U Osnovnoj školi Franka Lisice u Polači, tople rujanske dane na koje se inače ovih dana žale mnogi nastavnici i učenici zbog teškoća u izvođenju nastave pri još uvijek visokim temperaturama, odlučili su iskoristiti za školu u prirodi i tako dali primjer i drugim školama da pokušavaju napraviti nešto slično.
Zajedno s učenicima, izradili su klupe u školskom dvorištu na razne teme: nizinska Hrvatska, krški kraj, nebo, vinova loza, klupe u obliku gljiva, stabala, nastavnički stol sa simbolom Sunca... Naravno, ništa niti bez skulpture magarčića koja također ukrašava školsko dvorište.
Kako je došlo do izrade vanjske, ljetne učionice, ispričao nam je Mateo Torić, nastavnik povijesti i geografije u Polači.
- U školi imamo tzv. INA-u, Izvannastavne aktivnosti iz više predmeta. Već dugo međusobno surađujemo u takvim aktivnostima na način da upotpunjujemo neku osnovnu ideju koja je zamišljena. Na sličan način prije smo se izražavali kreativno ručnim radinostima, razne priredbe bi radili u školi na način da bi sami izrađivali rekvizite za predstave kao što su npr. mačevi, štitovi, zatim za božićne priredbe biblijskih tematika također bi osmišljavali scenografiju i izvedbu... Sve smo to zajedno radili i to je zbilja bilo prelijepo, što je davalo ljepotu i školi i nastavi u suradnji nastavnika s učenicima. Tako nam je pala na pamet ideja da napravimo na sličan način vanjsku učionicu jer se nastava sve više radi nekim modernim, digitalnim metodama što je odlično, ali isto tako htjeli smo nastavu spojiti s prirodom na način da se nastava nekad izvede izvan učionica, na svježem zraku, pod Suncem, da to bude nešto drugačije, a opet lijepo. Tako smo zamislili da napravimo od drveta jednu takvu vanjsku učionicu. I to smo i učinili, naručili smo drvenu građu sredstvima predviđenim za izvanastavne aktivnosti i dali se na posao – kaže nam nastavnik Torić.
Naručili su drvo iz Like, radi se o jeli koja je najadekvatnija za vanjski prostor i lako se održava. Zajedno s učenicima sve su zajedno napravili. Teže radove i izvedbe s opasnijim alatima izvodili smo domar i nastavnici, a učenici su pomagali u radu.
- Učionica je zbilja na kraju ispala odlično, izgleda kao da je „izrasla” iz ovoga kraja, što smo i željeli postići. Simbolika klupa i upućuje na to - jedna je simbol nizinske Hrvatske sa prikazom zemlje, naslikanog voća i povrća, druga klupa je simbol krša ovoga kraja, s morem, ribama, treća je simbol neba, zatim tu je i gljiva, maslina, nastavnička klupa sa simbolom Sunca. Ispod je položen benkovački pločasti kamen da bude sve ljepše, a postavljen je i magarčić kao simbol Dalmacije. Tamo održavamo i nastavu, osobito kad je lijepo vrijeme. Zasadili smo i jedno stablo koje će kroz određeno razdoblje stvoriti veliki hlad pa ćemo moći održavati nastavu i više nego do sada.
Najljepše od svega je da - ne samo što tamo djeca uče zajedno s nastavnikom – već se kad je mali i pogotovo veliki odmor tamo okupljaju i druže, sjede, pričaju, jedu marende... Uglavnom dosta budu u vanjskoj učionici i uživaju. Za sobom pospreme sve stvari i na taj način održavaju i red u prostoru, brinu se o svojoj vanjskoj učionici – kaže Torić.
Imaju iza škole još prostora, pa im je u planu – otkriva nam - napraviti još jednu učionicu koja bi bila namijenjena baš za nastavu, opremljena svom potrebnom opremom, kao da je nastava u „pravoj” učionici unutar zgrade. Vode i školsku zadrugu pa bi se na taj način sve lijepo upotpunjavalo.
- Ovi se projekti pokazuju odličnim za djecu i zato smo naša iskustva željeli podijeliti i s drugim školama kako bi ih potaknuli na takvo što. Mislim da je važno ovakvo povezivanje učenika i nastavnika u školi sa prirodom. Koliko god učionica bila opremljena najsuvremenijom digitalnom tehnikom, ako se kombinira s prirodom to je nešto zbilja fantastično, savršeni spoj – zaključuje nastavnik Torić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....