Dvanaesto izdanje plesnoga festivala Monoplay, četverodnevno plesno slavlje u Zadru, počinje u ponedjeljak, 24. kolovoza.
Glavni program ovogodišnjega, dvanaestoga festivala Monoplay održava se u Kazalištu lutaka u Zadru, kao i ispred na Poljani Branka Stojakovića. On uključuje osam izvedbi, od čega tri rada renomiranih europskih umjetnika te pet radova domaćih umjetnika i umjetnica.
Festival u ponedjeljak, 24. kolovoza, otvara plesna izvedba "Held Dear" britanskog plesnog umjetnika Julyena Hamiltona. On na sceni djeluje više od četrdeset godina i smatra se pokretačem inovativnog performansa, a njegov se rad bazira na improvizaciji.
Kad u utorak Matea Bilosnić iziđe na pozornicu u triptihu "Ab ovo", koji izvodi u suradnji sa Zadranima Patriciom Gospić i Naonarom, obilježit će se dvanaest godina njezine veze s ovom jedinstvenom zadarskom plesnom manifestacijom.
Naime, festival je osnovan kako bi se upravo njoj pomoglo prikupiti sredstava da bi joj se olakšao odlazak na plesnu akademiju u Salzburg. Danas, 12 godina kasnije, ona je zvijezda glavnog programa festivala koji privlači zvučna imena svijeta plesa.
Pitali smo Mateu što za nju znači Monoplay, gdje stoji Zadar što se tiče plesa te mnoge druge zanimljive stvari plesne tematike.
– Odmah na početku mogu reći da je za mene Monoplay najdraži festival na svijetu! Što zbog specifičnosti da je jedini u zemlji koji se bavi isključivo solo izvedbom, što zbog ljudi involviranih oko festivala, poput mjetničkih voditeljica Sanje Petrovski i Petre Hrašćanec. Jako mi je blizak srcu i svake se godine, gdje god bila, rado odazovem. Mislim da sam u ovih dvanaest godina propustila samo dva – govori nam Matea, koja već godinama sudjeluje i u samoj organizaciji festivala koji iz godine u godinu samo raste.
– Raste i broj publike koja već dobro zna što je Monoplay. Više ne moramo mi dolaziti do ljudi i obavještavati ih, već smo posljednjih godina toliko prisutni u gradu da oni sami dođu do nas. Mislim da smo na jedan način "odgojili" publiku tako da ona točno zna da je kolovoz rezerviran za izvedbe sola – pojašnjava Matea, dodajući kako Zadar kao grad visoko kotira u Hrvatskoj što se tiče plesnog sadržaja, broja plesača, ali i projekata.
– Nas, koji smo potekli iz Zadarskog plesnog ansambla pod vodstvom Sanje Petrovski sigurno je desetak s diplomom u plesu. Profesionalno se bavimo plesom te imamo i volje i želje za razne nove umjetničke projekte, edukativne programe i radionice koje se lakoćom popune. Upravo je u tijeku i Stream Zadar eduktivna platforma koja prethodi festivalu. Također, svake je godine premijera cjelovečernje plesne predstave Ansambla. U zadnjih desetak godina jako se napredovalo u organizaciji, povećala se i količina sadržaja i usuđujem se reći da smo drugi grad iza Zagreba na plesnoj karti Hrvatske - kaže Matea koja se odlučila vratiti rodnom gradu, ali kako kaže, za sada joj je Zadar samo baza iz koje odlazi na razna gostovanja.
Druga obitelj
– Ja sam na relaciji "dođem i odem". Do kraja Monoplaya sam u Zadru, zatim idem u Dubrovnik, pa u Zagreb, onda se vraćam u Zadar, a nakon toga putujem u Ljubljanu... Stalno sam u pokretu i to mi odgovara – ističe Matea, koja je počela plesati s 13 godina u Zadarskom plesnom ansamblu, koji pak iduće godine slavi 30 godina postojanja.
– Oni su moja druga familija! To je divna skupina ljudi, te me rad s njima uvijek iznova vraća Zadru. Prvi put sam s njima prije dvije godine radila u ulozi koreografa na cjelovečernjoj predstavi Gozd te mi je to bilo sjajno iskustvo! Uživala sam biti s „druge strane”, posebno kad radiš s ljudima koje i osobno poznaješ – kaže te naglašava kako je do tog trena radila solo i duete, a to joj je pomalo otvorilo vrata za druge stvari.
– Bavim se i multimedijom, ali i autorskim projektima te koreografijom i scenskim pokretom za dramske predstave. Zato mogu reći da se od plesa u Hrvatskoj može živjeti, ako se ne fokusiraš isključivo na jednu vrstu plesa – zaključila je Matea.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....