Od posljednjeg legalnog viteškog dvoboja u 14. stoljeću do naručenog ubojstva moćnika iz modnog svijeta sredinom 1990-tih. Toliki je vremenski i tematski krug ove godine zatvorio vremešni redatelj Ridley Scott koji ni u devetom desetljeću života ne prestaje obavljati posao filmskog arheologa u potrazi za sočnim pripovijestima iz bliže i dalje povijesti.
Krimi dramom 'Kuća Gucci' duboko je zagrebao po recentnoj prošlosti talijanskog obiteljskog modnog branda koji su ozbiljno pokopale rodbinsko-tazbinske veze. Film o Guccijevima nastao po književnom predlošku Sare Gay Forden polje je nagaznih mina u kojem bi mnogi redatelji i nehotice zastranili u zamku melodrame, ali ne i Scott. Stari lisac je o glamuru, pohlepi, ludilu i zločinu priču ispričao smisleno i odmjereno, oslanjajući se na snagu izričaja dvoje glavnih glumaca.
Otkako se riješio kostima Kylo Rena iz Star Wars, Adam Driver zanatski je uzletio, što potvrđuje i ulogom Maurizija Guccija, nasljednika modnog imperija. Na momente prividno mlako, Driver svoj lik od smušenjaka s početka priče sigurnom rukom vodi do beskrupuloznog monarha nesklonog kompromisima u završnici. Globalno poznata glazbenica Lady Gaga u ulozi njegove filmske supruge Patrizije Reggiani pokazala je da može pružiti i više nego u hitu 'Zvijezda je rođena', za koji joj je 2018. neobjašnjivo izmaknuo Oskar. Ove godine bi nepravda mogla biti ispravljena jer je Gagina Patrizia uistinu besprijekoran komad role koja natkriljuje cijeli cast. Neuka intrigantica u lovu na novac, manipulatorica, napuštena žena i očajnica, sve je fasete svoje junakinje pjevačica izbrusila do visokog sjaja, što zaslužuje priznanje.
Glumci koji utjelovljuju ostatak incidentne familije Gucci redom su dokazana imena, no ne podnose sva jednako dobro zadanu karikaturalnost kod pristupa ulozi. Al Pacino kao stric Aldo Gucci daleko je od zenita u 'Licu s ožiljkom' ili 'Serpicu', no nasmijava svojom teatralnošću, slično kao i Jared Leto koji s puno afektacije glumi Aldova sina Paola, posvemašnjeg antitalenta. Najgore se snašao Jeremy Irons čiji tata Rodolfo Gucci umjesto moćnog pater familiasa odaje dojam osobenjaka na rehabilitaciji. Zapaženu ulogu vražjeg odvjetnika, makar malu, ima Jack Huston kao Domenico De Sole, dok bi Salma Hayek svoju vidovnjakinju komotno mogla prenijeti na male ekrane i vabiti naivne da troše impulse na prazna proročanstva.
Scottova 'Kuća Gucci' je, treba i to naglasiti, prava mala freska ugođaja, kostima i glazbe s kraja disco i početka ere novog romantizma. U podlozi se čuju Eurytmics, Bowie i George Michael kao kulisa za Gucci vjenčanje.
Duljinom film premašuje dva i pol sata, čime mu neizbježno popušta ritam i povremeno nastaju lutanja između duhovitog i dramatičnog, no oscilacije ne kvare konačan proizvod. Kuća Gucci je, ponajviše zahvaljujući Stefani Joanne Angelini Germanotti, vrlo kvalitetan unikat. Tko zna, možda su i Lady Gagini talijanski korijeni zaslužni za to.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....