StoryEditorOCM
Zadar plusNA ODJELU ZA EKONOMIJU

Održane besplatne radionice za izrade poslovnih planova za učenike, evo kako su srednjoškolci postali poduzetnici na jedan dan

Piše Zadarski.hr
10. travnja 2024. - 17:57

Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru održao je u suradnji s tvrtkom Digital park besplatne radionice izrade poslovnih planova za učenike srednjih škola. Radionice su se održale 5. travnja 2024. na Odjelu za ekonomiju Sveučilišta u Zadru na Višnjiku, Splitska ulica 1. Radionicama je prisustvovalo ukupno 28 učenika različitih srednjih škola.

U uvodnom govoru u cilju motivacije učenika, Luka Perović, direktor tvrtke Digital park, istaknuo je na temelju vlastitog iskustva studiranja dva čimbenika kao najvažnija za uspješno i kvalitetno studiranje. To je svakako marljivo i vrijedno učenje s ciljem stjecanja trajnih znanja vještina kao sigurnog temelja za buduće snalaženje na tržištu rada te upoznavanje, druženje te razmjenu znanja i vještina s drugim studentima.

“Radionice izrade poslovnih planova osmislili smo s ciljem promoviranja poduzetničkog načina razmišljanja koji nije rezerviran samo za poduzetnike. Poduzetnički način razmišljanja i poduzetničke vještine poput kreativnosti, inovativnosti, samoinicijative i sposobnosti rješavanja problema korisne su za sve pojedince bez obzira na njihovu profesiju. Ove vještine stoga potiču osobni i profesionalni razvoj. Iz tog razloga radionice izrade poslovnih planova organizirat ćemo i narednih godina” istaknuo je pročelnik Odjela za ekonomiju doc.dr.sc. Jurica Bosna.

Edukacijski dio radionica vodile su asistentice Marijana Jerić, mag.oec. i Monika Hordov, mag.oec. Učenici su na radionicama dobili praktične savjete i alate potrebne za izradu poslovnih planova čime su stekli poduzetničke kompetencije planiranja. Razvili su vještine osmišljavanja poslovnih strategija i rješavanja problema u poduzetničkom kontekstu.

Nakon edukacijskog dijela polaznici su imali priliku testirati svoja stečena znanja radeći u timu. U natjecateljskom dijelu ukupno jedanaest učeničkih timova se međusobno natjecalo u rješavanju tri zadatka. Zadatke su osmislile voditeljice radionice s profesoricom Ivonom Mikulandrom Volić, višom predavačicom i Lukom Perovićem, direktorom tvrtke Digital park.

Učenici su oformili timove kroz koje su stvorili suradnju, podijelili ideje, vještine i resurse te ukomponirali svoje različite perspektive i talente kako bi kroz zajednički rad izradili kvalitetne poslovne planove. Važno je naglasiti da timski rad potiče razvoj vještina suradnje rješavanja problema, te omogućuje učenicima da steknu iskustvo rada u grupi, što je od presudne važnosti za njihov daljnji razvoj i buduće karijere.

U prvom zadatku timovi su morali osmisliti poslovni plan gdje je fokus bio na kreativnom razmišljanju i razvoju poslovne ideje. Potrebno je bilo osmisliti poslovne strategije i rješenja problema u poduzetničkom kontekstu.

U drugom zadatku bilo je potrebno izraditi Media plan za promociju poduzeća na temelju dobivenih inputa. Učenici su trebali temeljito razmotriti svaki ponuđeni oglasni kanal i argumentirati svoje odluke raspodjele budžeta i perioda za koji su se odlučili u skladu s ciljevima promocije i ciljnim tržištem.

Treći zadatak odnosio se na osmišljavanje društveno odgovorne komponente tvrtke koju su odabrali.

Tvrtka Digital park predstavljala je primjer dobre prakse koja se od svog osnutka pozicionira kao društveno odgovorno poduzeće. Kako bi isto postigla unutar svoje poslovne politike ugradila je društvenu i ekološku komponentu. Društvena komponenta ogleda se u jedinstvenom poslovnom modelu koji podrazumijeva mjesečnu pripremu i organizaciju različitih tema unutar spektra prihvaćenih društveno odgovornih tema. Navedenom akcijom, pružaju priliku u prvom redu neprofitnim organizacijama (Udrugama) da svoje aktivnosti i rad promoviraju putem atraktivnog, modernog medija bez troška.

Digital park nikada ne naplaćuje oglašavanje, a izmjenama teme svaki mjesec pruža se prilika mnogima u promociji svojih aktivnosti. Također, Digital park svojom poslovnom politikom obvezao se dio ostvarenog profita redistribuirati za kupnju i sadnju stabala čime želi potaknuti proširenje zelenih zona i parkova.

Tvrtka Digital park osigurala je ukupno 900 eura za dodjelu nagrada najuspješnijim timovima (tri nagrade po 300 eura). U povjerenstvu za odabir najboljih timova sudjelovali su Luka Perović, mag.oec. (Digital park, direktor), Ivona Mikulandra Volić, viši predavač i izv.prof.dr.sc. Sonja Brlečić Valčić (Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru).

Najuspješniji tim u rješavanju prvog zadatka bio je tim naziva KOVA, članovi:

- Dominik Kovačević

- Antonio Kovačević

Učenici Gimnazije Frane Petrića u Zadru.

 

Najuspješniji u rješavanju drugog zadatka bio je tim naziva ETA, članovi:

- Ena Šimičević

- Toni Jurjević

- Adrian Milin

Učenici srednje Ekonomske i birotehničke škole u Zadru.

 

Najuspješniji u rješavanju trećeg zadatka bio je tim naziva 300€, članovi:

- Frane Žmire

- Roko Krupić

- Juraj Veselinović

Učenici srednje Ekonomske i birotehničke škole u Zadru.

15. studeni 2024 10:00