Konačno će se realizirati dugoočekivani višeosjetilni - senzorički dječji park u Vruljici.
Taj je park novi koncept igrališta, a niknut će na površini od približno 4.000 m2. Djeca i mladi u zaokruženoj sredini postižu iskustveno, cjelovito i socijalno učenje. Učenje kroz igru zasigurno je najvažniji i neizostavni segment boravka djece na dječjim igralištima.
Koliko je igra važna u razvoju svakog djeteta govore i brojna provedena istraživanja na ovu temu. Zašto?
- Jer djeca kroz igru svakodnevno uče kreativno rješavati probleme, izražavati osjećaje i poštivati osjećaje drugih, razvijaju socijalne i relacijske vještine s obitelji, neovisnost i samopouzdanje u svoje sposobnosti, samopoštovanje te poštovanje drugih – istaknuli su iz gradskog Ureda za EU fondove koji je pokrenuo projekt ovoga parka.
Ovakvi javni prostori upravo zato danas više nego ikad postaju prostori ne samo za rekreaciju i igru, nego i prostori s terapijskom i rehabilitacijskom funkcijom.
Višeosjetilni parkovi
Višeosjetilni park je prostor u kojem se nudi široka paleta doživljaja igre koji posredno utječu na kognitivni i socijalni razvoj, senzornu stimulaciju te finu i grubu motoriku djeteta.
U centar pozornosti stavljaju djetetov razvoj i učenje kroz igru u interakciji s drugima, i malima i onima malo većima, djece s razvojnim teškoćama i djece urednog razvoja.
- Dobro dizajnirana višeosjetilna igrališta potiču učenje i druženje u zanimljivom i sigurnom okruženju. Ljuljanje, okretanje i penjanje uče dijete kretnji, ravnoteži, snalaženju u prostoru. Poticajno okruženje omogućuje da dijete dolaskom u višeosjetilni park o problemima s kojima se susreće, svakog puta iznova, promišlja na drugačiji način koristeći paletu dostupnih igrala i opreme, ali i surađujući s drugom djecom koja u tom trenutku borave u parku – istaknuli su Ureda za EU fondove.
Upravo ovo iskustveno učenje podupire djetetov razvoj i to:
- kognitivni razvoj: kroz brojanje, veličine, razumijevanje razlike između tonućeg i plutajućeg, punog i praznog, kroz rješavanje problema i donošenje odluka kad dijete dobije materijale i samo smisli kako ih koristiti.
- razvoj jezika: teme igrališta i igre dijete će koristiti za komunikaciju s drugima prisutnima na igralištu, bilo izražajnim ili opisnim jezikom.
- emocionalni i socijalni razvoj: kroz promatranje i suradnju s drugima. Naučit će izraziti svoje osjećaje, dijeliti svoje ideje, ali i učiti razumijevati tuđe mišljenje.
- motorički razvoj: učiti kako kontrolirati svoje tijelo i steći osjećaj za smjer i prostor.
- kreativni razvoj: kroz uključivanje u prilike za izražavanje svoje kreativnosti kako bi izgradilo svoje samopoštovanje.
Višeosjetilni park u Vruljici
Ovaj pomno koncipiran prostor koji svojim elementima i sadržajem omogućava učenje kroz osjetila obuhvatit će igralište za najmlađu djecu koje se jednostavnim komunikacijskim putevima prilagođenim svim skupinama korisnika parka spaja sa središnjim dijelom u kojem će biti smještena igrala i oprema za djecu s teškoćama u razvoju te se dalje nastavlja do igrališta za stariju djecu.
Stavljanje djece s razvojnim teškoćama u samo središte zbivanja omogućava njihovo jednostavnije uključivanje u igru s ostalim korisnicima parka. Učenje djece toleranciji, jednakosti i nediskriminaciji od malih nogu te prihvaćanje različitosti ključ je primjene riječi „inkluzija“ u stvarnom i svakodnevnom životu lokalne zajednice.
- I naš grad ovime se priključuje brojnim gradovima diljem svijeta, s osnovnim ciljem stvaranja sigurnih, uključivih, pristupačnih i zelenih javnih prostora za sve skupine našeg društva, koji su izgrađeni kako bi osigurali i stvarali mirno, inkluzivno i participativno društvo te promicali zajedničko življenje i socijalnu uključenost – zaključili su iz gradskog Ureda za EU fondove.