StoryEditorOCM
Arhivaatraktivni suv

Predstavljamo Mazdu CX-9: japanski gorostas neodoljivog KODO dizajna

Piše PSD.
1. prosinca 2015. - 19:21
Mazda je na ovogodišnjem salonu automobila u Los Angelesu predstavila drugu generaciju modela CX-9, SUV-a srednje veličine sa sedam sjedala u tri reda s kojim pretendira na ulazak u višu klasu.

Istodobno u novom SUV-u prvi put je ponuđen SkyActiv-G benzinac s turbopunjačem obujma 2,5 litara visoke učinkovitosti i odličnih performansa.

Riječ je o najmoćnijem motoru u Mazdinoj ponudi pri čemu verzija za sjevernoameričko tržište razvija 250 KS pri 5000 okretaja uz okretni moment od 420 Nm pri niskih 2000 „điri“.

Turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem koji je napravljen na bazi 2,5-litrenog atmosferskog motora ugrađuje se u Mazdu CX-5 i Mazdu 6, pri čemu novi agregat pruža još snažnije linearno ubrzanje, osobito pri niskim i srednjim „đirima“ uz vrhunski odaziv papučice gasa.



Koristeći se Mazdinim geslom „rightsizing“ (prava veličina) poput ostalih SkyActiv motora, umjesto danas popularnog „downsizinga“, ovaj agregat neutralizira tipične mane turbomotora, kao što su slabost pri kretanju, tzv turborupa i često razočaravajuća potrošnja u stvarnim uvjetima vožnje.

Od tehničkih detalja treba izdvojiti Mazdin „Dynamic Pressure Turbo“, prvi turbopunjač na svijetu koji povećava učinak turbine varirajući razinu pulsacija ispušnih plinova prema broju okretaja motora.

Istodobno, hlađeni sustav recirkulacije ispušnih plinova (ERG) pomaže agregatu da zadrži idealan omjer smjese zraka i goriva omogućavajući točnu količinu kisika potrebnog za izgaranje određene količine goriva u širokom rasponu režima rada motora. Ovaj motor će se naprije ugrađivati u potpuno novu Mazdu CX-9, a razvijen je prije svega za tržište Sjeverne Amerike.



Mazdin SUV srednje veličine u drugom generacijskom izdanju s dužinom od 506,5 centimetara kraći je od prethodnika za 3 centimetra. Istodobno je međuosovinski razmak povećan za 55 milimetara, čime je profitirala unutrašnjost i prostor namijenjen za noge putnika.

Isto tako zbog toga je olakšan ulazak putnika u treći red sjedala. Kraći su i prevjesi na oba kraja modela CX-9, prednji za 59 mm, stražnji 25 mm čime se dobilo na atraktivnosti i dinamičnosti Mazdina SUV-a srednje veličine.

Uza sve to novi model lakši je od prethodnika 90 kilograma što će pozitivno utjecati na vozne karakteristike i dinamiku vožnje. Mazdin najveći SUV bit će opremljen kotačima od 18 do 20 cola.



Izvana novi CX-9 krasi najnovija interpretacija nagrađivane Kodo filozofije dizajna (duša pokreta), dok je kao i ostali modeli ovog japanskog prouzvođača napravljen temeljima SkyActiv tehnoogije, kako bi pružio beskompromisnu kombinaciju vrhunski performansi i učinkovitosti, zajedno s karakterističnim „Jinba Ittai“ iskustvom vožnje koji inspiraciju pronalazi u kultnom roadsteru MX-5.

Novi CX-9 bit će opremljen naprednim sigurnosnim sustavima i-Activsense kao i i-Activ AWD, inteligentnim sustavom pogona na sve kotače.

Od planirane godišnje proizvodnje od 50.000 primjeraka Mazde CX-9 pretpostavka je da će oko 80 posto vozila trebalo završiti u Sjevernoj Americi. Loša vijest za Europljane je što se ovaj model, barem za sada, neće nuditi na Starom kontinentu.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 23:25