StoryEditorOCM
Zadar plusDRUGAČIJI PROMO SPOT

Prazne ulice kao snažna poruka Zadranima: "Kad sve ovo prođe i kad se furešti vrate, neka nađu grad kakav dugo bia nije!"

Piše Matea Gugić
12. svibnja 2020. - 22:30
Novi kompletno drugačiji promo spot snimljen u doba korone, na praznim ulicama Zadra - autori: Vladimir Miketa, Kaltrina Čeku i Dujo MiočićHanza Media

Prije nekoliko dana na Facebooku je počeo kružiti intrigantan video praznog Zadra kroz koji pleše voditeljica Zadarskog plesnog ansambla Sanja Pertovski. Da nije zanimljivog teksta koji prati video, rekli bismo da se radi o promociji plesa... No, poruka ovog uratka sasvim je drugačija.

Naime, mladi dvojac Kaltrina Čeku i Dujo Miočić vlasnici agencije Adriatic Luxury Villas, u vrijeme pandemije korona virusa i karantene u kojima su se i sami uz svoje sugrađane našli, došli su na ideju da iskoriste prazne gradske ulice i neviđenu tišinu za jednu kompletno drugačiju promociju svoga grada. Odlučili su sve njegove atrakcije i znamenitosti snimiti u izdanju u kakvom još nisu snimljeni kako bi se prikazala njegova iskonska ljepota, bez distrakcija. U realizaciji ideje najviše im je pomogao zadarski snimatelj i redatelj Vladimir Miketa, o kojem smo imali priliku pisati.

Kako su došli na ideju snimanja ovog originalnog promotivnog videa, koliko je trajalo i kako je izgledalo to snimanje te koja je njegova poruka, razgovarali smo s vlasnicima agencije, Dujom i Kaltrinom.

image
YT Adriatic Luxury Villas


- Nakon što je proglašena pandemija, a granice zatvorene, postalo nam je svima jasno da je turizam na jako klimavim nogama. Posao u našoj agenciji je drastično opao, svakodnevni brojni upiti i rezervacije odjednom su stali, a mi smo se prvi put od kad poslujemo suočili s pravom krizom. Smanjeni obujam posla rezultirao je, naravno, većom količinom slobodnog vremena, za koje smo odlučili da ga ni u kom slučaju nećemo tratiti, već nastavljamo raditi istim intenzitetom. Korona kriza nam je omogućila da se posvetimo stvarima za koje do sada nismo imali vremena, otvorila nam je vidike, probudila nove ideje. Tako se rodila i ova! Prazne ulice i trgovi, puste orgulje i Pozdrav suncu, kakve ne viđamo u klasičnim turističkim video spotovima ili na promotivnim fotografijama. S tom idejom javili smo se osobi za koju smo smatrali da bi taj posao odradila najbolje, a to je Vladimiru koji je taj projekt objeručke prihvatio te predložio i plesnu ulogu koja bi čitav projekt podigla na jednu višu razinu – započinje Dujo, a Kaltrina se odmah ubacila:

- Od ideje do realizacije nam je trebalo otprilike tri tjedna, dok se ideja nije dobro razradila, kostim sašio, a svi rekviziti za snimanje nabavili. Kostim je djelo etablirane kostimografkinje zadarske nezavisne scene, Anite Gorete, koja je unatoč zatvorenim trgovinama s krojačkim materijalima, napravila odličan posao u rekordnom vremenu. Veliku nam je uslugu napravio i hotel Teatro Verdi iz Zadra s time što nam je posudio naš najvažniji rekvizit na snimanju, hotelska kolica kakva koriste sobarice. Zaredalo se i nekoliko kišnih dana zbog kojih smo morali odgađati snimanje, no moram priznati da je snimanje na praznim ulicama grada Zadra bilo jedno jedinstveno i čarobno iskustvo, ali kao što i u videu kažemo: “Zadar su ljudi bez kojih života nema”, pa moramo priznati da nas ipak više vesele ulice koje su od ovog tjedna ponovno pune – istaknula je Kaltrina.

I jedan i drugi pojasnili su nam kako su ovim video spotom htjeli prenijeti javnosti poruku kako kao ljudi ne smijemo gubiti vrijeme i žalovati za nekim prošlim stvarima, za vremenima i sitnicama prije korone, već iz cijele ove situacije izvući najviše što možemo.

- Treba poraditi na sebi i posvetiti se pravim vrijednostima, onome što nam možda nije do sad bilo prioritetno. Ovo svatko od nas može na sebi primijeniti na drugačiji način. Mi smo to svakako napravili. Ne treba uzimati više stvari zdravo za gotovo, jer kao što vidimo, danas jesmo, sutra već nismo – iskrena je Kaltrina.

Ciljana publika, tvrde, bila je lokalno stanovništvo, odnosno stanovnici Zadra i okolice, kojima su se ovim videom direktno obraćali, no, naglasili su kako smatraju da se u njemu može pronaći većina stanovnika Lijepe naše.

image
YT Adriatic Luxury Villas


- Izvrstan tekst za video napisao je sam redatelj, Vladimir Miketa, a mi smo predložili u sam tekst ukomponirati i stihove Slavka Mikolčevića, koji je o Zadru pisao nakon drugog svjetskog rata u svojoj pjesmi “Srušeni Grad”. Samim time htjeli smo naglasiti poveznicu između duha i morala koji su zavladali među njegovima stanovnicima onda, kao i danas. Čim je Miketa spomenuo plesnu ulogu u videu, nitko zapravo nije dvojio oko njenog utjelovljenja. Sanja Petrovski, kao poznata zadarska plesačica, s više od 40 godina umjetničkog djelovanja, koreografkinja, plesna pedagoginja, umjetnička voditeljica i osnivačica Zadarskog plesnog ansambla, bila je prva i jedina opcija. Sanja je pristala i tad se zapravo čitava priča zakotrljala – prepričava nam Dujo.

Ovaj video o praznom Zadru i posljedicama koje je novonastala situacija ostavila na njega, prepun je umjetničke simbolike i jakih emocija.

- Naime, Sanja Petrovski u ulozi hotelske sobarice lucidno čisti prazan grad: usisava puste trgove, riba napuštene ulice, lašti prazne izloge, sve što jednoj hotelskoj sobarici ne priliči. U jednom trenutku, gledajući svoj odraz lica u izlogu Hrvatskog Narodnog Kazališta, oslobađa se svoje stroge uniforme i frizure te započinje ples s praznim gradom i njegovim ulicama. Prazan grad Zadar postaje njena idealna plesna pozornica. U njenom plesu se očituje nevjerojatna, kako plesna, tako i životna energija, kojoj nitko drugi ne bi mogao konkurirati – zaključio je Dujo.

Na vama je samo da pogledate video i prepustite se emocijama...

"Hrvatska je zapravo u puno boljem položaju od nekih drugih receptivnih turističkih tržišta, upravo zbog blizine svojim emitivnim turističkim tržištima."

Dugo se bavite turizmom te vjerujemo kako ste dovoljno kompetentni da prokomentirate kakav bi mogao izgledati (zadarski) turizam nakon korone? Znamo da nije jednostavno tako teške stvari predviđati, no možete li ponuditi neko svoje mišljenje/viđenje stvari.  

- Mi, kao turistička agencija koja se bavi iznajmljivanjem luksuznih nekretnina koje se najčešće nalaze daleko od gradske vreve, još smo za vrijeme najveće “korona-špice” imali upite od strane gostiju sa zapadnog europskog područja, koji su htjeli svoju karantenu provesti u kućama s bazenom na osami. To im se činilo kao bolja opcija od zatvaranja u stanove, bez mogućnosti kretanja. Bilo bi neozbiljno s pretjeranom sigurnošću išta prognozirati u ovoj neizvjesnoj situaciji, ali predosjećamo kako bi neposredno nakon otvaranja granica i ponovnog buđenja turističkog prometa u Hrvatskoj, nekretnine na osami koje gostima nude bogatu paletu zabavnih sadržaja i opcija zbilja mogle biti najtraženija roba na tržištu. Iako, ne možemo reći da nas trenutna teška situacija u avio-industriji ne zabrinjava, Hrvatska je zapravo u puno boljem položaju od nekih drugih receptivnih turističkih tržišta, upravo zbog blizine svojim emitivnim turističkim tržištima. Kao što znamo Istra i Dalmacija su oduvijek bile popularne auto-destinacije i to bi nam u bliskoj budućnosti moglo biti od krucijalne važnosti. Zato smatramo da kraj ove krize moramo dočekati spremni i bez zaostataka, a izgubljena predsezona nas ne smije usporiti niti obeshrabriti. Izađimo iz ovoga pametniji za jednu tešku, ali veliku životnu lekciju. Naš savjet svim iznajmljivačima je da ne gube nadu, već nastave podizati kvalitetu svoje ponude. Za bilo kakve sugestije i pomoć stojimo na raspolaganju svima, jer kao što i u našem videu kažemo „Kad sve ovo prođe i kad se furešti vrate, neka nađu grad kakav dugo bia nije.“ Budimo spremni! - poručuju Kaltrina Čeku i Dujo Miočić iz agencije Adriatic Luxury Villas.

image
Jure Miskovic/Cropix
21. studeni 2024 03:48