a što nije. Prije pet godina otvorio sam vlastiti Youtube kanal i kada sam shvatio kako funkcionira zarada na toj platformi počeo sam malo po malo kupovati opremu. Testirao sam informatičku opremu, simulatore za igranje igrica te slagao računala u vrijednosti do par tisuća eura, govori Alen.
Malo po malo sve veći broj ljudi je počeo gledati njegova videa, a danas ima preko 100 tisuća pretplatnika. Kaže kako im se svidio njegov koncept testiranja jer on opremu nije komentirao na profesionalnom nivou već kao korisnik koji isprobava novu "igračku". Istaknuo bih prednosti i mane proizvoda, a na gledateljima je bilo da zaključe odgovara li im taj proizvod ili ne.
- Zarada na Youtubu nastaje kada vi kao vlasnik You Tube kanala postavite video i uključite reklame pokraj ili u videu.
Google vama plaća prikazivanje tih reklama prema njihovoj vrijednosti i području odakle reklama dolazi, a većinom se prema Google parametrima prikazuju reklame sa područja od kuda dolazi vaš gledatelj. Prvo sam krenuo preko Googla pa sam se prebacio na partnerske firme s kojima bih dijelio zaradu kako bih imao neke beneficije. Na primjer, partnerske tvrtke su za mene rješavale sve "papirnate" obveze, a moj posao je bio snimanje videa, objašnjava Alen dodajući kako je surađivao sa svim glavnim imenima u IT sektoru među kojima su globalni igrači kao što su Intel, Gigabyte, Kingstone, ASRock i još mnogi drugi.
Paralelno uz video testiranja informatičke opreme, Alen je objavljivao i video igranja igrica, točnije "game play".
- Razlikujemo "game play" i prohod. "Game play" je način u kojem vi snimite video kako igrate igricu, uživate i komentirate. Nakon toga ima oko pola sata posla uređivanja videa i onda ga objavljujete na svom kanalu. Prohod je kada prelazite i snimate igru od prvog do zadnjeg koraka uz komentare i onda to pretvarate u serijal od više videozapisa. Danas je napopularniji, stream koji kreće kada upalite igricu i streamate je uživo. Prednost streama je ušteda vremena jer se ne mora sređivati i učitavati (upload) video, ali i komunikacija s gledateljima s kojima stalno komentirate događanja u igrici, govori Alen dodajući kako su danas najpopularnije igrice, Fortnite i PUBG (PlayerUnknown's Battlegrounds).
U Hrvatskoj djeluju desetak Youtubera u gaming sektoru, dok je ta scena jača u Bosni i Hercegovini i Srbiji.
- U Srbiji i Bosni i Hercegovini godišnje se organizira nekoliko velikih događanja na kojima se Youtuberi druže s posjetiteljima, razmjenjuju iskustva, slikaju se s fanovima, a u Hrvatskoj tako velikih događanja nema, jedino InfoGamer u Zagrebu. U Srbiji se primjerice glazbena industrija povezala s Youtuberima koji igraju igrice pa snimaju zajedno isječke ili sudjeluju u glazbenim spotovima, kaže Alen ističući kako najveću gledanost ima iz Srbije (50 posto), zatim Bosne i Hercegovina (oko 30-ak posto) i tek onda iz Hrvatske.
- Youtube otvara mnoga vrata. Upoznajete različite ljude iz svih krajeva svijeta i nikada ne znate kada vam može doći izvrsna prilika. Svaki Youtube autor radi za svoje gledatelje i svaki sadržaj nema istu publiku. Do sada sam svašta prošao, i dobre i loše stvari, ali sve to je dobro iskustvo koje će mi pomoći u budućnosti, zaključuje Alen koji u slobodno vrijeme, kada ne igra uživa u ribolovu i uređivanju automobila.
To je njegov odmor za dušu.