Kad god ispravljam testove uvijek se nasmijem. Djeca su zakon! Stavit ću + na prvi ponuđeni odgovor - premda tako ne piše u knjizi. Prava škola za život!
Napisala je to na svom Facebook profilu Marlena Bogdanović, učiteljica iz Osnovne škole Tučepi. A što je to tako dobro nasmijalo ovu učiteljicu iz male dalmatinske škole?
U testu iz Prirode i društva sedmi zadatak je glasio ovako: Na svaku crtu napiši što rade ljudi našeg zavičaja u jesen. Drugašić je ponudio tri odgovora na zadane tri crte.
Prvi je bio urnebesan i, ako smijemo primijetiti, primjenjiv u sva četiri godišnja doba, a i druga dva dokazuju da njihov autor nije sklon bubanju napamet nego da mislim svojom glavom.
Evo, dakle, odgovora na pitanje što ljudi na Makarskoj rivijeri rade u jesen.
- Sjede u kafiću.
- Čiste okoliš poslije turističke sezone.
- Sakupljaju plodove masline.
Marlena Bogdanović se oduševila kad je pročitala ovo. Jer to je to što se od đaka traži.
- Dijete uči promatranjem - baš kako traže u Školi za život! Dodatna je fora što ovo dijete nije iz Hrvatske, nego dolazi iz jedne sasvim druge kulture. Tek uči nas jezik i običaje - napominje učiteljica, a mi bismo samo dodali da ovaj učenik ima odličnu moć zapažanja.
Ima pritom i sreću da njegova učiteljica nije kruta pa stavlja plus i na ovakve originalne odgovore. Nije onda ni čudno da u razredu vlada odlična atmosfera i da se puno smiju.
- Ne mogu raditi ako meni nije zabavno. A izgleda da su klincima i meni iste stvari zabavne! Zato se puno smijemo! Jer smo jako sretni i zadovoljni. To kažu i moji bivši učenici: da im nedostaje te opuštenosti, bez stresa, puno aktivnosti na otvorenom... - kaže nam Marlena.
Sjeća li se još koje "baze" iz razreda? Ima ih na bacanje, tko će se svega sjetiti...
Evo jedne fore. Zadatak riječima iz Matematike: Kolika je razlika brojeva 19 i 2?
Odgovor je glasio: Razlika je prilično velika.
Druga fora.
- U prvom razredu trebali su ilustrirati svako slovo abecede. Učenica je uz slovo P nacrtala mačku i miša i još stavila strelicu na miša. Kad sam pitala da mi objasni vezu između slova P i njene slike odgovorila je: Miš je P - pobjegao!- smije se Marlena.
Iako radi u školi u malom mjestu, za Marlenu Bogdanović se dobro zna u prosvjetnim krugovima. Među prvima uvela digitalizaciju u škole, sa svojim je učenicima još prije desetak godina osmislila nagrađeni razredni projekt na temu e-sigurnost i, općenito, njeguje jedan drukčiji, praktičniji i učenicima zanimljiviji nastavni pristup.
Osim toga, trudi se i da djeca što više vremena provode na otvorenom. Ponekad, kad rade nešto zanimljivo na satu, a pogotovo kad je uključena i moderna tehnologija, učenici požele i veliki odmor provesti u učionici. Međutim, to kod učiteljice Marlene ne prolazi. Trk na dvorište, kaže ona njima.
- I stalno ih vodim po prirodi. Dalmacija je najljepša učionica - tvrdi Marlena Bogdanović. Da bi riječ rekli.