Hrvatska, Slovenija..., to su države čiji gosti najčešće posjećuju popularni "Boškinac", uz ponekog turista koji stiže čak s Dalekog istoka.
Borave li gosti u "Boškincu" zato što je nadaleko čuven po svojoj gastronomiji ili dolaze i neovisno o tome, pitamo Borisa Šuljića.
– Uglavnom su to lifestyle gourmet gosti koji biraju smještaj prema stilu toga kapaciteta, a opet im je i gourmet segment jako važan; znači, to nije klasična hotelska hrana, već nešto više. Osim vrhunskog smještaja i gastronomije, gostima je zanimljiva i vinarija, ali i prirodne ljepote podneblja u kojem se hotel "Boškinac" nalazi. Imamo mogućnost individualnoga kreiranja zanimljivosti prema tome tko što želi vidjeti i doživjeti s trpeze koju nudimo. Kao mali hotel ne možemo sami proizvesti neki suvisao, kontinuirani i konzistentan izvanhotelski sadržaj, već gostima organiziramo ono što je u ponudi naših poslovnih partnera. Imamo dva restorana: jedan je, zapravo, tradicionalna dalmatinska konoba, a drugi gourmet. Tu je i vlastita vinarija u kojoj organiziramo vinske probe, zatim posjete lunskim maslinicima, siranama, izlete brodom, unajmljivanje brodova, vođene ture obilazaka prirodnih ljepota... Mnogi gosti se, pak, ne miču "s briga" i jednostavno uživaju u svemu onome što im "Boškinac" kao zaokružena cjelina nudi – kaže naš sugovornik.
Umela ih inflacija
Šuljić za ovogodišnju turističku sezonu bez uvijanja kaže da je pomalo razočaravajuća. Doduše, nije ona bogzna kako podbacila, ali u jednom dijelu godine došlo je do globalnog poremećaja unutar cijele turističke industrije.
Tako je od trećeg mjeseca nastupila "bremza", naprosto zato jer je inflacija svakim novim danom jačala. To je utjecalo na smanjenje potrošnje, pri čemu nisu toliko "patili" oni koji se bave iznajmljivanjem smještaja, ali je ostala potrošnja bila nešto manja.
– Više je razloga za to i dugo bi ih bilo sad nabrajati, ali sigurno smo jednim dijelom i mi s našom ponudom na obali tomu dali povoda. Krivci su razni "fake ugostitelji" koji se tom djelatnošću bave paušalno ili vrlo površno, a na njih, da tako kažem, u apsolutnom broju otpada najveći broj "stolica". Takvi su neopravdano dizali cijene a da za to nisu imali nikakvo pokriće u kvaliteti usluge i sadržaja. Tu je zbilja bilo glupih primjera, ali to je naša stvarnost – ističe Šuljić.
– Mi nismo značajno podizali cijene usluga u hotelu, već ih tek blago korigirali. One su u smještajnom dijelu ostale manje-više na razini prošle godine. Podigli smo ih za desetak posto, koliko ih je inflacija "pojela". Dogodio se i prelazak s kune na euro, što će na duge staze pomoći turizmu, ali u ovom se trenutku to još i ne osjeti. Kažem, lovci u mutnom su ranije, dok je u pitanju bila konverzija, lakše "mutili vodu", a sad kad imamo jedinstvenu valutu, ljudi uglavnom lakše psihološki određuju koje su njihove granice što se potrošnje tiče. Zato su opravdano kaznili neke pružatelje usluga u turizmu, a kolateralno je stradala i većina nas koja nudi kvalitetu. Mislim da ćemo od eura imati koristi, ali moraju se ohladiti naše usijane glave – mišljenja je Šuljić.
Neizostavno je ne spomenuti Michelinovu zvjezdicu, jedinu na području sjeverne Dalmacije, koju "Boškinac" godinama uporno "brani". Koliko je to dobro za sam hotel, toliko je teško i zahtjevno zbog visokih kriterija koje takva oznaka sa sobom nosi. Namjeravaju li "jurišati" na dvije zvjezdice?
Stvaraju kadrove
– Uvijek aspiriramo boljemu i nastavit ćemo u tom smjeru, ali tako da taj pritisak ne bude nešto što bi nam pričinjavalo poteškoće u životu i radu, kao i razumijevanju gastronomije. U tom smislu je teško, jer dok branimo standarde Michelina, odnosno standarde visoke gastronomije, najizloženiji smo tržištu. Najlakše je zarađivati u toj nekakvoj "prevarantskoj klasi", u kojoj se nude lignje kupljene i već panirane po šest eura za kilogram, da bi ih se poslije prodalo po 18 eura, a da praktički s njima nisi ni uprljao ruke. A mi imamo i skupu kvalificiranu radnu snagu i puno više radnika od drugih. Dalje, koristimo i skuplje namirnice, "operiramo" sa skupim inventarom, čašama, tanjurima... A tu nas porezne škare nepravedno "šišaju", jer jedan fast food "zagađuje", dok smo mi multiplikatori koji stvaramo i odgajamo kadrove u gastronomiji. Pogledajte samo primjere svih vodećih restorana, na koji su način oni multiplikatori u društvu, koliko su pridonijeli obrazovanju ljudi, koliko je dodatne vrijednosti stvoreno kroz ovih desetak godina... A to nije lagan posao, i zato nas porezna politika nepravedno tretira u odnosu na one koji taj teret ne podnose, no opet, iskreno rečeno, on nije za svakoga, jedino entuzijasti mogu izdržati takav pritisak – ističe Šuljić.
S posljednjim danima listopada "Boškinac" je zatvorio svoja vrata. Hotel se otvara do 22. ožujka, no konoba će biti otvorena za obilaske i vinske ture na poziv. Osoblje je trenutno na odmoru, nakon čega će početi pripreme za iduću sezonu, koja će početi vikend prije Uskrsa 2024. godine.
Do tada, u očekivanju zasluženih nagrada, "Boškinac" odmara "na brigu", a njegovi vlasnici i djelatnici smišljaju nove neodoljive gastronomske užitke u kojima će uživati gosti hotela s pet... pardon s (previsoke) četiri zvjezdice. I onom jednom, ali vrijednom – Michelinovom!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....